Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درمان آسم، باروری زنان را بهتر می*کند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مسائل مربوط به زنان
Konu Başlığı درمان آسم، باروری زنان را بهتر می*کند
نویسنده موضوع !! sezar
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !! sezar

!! sezar

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Nov 9, 2013
ارسالی‌ها
954
پسندها
39
امتیازها
0
سن
37
محل سکونت
tehran
وب سایت
delneveshte-edi.blogfa.com
تخصص
azad
دل نوشته
زمانی فراموشت میکنم.. که بالای سنگ قبرم با افسوس بگویی.. کاش زنده بودی...
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

در دنیا بیش از سیصد میلیون نفر به آسم مبتلا هستند
تحقیقات نشان می*دهد زنان مبتلا به آسم برای بچه*دار شدن باید بیشتر انتظار بکشند و تاثیر بیماری بر باروری زنان مبتلا با افزایش سن بیشتر می*شود. دانشمندان معتقدند التهاب مزمن ناشی از آسم باعث می*شود استقرار تخمک بارور شده در رحم در شروع بارداری دشوار شود.

مطالعه هم*گروهی (کوهورت) که در دانمارک روی ۱۵۲۵۰ دو قلوی مونث انجام و نتایج آن در نشریه تنفسی اروپا منتشر شده، نشان می*دهد که ۲۷ درصد زنان مبتلا به آسم یکسال یا بیشتر برای باردار شدن باید صبر کنند در حالیکه این میزان برای زنانی که آسم ندارند ۲۱.۶ درصد است.

براساس این تحقیق ۲۳.۸ درصد زنان مبتلا به آسم که بخوبی درمان شده*اند مشکل بارداری دارند اما در آنها که درمان نشده*اند این میزان به ۳۰.۵ درصد می*رسد.

با اینکه در مجموع تعداد فرزندان در زنان مبتلا به آسم فرقی با زنان دیگر ندارد اما این تحقیق نشان می*دهد زنان مبتلا به آسم که بیش از سی سال دارند برای بارداری باید بیشتر از زنان دیگر صبر کنند.

دکتر الیزابت یول*گید، محقق ارشد این پژوهش می*گوید: "اگرچه ما متوجه شدیم زنان مبتلا به آسم برای حامله شدن باید بیشتر انتظار بکشند، یافته*های ما نشان می*دهد اگر زنان مبتلا دارویشان را مصرف و بیماری را کنترل کنند این انتظار کوتاه می*شود."

دکتر یول*گید می*گوید: "نتایج کلی نشان می*دهد زنان مبتلا به آسم به اندازه زنان دیگر بچه*دار می*شوند چرا که زنان مبتلا به آسم معمولا در سنین پایین*تر بچه*دار می*شوند."

به گفته محققان این پژوهش تاثیر التهاب مزمن در بدن را بر باروری نشان می*دهد.

دبورا وادل، از انجمن آسم بریتانیا می*گوید: "برای سلامت مادر و جنین حیاتی است که آسم بخوبی درمان شود و زنان باردار باید در دوران حاملگی مصرف دارو را ادامه دهند."


آسم در ایران



داروهای استنشاقی مهمترین درمان آسم بشمار می*روند



در ایران آمارهای مختلفی درباره شیوع آسم وجود دارد اما روشن است که در ایران هم مثل دیگر کشورهای دنیا در سال*های اخیر آسم شیوع بیشتری داشته است.

در گزارش "بار جهانی آسم" که در سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) منتشر شد میزان شیوع آسم در ایران در کل جمعیت حدود ۵.۵ درصد و در دوران کودکی حدود ۱۰ درصد برآورد شده بود.

اما چهار سال بعد دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت وقت "آسم را دهمین عامل عمر از دست رفته در ایران" دانست و گفت این بیماری "تقریبا در بین ۱۰ درصد مردم ایران شایع است."

در همان سال دکتر مصطفی معین، رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران، تغییر سبک زندگی از شیوه روستایی به شهری را عامل گسترش آسم و آلرژی ذکر کرد و گفت: "آمار شیوع آسم در کشور ما بین ۵ تا ۱۵ درصد است و ۶/۵ میلیون نفر در ایران آسم دارند."

در تهران با توجه به مسئله آلودگی هوا شیوع علائم بیماری آسم (تنگی نفس، خس خس سینه و سرفه) تا ۳۵ درصد برآورد شده است.

آسم درمان قطعی ندارد اما با درمان دارویی و مراقبت*هایی از قبیل پرهیز از سیگار، هوای آلوده و مواد حساسیت*زا مبتلایان می*توانند زندگی عادی داشته باشند.

 
بالا پایین