Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

افراد سر سخت را بشناس !!!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روانشناسی اجتماعی
Konu Başlığı افراد سر سخت را بشناس !!!
نویسنده موضوع łєmєҺ∂קּ
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan łєmєҺ∂קּ

łєmєҺ∂קּ

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 13, 2013
ارسالی‌ها
211
پسندها
158
امتیازها
0
محل سکونت
خوزستان
وب سایت
fatemerahaa.blogfa.com
تخصص
ندارم
دل نوشته
من آن گلبرگ مغرورم که میمیرم ز بی آبی ولی با منتو خواری پی شبنم نمیگردم......
بهترین اخلاقم
میگن مهربونم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

در قرنی كه استرس و فشار روانی بیداد می كند و همه آدمها را زیر پای خود له می كند همه می دانند استرس چیست و فشار روانی با آدم چه می كند همه یك طوری حسش كردند و دركش می كنند .
اما اینكه هر كس چقدر می تواند استرس را تحمل كند جای بحث دارد . واقعاً چه چیز باعث می شود دو نفر تحت استرس مساوی باشند و یكی خسته و از پا افتاده و دیگری در كمال آرامش؟
اصطلاحی در روانشناسی هست به نام سر سختی روانشناختی و در مورد افرادی به كار برده می شود كه در برابر فشار روانی مقاومند.


برخی از خصوصیات این افراد به شرح زیراست:
1-كنترل بیشری بر زندگی خود دارنددو نوع كنترل وجو دارد :کنترل درونی و بیرونی*كنترل درونی : فرد احساس می كنه خود اوست كه اوضاع را كنترل می كند و اگر تصمیمی گرفته می شود خود به این نتیجه رسیده و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر او تحمیل نشده است.* كنترل بیرونی : فرد احساس می كند فرد دیگری و یا محیط او را كنترل می كنند . در صورتی كه احساس كنیم كنترل درونی بر زندگی ما حاكم است احساس آرامش بیشتری می كنیم. مسئولیت اتفاقات را به راحتی می پذیریم پس سعی كنیم امور زندگیمان را خودمان در دست بگیریم و اجازه ندهیم كسی ما را كنترل كند .
نكته مهم : این به این معنی نیست كه از امروز جنگ راه بیندازیم كه به شما مربوط نیست و چنین است و چنان است همیشه می توانیم در كمال آرامش و احترام و تنها با اقتدار در رفتارمان به دیگران بفهمانیم كه تصمیم گیرنده خودمان هستیم . خیلی وقتها لازم نیست پیشنهاد كسی را علناً بپذیرید و یا رد كنید ، پیشنهادات و انتقادات را بشنوید و در نهایت خودتان تصمیم بگیرید شاید در این میان پیشنهاد و یا انتقادی سازنده دریافت كردید.

2. نسبت به آنچه انجام می دهند تعلق خاطر بیشتری دارند
چه چیز باعث می شود كاری را كه انجام می دهید دوست داشته باشید؟
همیشه به این فكر كنید كه هدفتان از انجام كاری كه می كنید چیست؟آیا این هدف برای شما آرامش به همراه دارد؟
هدفتان را زیبا بنویسید و در معرض دیدتان قرار دهید .آگاهی لحظه به لحظه از هدفی آرامش بخش باعث می شود مسیر را نیز با لذت و بدون استرس طی كنید . كم پیش میاد در مسیری كه قرار است عزیزی را ببینید متوجه گرما ، ترافیك و سختی راه بشوید چون هدف مقدس تره و بیشتر ارزش فكر كردن داره.
گاهی اوقات هم لذت درون همان كاری است كه می خواهید انجام دهید و هدف، خود مسیر است در هر صورت سعی كنید به هر ترتیبی مسیر را برای خودتان دلپذیر و دوست داشتنی كنید .

3. در قبال عقاید و تغییرات جدید پذیرا هستند
زمانی می سد كه تلاش انسان در تغییر محیط بی نتیجه است پس حالا چه كنیم؟ تنها چیزی كه انسانها قادر به كنترل مطلق آن هستند خودشان و شخصیتشان است تعادل مهمترین اصلی است كه در روانشناسی مطرح است هر رفتاری كه اصطلاح اختلال به خود گرفته در واقع رفتاری است كه از تعادل خارج شده.و برای تعادل نیاز به انعطاف داریم اگر بدنی انعطاف پذیر داشته باشیم هنگام راه رفتن بر روی لبه پیاده رو تعادلمان را حفظ خواهیم كرد همیشه حقیقت چیزی نیست كه شما فكر می كنید . به موضوعات مختلفی كه پیرامون مسئله ای وجود دارد و شما را می آزارد بسیار و بسیار فكر كنید شاید اشكال در ذهن شماست ، در باور شما و اگر می خواهید تعادلتان به هم نخورد در تغییر این باور انعطاف پذیر باشید.
 
بالا پایین