Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نسخه*های مختلف ویندوز ویستا

  • نویسنده موضوع *JujU*
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ویندوز ویستا
Konu Başlığı نسخه*های مختلف ویندوز ویستا
نویسنده موضوع *JujU*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *JujU*

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :



با عرضه ویندوز ویستا، نسخه*های متفاوتی از این سیستم عامل به بازار عرضه شد و می*توانید یکی از آنها را که مناسب نوع فعالیت شما است. انتخاب کنید. سه نمونه از این نسخه*ها مختص کاربران خانگی هستند ولی تفاوت میان نسخه*های مختلف آن بسیار کم است. در این مقاله قصد داریم که به معرفی نسخه*های متفاوت ویندوز ویستا و توصیه*هایی برای انتخاب مناسب*ترین نسخه مرتبط با نوع فعالیت شما بپردازیم.
[h=2]Vista Home Basis[/h]این نسخه برای کاربردهای خانگی به کار می*رود و دو شامل تمام ویژگی*ها و امکانات اصلی ویندوز ویستا می*شود؛ مثلInstant Search ,Movie Maker, Windows photo, Windows Defender, Parental Control, Windows Media Player .
اما با آنکه ظاهر کلی این نسخه، خیلی با ویندوز XP تفاوت دارد، اما از رابط کاربردی Aero پشتیبانی نمی*کند. شفافیت و دیگر ویژگی*های زیبای Aero باعث می*شود که ویستا ظاهری کاملاً برخلاف نسخه*های قبلی ویندوز داشته باشد. با این وجود، به یاد داشته باشید که رابط کاربردی Aero احتیاج به کامپیوتری سریع برای اجرا شدن دارد.
اما گذشته از Aero، این نسخه ویستا تفاوت*های زیادی با دیگر سیستم عامل*ها از لحاظ نحوه کار کردن کاربران با آن دارد. به عنوان مثال، برنامه Explorer آن، به کاربران این امکان را می*دهد که اسناد را به سرعت یافته و با آنها کار کنند، مخصوصاً زمانی که از ویژگی* Live Icon استفاده می*کنند که محتوای اسناد را بدون باز کردن آنها نشان می*دهد.
یکی از بهترین ویژگی*های تمام نسخه*های ویندوز ویستا، ویژگی امنیتی پیشرفته آنها است. با این حال سیستمی با ویندوز XP که از یک نرم*افزار امنیتی قوی استفاده می*کند، تمام کارهای این نسخه ویستا را می*تواند انجام دهد. اگر از کامپیوتر*تان فقط برای کاربردهای معمولی استفاده می*کنید، این نسخه ویستا بهترین انتخاب خواهد بود. همچنین این نسخه ویستا در صورتی که بخواهید آن را روی یک کامپیوتر تقریباً قدیمی نصب کنید، مناسب خواهد بود.
[h=2]Vista Home Premium[/h]نتیجه سال*ها تلاش مایکروسافت برای بهبود سیستم عامل ویندوز در این نسخه ویستا به باز نشسته که شامل تمام ویژگی*های نسخه Home Basic است ولی یک سری ویژگی*های ارزشمند دیگر را نیز شامل می*شود، از جمله پشتیبانی از دستگاه*های سیار، امکان مشارکت و کاربردهای چند رسانه*ای.
این نسخه علاوه بر پشتیبانی از رابط Aero، شامل ویژگی Windows Mobility Center نیز می*شود که به کاربران کامپیوتر*های کیفی امکان می*دهد که به سادگی از هر محلی به شبکه متصل شوند و همچنین گزینه*های دیگری را در خصوص پیکربندی سیار در بر می*گیرد.
یکی دیگر از ویژگی*های جدید این نسخه، ویژگی Sync Center است که به کاربران امکان می*دهد به طور همزمان چند کار را انجام دهند. این ویژگی نمایی کلی از عملکردهای همزمان را فراهم آورده و امکان شروع یا توقف آنها را می*دهد.
ویژگی Windows Meeting Space این نسخه که سابقا با نام Widows Collaboration شناخته می*شد، امکان مشارکت بیشتر از 10 کاربر را به صورت همزمان و البته با امنیت بالا فراهم می*آورد که می*توانند فایل*هایشان را به اشتراک گذاشته و آنها را ویرایش کنند. هچنین این ابزار به کاربران شبکه امکان می*دهد که دسک تاپ*های ویندوز یا دیگر برنامه*های کامپیوترشان را به اشتراک بگذارند که این ویژگی برای رفع نقایص برنامه*ها بسیار مفید است.
مزیت مهم این نسخه نسبت به نسخه Home Basic وجود Windows Media Center در آن است، که این ویژگی سابقاً فقط در نسخه Media Center ویندوز XP وجود داشت.
نسخه Home Premuim ویندوز ویستا از لحاظ قیمت و کارآیی دارای تعادل بسیار خوبی است. اگرچه نسخه Home Basic دارای امکانات امنیتی بیشتری نسبت به نسخه*های قبلی ویندوز است ولی فقط بعضی از ویژگی*های ویندوز ویستا را در برمی*گیرد، در صورتی که نسخه Home Premium شامل ویژگی*های بسیار همچون امکانات چند رسانه*ای پیشرفته، امکان مشارکت و در کل نمایی کلی از ویندوز ویستا می*شود. از سوی دیگر، به کامپیوتری احتیاج خواهید داشت که بتواند از رابط Aero پشتیبانی کند.
[h=2]Vista Business[/h]این نسخه برای شرکت*های کوچک و متوسط طراحی شده است و دارای بسیاری از ویژگی*های موجود در نسخه Home Premium است ولی شامل ابزارهای سرگرمی همچون Windows Media Center نیز می*شود و دارای برنامه*های مفیدی هم است که در نگهداری داده*ها و اتصال به شبکه به این شرکت*ها کمک می*کنند.
ابزار امنیتی توکار این نسخه به طور خودکار نقایص را یافته و اصلاح می*کند و همچنین می*تواند از داده*ها در صورتی که یک مشکل سخت*افزاری پیش بیاید نیز محافظت کند.
همانند نسخه حرفه*ای ویندوز XP، این نسخه ویندوز ویستا نیز شامل برنامه Remote Desktop است که دسترسی از راه دور به برنامه*ها و دیگر منابع را امکان*پذیر می*سازد.
همچنین شامل ویژگی*های برتر دیگری همچون تشخیص دستخط و مرور سریع اسناد نیز می*شود.
اگر کسب و کار کوچکی برای خود دارید، ارتقای سیستم عامل*تان به این نسخه ویندوز ویستا بسیار مفید خواهد بود ولی به یاد داشته باشید که برنامه*های جانبی دیگری نیز وجود دارند که می*توانند همین کارها را انجام دهند و ارتقای سیستم عامل به این نسخه ویندوز ویستا همانند ارتقای به هر سیستم عامل دیگری به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.
[h=2]Vista Ultimate[/h]این نسخه شامل تمام ویژگی*های نسخه*های Home Premium و Vista Business می*شود و در ضمن ویژگی*های بیشتری را نیز در بر می*گیرد که بیشتر برای کاربران حرفه*ای و کاربرانی که به انجام بازی*های کامپیوتری و کارهای چند رسانه*ای زیاد می*پردازند، طراحی شده است. یکی از مهم*ترین ویژگی*های اضافه این نسخه، دارا بودن توانایی رمز*نگاری است.
ویژگی رمزنگاری درایو Bit Locker این نسخه ویندوز ویستا باعث محافظت از داده*ها توسط رمزنگاری کل فضای ویندوز می*شود که در نتیجه باعث پیشگیری از دسترسی کاربران غیر مجاز به فایل*های سیستمی مهم و نیز اصلاح آنها می*شود. ویژگی Bit locker از رمز*نگاری AES (Advanced Encryption Stanard) 128 بیتی و یا 256 بیتی استفاده می*کند و به خوبی با سیستم*هایی که دارای یک تراشه TPM (Trusted Platform Module) هستند، کار می*کند.
این نسخه هم*چنین دارای کنترل پیکر*بندی پیشرفته*ای برای بازی*ها است و شامل ویژگی Ultimate Extras نیز می*شود که امکانات بیشتری همچون یک مجموعه از برنامه*ها و خدماتی را در بر می*گیرد که فقط کاربران این نسخه به آنها دسترسی خواهند داشت.
اگر چه قیمت این نسخه نسبت به بقیه نسخه*ها بالاتر است ولی امکاناتی که ارائه می*دهد، باعث برتری بیشتر آن نسبت به آنها می*شود.
[h=2]Vista Enterprise[/h]این نسخه برای شرکت*های بزرگ طراحی شده است و در حقیقت نسخه پیشرفته Vista Business است که از برنامه*های بر پایه سیستم عامل یونیک پشتیبانی می*کند و شامل ابزارهای توکاری برای سازگاری بیشتر یا نسخه*های قبلی ویندوز، Drive Encryption Bit Locker و برنامه*های دیگر می*شود.
توصیه می*کنیم فقط در صورتی که یک تصمیم گیرنده در حوزه IT در یک شرکت بزرگ هستید، از این نسخه استفاده کنید، در غیر این*صورت استفاده از دیگر نسخه*های توصیه می*شود.
[h=3]مقایسه ویژگی*های انواع مختلف نسخه*های ویندوز ویستا
[/h]
Home Basic Instant Search ,Movie Maker, Windows photo Gallery
Windows Defender, Parental Control, Windows Media Player
Home permium
تمام ویژگی*های Home Basic به علاوه رابط کاربری Aero و Windows Mobility Center
Windows Meeting Spaceو پشتیبانی از کامپیوترهای Tablet Pc
Businessتمام ویژگی*های Home permium به غیر از Windows Media Center
ویژگی*های اضافه این نسخه عبارتند از: امکانات امنیتی،Remote Desktop,IIS Web Server,Windows Faxand Scan و ویژگی*های یشرفته شبکه
Ultimateتمام ویژگی*های نسخه*های دیگر به علاوه رمزنگاری درایو BitLocker و Ultimate Extras
منبع: ماهنامه وب
 
بالا پایین