Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

قصه صوتی؛ ویژگی‌ها و تاثیرات آن

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات ادبیات
Konu Başlığı قصه صوتی؛ ویژگی‌ها و تاثیرات آن
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

امروزه قصه صوتی یکی از ابزارهای حیاتی برای رشد و تربیت کودکان است. همه والدین دوست دارند تا به یک منبع بی‌پایان از قصه های صوتی برای سرگرمی و یا خواباندن کودکان خود دسترسی داشته باشد. از این‌رو تولید قصه های صوتی جدید برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین دسترسی به قصه صوتی متنوع و جدید با استفاده از پلتفرم های تخصصی کودکان و فعالان تولید محتوای کودک به آسانی امکان‌پذیر است. اگر شما هم به دنبال قصه های صوتی، هر شب صفحات و شبکه های مجازی متعددی را زیر و رو می کنید؛

برای دسترسی به قصه های صوتی کودکانه بصورت نامحدود، حتما روی لینک زیر کلیک کنید:​


در وولک به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های تخصصی کودکان می توانید به بیش از 700 قصه صوتی برای فرزند خود دسترسی داشته باشید. تعداد قصه های صوتی وولک، به‌صورت روزانه آپدیت می شوند و به این ترتیب شما عزیزان می‌توانید هر شب با یک قصه صوتی کودکانه جدید، کودک را به سمت خواب و رویای شیرین شبانه هدایت کنید.

دسترسی به قصه های صوتی و آموزنده برای کودکان​

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب قصه صوتی کودکانه باید به آن دقت داشته باشید؛ آموزنده بودن آن است. معمولا قصه های صوتی تاثیرگذاری بالایی بر ذهن و روح کودکان دارند و می‌توانند مفاهیم و ارزش‌های جدیدی را به کودکان منتقل کنند. وبسایت وولک قصه های صوتی خود را در طیف گسترده‌ای از موضوعات برای مخاطبان خود تهیه کرده است.

ویژگی‌های قصه صوتی​

یکی از جذاب ترین ویژگی‌های قصه‌های صوتی، نداشتن محدودیت دسترسی و استفاده است. تنها با دسترسی داشتن به فایل صوتی قصه در گوشی همراه یا لپ تاپ خود، و بدون نیاز به حمل فیزیکی کتاب‌های داستان، می‌توانید قصه صوتی را برای کودک خود پخش کنید و او را در مسافرت‌ها یا مهمانی‌ها، سرگرم کنید. این ویژگی جذاب در قصه های صوتی باعث شده است تا این فرمت از داستان های کودکانه به بهترین گزینه برای استفاده به عنوان قصه های شبانه تبدیل شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که تاثیرگذاری قصه های صوتی را چندبرابر می کند، کوتاه بودن زمان قصه است. ذهن کودکان تمرکز بالایی برای دنبال کردن وقایع ندارد و از این رو قصه ‌های صوتی طولانی می توانند حوصله آن‌ها را سر ببرند و تمرکز آن‌ها را از دنبال کردن ماجرای قصه قطع کنند. بنابراین معمول‌ترین زمان توصیه شده برای یک قصه صوتی کودکانه بین 10 تا 15 دقیقه است.

ویژگی‌هایی که یک قصه صوتی کودکانه را جذاب‌تر می کند​

استفاده از یک موسیقی آرامش‌بخش در قصه صوتی می‌تواند جذابیت های شنیداری آن را برای کودکان به حداکثر برساند. همچنین به کاربردن جلوه های ویژه صوتی در فایل قصه می‌تواند کودکان را با صداهای مختلف اشیاء و پدیده ها آشنا کند و نیز توجه آن‌ها را برای شنیدن قصه صوتی جلب کند.

علاوه براین روایتی مناسب از یک قصه‌گوی متبحر نیز می‌تواند بر جذابیت قصه های صوتی بیافزاید. صدای دلنشین قصه‌گو همراه با مهارت‌های موردنیاز قصه‌گویی برای کودکان، قصه صوتی را برای کودکان دلپذیرتر می کند.


تاثیرات مثبت و مزایای استفاده از قصه های صوتی​

استفاده از قصه ‌های صوتی تاثیرات و مزایای متعددی را در پی دارد. گوش دادن به قصه‌ های صوتی می‌تواند تمرکز را افزایش دهد و بهترین تمرین برای تقویت تمرکز در کودکان و بزرگسالان است. قصه صوتی همچنین می تواند قدرت تجسم و تصویرسازی را در کودک شما تقویت کند. کودکان می‌توانند با چشمان بسته و ذهنی آرام ماجرای قصه را دنبال کنند و با میل و اراده خود داستان را تجسم کنند. این اختیار کودکان در تصویرسازی قصه، قدرت خلاقیت آن‌ها را نیز تقویت می کند.

از طرفی قصه صوتی می تواند میل به یادگیری و مطالعه را در کودکان بهبود ببخشند. مطالعه عادت نیکویی است که می تواند تجربیات متعددی را در اختیار انسان قرار دهد. قصه های صوتی بدون نیاز به حمل کتاب‌های فیزیکی، یا درگیر شدن بینایی، می توانند این عادت را در کودکان ایجاد کرده و آن‌ها را به یادگیری علاقمند کنند.

مزایای قصه صوتی بر کودکان​

در نگاه اول، قصه صوتی کودکانه می تواند مهارت‌های زبانی و شنیداری را در کودکان شما تقویت کند. همانطور که می دانید کودکان در ابتدای مسیر آموزش زبان و درک کلمات هستند و شنیدن قصه‌های صوتی می تواند آن‌ها با کلمات، تلفظ درست و کاربرد آن‌ها بیشتر آشنا کند.

از سوی دیگر آشنایی با کلمات بیشتر نیز درخلال شنیدن قصه ‌های صوتی بیشتر اتفاق می‌افتد. هرچه کودک شما قصه‌‌های بیشتری بشنود، با کلمات بیشتری آشنا شده و در نتیجه دایره واژگان ذهن او تقویت می‌شود.

مزایای استفاده از قصه های صوتی برای نوزادان​

آرامش‌بخش‌بودن قصه های صوتی آن‌ها را به یک انتخاب مناسب برای آرَمیدن و خواباندن نوزادان مبدل کرده‌است. نوزادان توانایی درک شنیده های خود را ندارند و قصه صوتی با یک موسیقی متن ملایم می‌تواند جایگزین خوبی برای لالایی‌های شبانه نوزادان باشد. اولین حسی که در انسان زنده می‌شود و آخرین حسی که در او می‌میرد، شنوایی است. نوزادان با شنیدن صداهای محیط، به خصوص موسیقی، واکنش‌های خاص و جالبی از خود نشان می دهند. بنابراین قصه ‌های صوتی می توانند نوزادان را با صداهای مختلف آشنا کرده و توانایی تفکیک صداها را در نوزادان تقویت کنند.

منبع: لینک پین
 
بالا پایین