Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خودرو پرنده منحصر به فرد +تصویر

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مباحث عمومی خودرو
Konu Başlığı خودرو پرنده منحصر به فرد +تصویر
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :


پرشین خودرو: با این که سال هاست بشر به آرزوی دیرینه خود یعنی پرواز در آسمان دست یافته، اما تلاش برای یافتن راه هایی ساده و کاربردی تر برای پرواز همچنان پابرجاست.
به گزارش «پرشین خودرو»، شاید یکی از هیجان انگیزترین آنها نیز تلاش برای ساخت خودروی پرنده باشد.
بارها در فیلم های علمی ـ تخیلی یا حتی کارتون های مختلف دیده ایم که با فشار دگمه ای توسط قهرمان داستان، بال هایی از دو طرف خودروی او باز شده و به این ترتیب در آسمان به پرواز در می آید.
شاید اصلی ترین دلیل این توجه انسان به خودروی پرنده را ساده تر شدن پرواز و رفع محدودیت های فعلی برای آن دانست.
تاکنون چند طرح مختلف برای طراحی و به کارگیری خودروهای پرنده در نقاط مختلف دنیا اجرا شده است. برای نمونه خودروی پرنده ای به نام ترافوگیا (Terrafugia) که می تواند بال های خود را به صورت عمودی در دو طرف خودرو جمع کند یا موتورسیکلتی با نام PAL-V که توسط مخترعی هلندی طراحی شده است.
اما بتازگی یک نوآور اهل جمهوری اسلواکی به نام «استفان کلاین» پس از 20 سال تلاش توانسته مدل جدیدی از خودروی پرنده را طراحی کند که از ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی برخوردار است و شاید بتواند آخرین گام برای دستیابی به یک خودروی پرنده کارآمد تلقی شود.
این خودرو که Aermobil نام دارد، به دو بال و نیز یک ملخ در انتها مجهز است و می تواند دو قابلیت حرکت روی زمین یا در آسمان را همزمان داشته باشد.
به گزارش جام جم، این خودروی پرنده مجهز به یک موتور 100 اسب بخار است که با آب خنک می شود و می تواند نیروی محرکه را به چرخ های جلو یا پروانه موجود در انتهای خودرو منتقل کند.
وزن آئروموبیل بدون سوخت و سرنشین، حدود 450 کیلوگرم است. در جلوی راننده ـ خلبان ـ دو فرمان تو در تو قرار دارد. فرمان بزرگ تر ویژه رانندگی و فرمان کوچک تر قرار گرفته درون آن نیز ویژه پرواز است.
وقتی این وسیله وارد باند شده و برای پرواز آماده می شود، راننده ـ خلبان ـ دگمه ای را فشار می دهد و به این ترتیب بال ها از حالت تا شده خارج می شوند و در حالت آماده برای پرواز قرار می گیرد.
طول این بال ها 8.2 متر است که تقریبا برابر با طول بال های هواپیماهایی با وزن و قدرت مشابه است. این وسیله در حالت پرواز حداکثر سرعتی برابر با 200 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و می تواند در نهایت تا 700 کیلومتر را بپیماید.
بدنه این خودروی پرنده، ترکیبی از فولاد و مواد کامپوزیتی است و درواقع شباهت زیادی به بدنه خودروهای مورد استفاده در مسابقات اتومبیلرانی سرعت دارد.
همچنین برخلاف هوایپماهای شخصی که معمولا حجم زیادی از فضا را می گیرند، این وسیله به دلیل تاشو بودن بال ها، فضای چندانی را نگرفته و حتی می توان آن را در پارکینگ خانه نیز قرار داد.
همچنین براحتی می توان آن را همانند خودروهای معمولی به پمپ بنزین برد و سوخت آن را تامین کرد. طراح این خودروی پرنده اکنون در حال مذاکره برای جلب سرمایه گذار برای توسعه کار خود و تولید انبوه این وسیله است. با این حال شاید تنظیم مقررات جدید هوانوردی برای استفاده از این وسیله چند سالی طول بکشد.




 
بالا پایین