Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

حقیقت یا دروغ: استیو جابز به حرف*های مشتریان گوش می*داد!

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı رشته های مهندسی و فنی
Konu Başlığı حقیقت یا دروغ: استیو جابز به حرف*های مشتریان گوش می*داد!
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

براي نمايش در سايز اصلي بر روي نوشته كليك كنيد ، مشخصات تصوير هست 601 در385 پيكسل .






توضیح: این مقاله به قلم درو هنسن (Drew Hansen) نوشته شده و بیانگر دیدگاه شخصی اوست.


حرف*های زیادی درباره استیو جابز، مدیر*عامل و مؤسس فقید کمپانی اپل، مطرح می*شود. یکی از معروفترین آن*ها، گوش ندادن جابز به صحبت*های مشتریان محصولات اپل است. درو هنسن از وب*سایت فوربس، در مقاله*ای به این موضوع پرداخته است.


راستش را بخواهید من دیگر از شنیدن این جمله که استیو به صحبت*های مشتریانش گوش نمی*داد واقعاً خسته شده*ام.
زمانی که در دهه ۹۰ میلادی جابز به اپل بازگشت، از دیدگاه*های پخته*تر و تکامل*یافته*تری برخوردار بود. او به مدت بیست سال به حرف*های مشتریان اپل گوش می*داد و همین مسأله باعث شده بود که میان نیاز کاربران و محصولات اپل، هماهنگی بی*نظیری ایجاد شود.
"شما باید با تجربه کاربری شروع کنید و سپس به سراغ فناوری بروید... احتمالاً من بیشتر از تمام افراد حاضر در سالن این اشتباه را مرتکب شده*ام... هنگامی که صحبت از استراتژی*های شرکت و دیدگاه اپل به میان می*آید همه چیز با این سؤال شروع می*شود که ما چه سود و کمک*هایی می*توانیم به مشتریان خود ارائه بدهیم؟ ما می*خواهیم مشتریان خود را به کدام سو ببریم؟... به گمان من بهترین راه همین است."

استیو جابز در کنفرانس جهانی توسعه*دهندگان (WWDC) در سال ۱۹۹۷
جابز عقیده داشت که مردم نمی*دانند چه می*خواهند، باید نیازهایشان را به آن*ها نشان داد. اما نه به صورت یک دیکتاتوری؛ بلکه باید به آن*ها نشان داد و به صحبت*هایشان توجه نمود. کار بهتر، نگاه کردن به آن*ها هنگام کار کردن با محصول است. یعنی همان کاری که زمانی خود جابز در اپل*استور پالو*آلتو انجام داد.


براي نمايش در سايز اصلي بر روي نوشته كليك كنيد ، مشخصات تصوير هست 601 در371 پيكسل .
استیو جابز بر این عقیده بود که:
"یک محصول واقعاً بی*نظیر، از ترکیب دو نگاه ساخته می*شود. اول نگاه تکنولوژی برای ساخت یک محصول و دوم نگاه مشتریان به آن محصول. هر دو دیدگاه برای رسیدن به چنین محصولی ضروری هستند."
این عقیده کم*کم به بخش خرده*فروشی کمپانی نیز کشیده شد و اپل شبکه NPS را برای سنجش میزان رضایت و وفاداری مشتریان نسبت به محصولات اپل، راه*اندازی نمود. نتیجه آن شد که حالا در طول یک روز، مشتریان زیادی در صدها فروشگاه خرد*ه*فروشی اپل توصیه*ها و پیشنهادهای خود را به اپل ارائه می*کنند.

هر شرکتی باید همانند اپل به تجربه*کاربری مشتریانش باور داشته باشد. چرا که توجه به مشتریان، مطمئن*ترین راه برای راضی نگاه داشتن سهامداران شرکت در دراز مدت است.
 
بالا پایین