Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اثر طب سوزنی در درمان كمردرد

  • نویسنده موضوع *JujU*
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طب سوزنی
Konu Başlığı اثر طب سوزنی در درمان كمردرد
نویسنده موضوع *JujU*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *JujU*

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :

[h=1][/h]یك بررسی وسیع نشان داده *است كه طب سوزنی برای تسكین كمردرد، موثر و مقرون به صرفه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز دكتر كلودیا ویت از مركز پزشكی دانشگاه چاریت در برلین و همكارانش كه این تحقیق را انجام داده*اند، در گزارشی می نویسند:" طب سوزنی باید به عنوان یك گزینه ی موثر در تدابیر درمانی برای بیماران مبتلا به كمردرد مزمن در نظر گرفته شود."
ویت و همكارانش می*نویسند كه بیماران برای درمان كمردرد مداوم به طور چشمگیری به شیوه*های طب مكمل، به خصوص طب سوزنی روی آورده*اند، اما بررسی*ها در مورد تاثیر بخش بودن طب سوزنی نتایج متناقضی به دست داده است.
این محققان برای بررسی اثربخشی و مقرون به صرفه بودن استفاده طب سوزنی همراه با مراقبت*های معمول كمردرد، بیش از یازده هزار فرد مبتلا به كمردرد مداوم را وارد تحقیق خود كردند.
در گروه درمانی، بیماران در طول یك دوره ی سه ماهه تا 15 جلسه درمان با طب سوزنی را دریافت می*كردند و سه ماه پس از آن مورد پیگیری قرار می*گرفتند.
پس از این دوره، در بیمارانی كه در گروه درمان قرار داشتند، به طور قابل توجهی نسبت به گروه شاهد(گروهی که تحت درمان با طب سوزنی قرار نگرفته بودند)، عملکرد كمر به حال عادی بازگشته بود و درد تسكین پیدا كرده بود.
طب سوزنی نسبت به مراقبت*های معمول برای درمان كمردرد هزینه بیشتری در بر داشت، اما با توجه به افزایش میزان بهبودی در بیماران، شیوه*ای مقرون به صرفه به نظر می*رسید.
 
بالا پایین