Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

امارهايي از طلاق هاي سال جديد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı حقوق مدنی : ازدواج ، طلاق ...
Konu Başlığı امارهايي از طلاق هاي سال جديد
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

جدید ترین آمار درباره اعمال منافی عفت و طلاق در کشور
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۵



سال 80 بالاترین تعداد پرونده های اعمال منافی عفت را دارا بوده و از این سال به بعد تعداد پرونده ها سیر نزولی داشته است.




به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان نیوز طی آخرین سرشماری رسمی کشوری و آمار اعلام شده از سوی شورای فرهنگی اجتماعی زنان، بیشترین دستگیر شدگان زن در طی سال های سرشماری مربوط به سال 84 بوده و استان خراسان رکورددار این رقم در سطح کشور است و استان تهران در رده بعدی قرار دارد.

همچنین در این گزارش تعداد پرونده های مربوط به اعمال منافی عفت نیز درج و در آن به کاهش این اعمال در سال های اخیر اشاره شده است. چرا که سال 80 بالاترین تعداد پرونده های اعمال منافی عفت را دارا بوده و از این سال به بعد تعداد پرونده ها سیر نزولی داشته است.

این گزارش به علاوه میزان طلاق را نیز مورد بررسی قرار داده و در آن باز از کاهش میزان طلاق در سال های اخیر خبر داده است. زیرا بر اساس آمار تعداد پرونده های مربوط به طلاق در سال 81 به رقمی نزدیک 150 هزار مورد رسیده و پس از آن سیر نزولی خود را طی کرده است که طبق آخرین آمار در سال 87 تعداد 101 هزار و 113 فقره طلاق در سال 1387 در كشور به ثبت رسیده است.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

تعداد طلاق در سال 91
کد مطلب: 17300
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۳


وقوع 151 هزار طلاق در سال 91/ ثبت 900 هزار پرونده در سامانه ثبت ملک


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ثبت 151 هزار واقعه طلاق در سال 91 از ثبت ۹۰۰ هزار پرونده در سامانه ثبت ملک این سازمان خبر داد.
به گزارش فارس احمد تویسرکانی در ادامه نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به آمار خدمت*رسانی سازمان ثبت اسناد در سال 91 گفت: ما در سال 91، 7 میلیون و 912 هزار 448 خدمت را در محیط مجازی به مردم ارائه داده*ایم که در واقع 22 درصد از کل خدمات سازمان به شکل الکترونیکی صورت گرفته که این اقدام در سال 92 تسریع می*شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور 2 میلیون و 199 هزار 780 سند مالکیت در سال 91 خبرداد و گفت: این رقم نسبت به سال 90 از رشدی 30 درصدی برخوردار بوده است و 99 درصد این اسناد تحت سیستم کاداستر صادر شده، ما تا به امروز موفق شدیم که بیش از 4 میلیون سند را تحت سیستم کاداستر در اختیار مردم قرار دهیم. وی در خصوص معاملات رسمی ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی گفت: در سال 91، 21 میلیون و 442 هزار و 428معامله در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است. تویسرکانی میزان اختراعات ثبت شده را 4 هزار و 668 مورد عنوان کرد و افزود: علائم و برندهای تجاری ثبت شده 11 هزار و 402 مورد بوده که از این تعداد 3 هزار و 250 فقره به ثبت بین*المللی رسیده است.
وی میزان طرح*های صنعتی در سال 91 را 1553 طرح دانست و افزود: آمار انواع ازدواج*ها اعم از موقت و دائم ثبت شده در سال 91 ، هفتصد و 91 هزار و 656 مورد بوده و میزان طلاق در همین سال 151 هزار و 763 مورد واقعه طلاق بوده است.
تویسرکانی در خصوص افزایش آمار طلاق در کشور گفت: طلاق در کشوری که آموزه*های دینی دارد حتی یک موردش هم زیاد است و از 6 ازدواج شاید یک مورد آن منجر به طلاق شود و در این زمینه وضع ما در مقایسه با سایر کشورها بهتر است اما نسبت به گذشته رشد طلاق نگران کننده شده است.
معاون قوه قضائیه تأکید کرد: متولیان امر باید نسبت به این آمار توجه ویژه داشته باشند و ما هم امیدواریم بتوانیم با ارتقا سامانه ثبت ازدواج و طلاق دلایل طلاق را در این سامانه به ثبت برسانیم.
وی در پایان تعداد پرونده*های الکترونیکی صادر شده در سامانه ثبت ملک را 900 هزار پرونده دانست و افزود: این میزان پرونده در 6 ماهه اخیر و در 420 واحد ثبتی به ثبت رسیده که اگر ثبت ملک به همین شکل ادامه یابد ما دیگر شاهد پدیده زمین خواری نخواهیم بود.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :


سوریه دروازه تجزیه روسیه؟
بان کی مون و ماموریت اسکان منافقین

ژاندارم آفریقا!

اخوان*، سازمانی سیاسی یا گروهی تروریستی؟

داعش؛ از ابتدا تا انتها

صهیونیسم و وهابیت؛ یک روح در دو بدن

تبانی در فوتبال، چرا؟

ماجرای اسنودن، یک سناریوی هالیودی








ع





نوبت عکس






زمان انتشار خبر: دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
فکر می کنید آمار طلاق و ازدواج چقدر است؟


مقایسه آمار ازدواج و طلاق در ۸ سال گذشته نشان می دهد سال ۹۱، بحرانی ترین سال ازدواج و سال ۹۰ بحرانی ترین سال طلاق بوده است. کاهش ۱۰۰ هزار مورد ازدواج فقط در دو سال؛ زنگ خطری است که شاید کارشناسان جامعه شناسی و رفتارشناسی را به فکر چاره بیندازد.

نخستین زنگ خطر را مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، به صدا درآورد. چلک می گوید: در سال 90 در ازای هر 6.5 ازدواج یک طلاق و در سال 91 در ازای هر 5.2 ازدواج، یک طلاق به ثبت رسیده بود. این موضوع نگران کننده نشان می دهد که ثبات خانوادگی، با مشکل جدی رو به رو شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از مهر، موسوی چلک، به استناد آمارها، به کاهش شگفت انگیز شمار ازدواج و افزایش طلاق اشاره می کند و می افزاید: پارسال آمار ازدواج 9.5 درصد کاهش و طلاق بیش از ۶ درصد افزایش داشته است. براساس آمار سازمان ثبت اسناد کشور، در سال ۹۱، ۷۹۱ هزار و ۶۵۶ مورد ازدواج به ثبت رسیده در حالی که آمار سال ۹۰ ثبت ۸۷۴ هزار و ۷۸۲ مورد ازدواج را نشان می دهد.

آن طور که رئیس انجمن مددکاران ایران گفته در هیچ دوره ای آمار ازدواج تا این حد کاهش پیدا نکرده بود به همین علت مسئولان باید با همکاری کارشناسان چاره ای بیندیشند.

آمارها و آژیرها

نگاهی به آمار رسمی ازدواج و طلاق در ایران طی سال های 84 تا 91 که از سوی سازمان ثبت احوال ایران منتشر شده است، نشان می دهد که سال 91 با کاهش 100 هزار موردی نسبت به سال 89، بی رونق ترین سال ازدواج طی 8 سال اخیر بوده است. ضمن آن که سال 1390 نیز بالاترین آمار طلاق طی این سال ها را دارد. از سوی دیگر سال 89 با رشد 12 هزار طلاق نسبت به سال گذشته اش، رکورددار رشد طلاق در این سال هاست. در این فهرست، سال 91 سالی است که آمار طلاق رشد منفی داشته است و بیشترین آمار ازدواج در این سال ها مربوط به سال 89 است.

جدول زیر آمار کامل ثبت ازدواج و طلاق در چند سال گذشته را نشان می دهد:


همچنین در این جدول، آمار ازدواج در سال 91 ، 791656 فقره و طلاق 121001 فقره نمایش داده شده است.

 
آخرین ویرایش:

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

رشد 2درصدی ازدواج، رشد 7 درصدی طلاق


ابتکار: گروه جامعه- 833 هزار و 332 زوج ايراني در سال 1390 با هم ازدواج کردند و همزمان در طول يک سالي که گذشت 139 هزار و 963 زوج ايراني ديگر به زندگي مشترک خود پايان دادند. آنگونه که دفاتر ثبت ازدواج و طلاق به سازمان ثبت اسناد کشور گزارش داده*اند و آمارهاي رسمي اين سازمان نشان مي*دهد، ميزان ازدواج جوانان ايراني در سال 90 در مقايسه با سال 1389از رشدي 2 درصدي برخوردار بود و در همين مدت طلاق هم 7 درصد افزايش داشته*است.
سازمان ثبت اسناد وابسته به قوه قضائيه و سازمان ثبت احوال وابسته به قوه مجريه، دو دستگاهي هستند که بنا به وظايف قانوني، متولي آمار و اطلاعات مربوط به ازدواج و طلاق در کشور محسوب مي*شوند. بر اساس قانون، همه ازدواج*هاي و طلاق*هاي رسمي اتباع کشور پس از ثبت در دفاتر ثبت ازدواج به عنوان واحدهايي زير نظر سازمان ثبت اسناد، در مراکز ثبت احوال شهرستان*هاي مختلف کشور به عنوان بخشي از احوال سجلي افراد ثبت مي*گردد. از اين روست که اين دو دستگاه به صورت جداگانه اما معمولا هماهنگ آخرين آمار ثبت ازدواج و طلاق را در کشور اطلاع رساني مي*کنند. روز گذشته احمد تويسرکاني، رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در يک نشست خبري عملکرد اين سازمان در سال گذشته در حوزه*هاي مختلف از جمله آمار ازدواج و طلاق در سال 1390 را تشريح کرد. تويسرکاني درباره آمار ازدواج و طلاق در کشور در سال گذشته، گفت: در اين مدت تعداد 833 هزار و 332 فقره ازدواج در دفاتر ازدواج به ثبت رسيده*است که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 2 درصد رشد داشته*است. از طرفي مجموع طلاق*هاي ثبت شده در دفاتر طلاق 139 هزار و 963 فقره است که نسبت به سال گذشته رشدي معادل 7 درصد را نشان مي*دهد.پيش از اين هم رئيس سازمان ثبت احوال كشور در يک گفت*وگوي مطبوعاتي در سخناني که به طور تقريبي تاييدکننده آمار و ارقام سازمان ثبت اسناد است، گفته بود که سالانه 900هزار واقعه ازدواج و140 هزار مورد طلاق به ثبت مي*رسد. اما بر اين اساس مي*توان گفت که روند سالانه ازدواج با شيب منظمي در حال کاهش است که بخشي از اين روند را مي*توان به روند کاهشي متولدين سال*هاي پاياني دهه 60 و اوايل دهه70که هم*اکنون در سن ازدواج قرار دارند، نسبت داد.
آمار دو سازمان، 42 هزار ازدواج اختلاف دارد
اين در حاليست که آمار اعلام شده از سوي سازمان ثبت احوال که حدود يک هفته پيش منتشر شده با آمار جديد ازدواج که سازمان ثبت اسناد عنوان کرده*است، داراي اختلافي تقريبا فاحش است. چند روز پيش مدير کل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال نيز در تشريح وضعيت آمار ازدواج و طلاق در سال 90 گفته بود که بر اساس آخرين آمارهاي جمع آوري شده در سال 90، 874 هزار و 791 مورد ازدواج در كشور به ثبت رسيده*است که اين آمار در مقايسه با سال قبل از آن 4/2 درصد افزايش داشته*است. آمار ارائه شده از سوي سازمان ثبت احوال در مورد ازدواج*هاي سال 1390 در مقايسه با آمار ثبت اسناد بيشتر اعلام شده و اختلافي در حدود 42 هزار ازدواج را نشان مي*دهد که به نظر، اين اختلاف آماري رقمي قابل ملاحظه و معنادار است.اين گزارش را روابط عمومي سازمان ثبت احوال به نقل از علي اکبر محزون منتشر کرده بود. در گزارش اين سازمان نقل شده*است که علاوه بر اعلام رشد 4/2درصدي افزايش آمار ازدواج در سال گذشته، آمده*است که يک سوم ازدواج*هاي سال 90 در مناطق روستايي بوده*است. همچنين 631 هزار و 457 مورد نيز ازدواج در مناطق شهري استان*ها به ثبت رسيده*است. به گفته محزون، آمار ازدواج*هاي ارائه شده مربوط به ازدواج*هاي جاري است که در نقاط مختلف در دفاتر رسمي به ثبت رسيده*است. در واکنش به آمار ثبت احوال، تويسرکاني روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاري که پرسيده بود: آمار منتشره سازمان*هاي ثبت احوال و ثبت اسناد در بحث ازدواج و طلاق متناقض است، گفت: متولي ثبت وقايع ازدواج و طلاق، سازمان ثبت املاک و اسناد کشور است و دفاتر ازدواج و طلاق نيز زير نظر اين سازمان کار مي*کنند و الان نظارت صورت مي*گيرد و اگر مرجع ديگري در اين خصوص آمار داده بايد از خود آنها پرسيد. رئيس سازمان ثبت اسناد افزود: ثبت وقايع ازدواج و طلاق اکنون به شکل دستي انجام مي*شود اما مقدمات ثبت الکترونيکي مهيا شده*است و تا قبل از پايان نيمه نخست امسال اين کار محقق خواهد شد و فعاليت*هاي کل دفترخانه*هاي ازدواج و طلاق در سامانه متمرکز سازمان ثبت ذخيره خواهد شد.
تهران رکوردداربيشترين کاهش ازدواج در کشور
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه گزارش خود با بيان اينکه سال 89 نسبت به سال 88، کاهش ازدواج رقم 6/0 را نشان مي*داد اما اين ميزان در سال 90 نسبت به سال 89، افزايش 2/1را نشان مي*دهد، گفت: بيشترين افزايش ازدواج در بين استان*ها مربوط به استان مرکزي با 5/22 درصد بود و بيشترين کاهش ازدواج در تهران با رقم 2/15 بوده*است. رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همچنين بيشترين افزايش طلاق مربوط به استان فارس با 9/28 درصد و بيشترين کاهش طلاق مربوط به استان خراسان جنوبي با رقم 3/36درصد بوده*است.گفتني است رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور علاوه بر ارائه آمار ازدواج و طلاق در سال 1390 با بيان اينکه تبديل اسناد مالکيت قديمي به اسناد مالکيت تک برگ کاداستري اولين اقدام اين سازمان در سال 90 بود، افزود: تا پايان سال 90 نزديک به يک ميليون و 800 هزار سند جديد به مردم تحويل شد که در مقايسه با سال قبل 21 درصد رشد داشته*است.
بيش از6 هزار نفر ممنوع*الخروج شدند
معاون رئيس قوه* قضائيه به ايجاد سامانه ممنوع*الخروجي و رفع ممنوع الخروجي اشاره کرد و گفت: فعاليت اين سامانه از ابتداي شهريور سال قبل آغاز شد که تاکنون از طريق اين سامانه، 6 هزار و 398 نفر ممنوع*الخروج و از يک هزار و 840 نفر رفع ممنوعيت شده*است.
رشد 21 درصدي ثبت اسناد مالکيت
تويسرکاني ادامه داد: طي يک سال گذشته تعداد يک ميليون و 685 هزار و 612 فقره سند مالکيت در کشور صادر شده*است که در مقايسه با سال 89 به ميزان 21 درصد رشد داشته و 85 درصد اسناد مالکيت در سيستم کاداستر صادر شده*است. معاون رئيس* قوه* قضائيه گفت: در سال 90 تعداد کل اسناد مالکيت صادره دولتي معادل 52 هزار و 22 فقره بوده*است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 101 درصد رشد داشته*است.
رشد معاملات، کاهش ثبت شرکت*ها و اختراعات
وي ادامه داد: جمع کل معاملات ثبت شده در دفاتر اسناد رسمي در سال گذشته 22 ميليون و 460 هزار و 874 فقره است که داراي رشد 3 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده*است. رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در اين مدت تعداد 78 هزار و 373 فقره شرکت به ثبت رسيده که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته*است. وي با بيان اينکه طي سال 90 تعداد 5 هزار و 82 فقره اختراع به ثبت رسيده*است که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش داشته*است.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

صدای یک روزنامه نگار ...


جديد ترين آمار ازدواج و طلاق در استان آذربايجان شرقي
شعبانی با بیان اینکه نرخ رشد سالیانه ازدواج در کشور طی سال های 84 ، 85 و 86 به ترتیب 9/8، 2/1- ، 1/8 درصد می باشد، افزود: نرخ رشد سالیانه ازدواج در استان آذربایجان شرقی طی سال های 84 ، 85 و 86 به ترتیب 6/6 ، 3/0- و 3/7 درصد می باشد. شعبانی اظهار داشت: همچنین در طول سه سال گذشته رتبه استان آذربایجان شرقی از لحاظ نرخ رشد ازدواج در بین استان های کشور به ترتیب 17 ، 13 و 17 ثبت شده است. رئیس سازمان ملی جوانان استان آذربایجان شرقی در خصوص آمار طلاق در استان نیز گفت: بر اساس آمارهای موجود تعداد وقوع طلاق در سطح کشور افزایش داشته ولی با این وجود در سال های گذشته روند این افزایش کند تر شده است. شعبانی ادامه داد: جالب توجه است که نرخ رشد طلاق در خانوارهای روستایی کشور کاهش چشمگیری داشته در حای که میزان این آمار در استان آذربایجان شرقی افزایش یافته است. وی با بیان اینکه در طول سال 1386 ، 99 هزار و 852 فقره طلاق در کشور صورت گرفته است، افزود: سهم استان آذربایجان شرقی از این تعداد، چهار هزار و 301 فقره می باشد. وی در خصوص نرخ رشد سالیانه طلاق نیز گفت: نرخ رشد سالیانه طلاق در کشور طی سال های 84 ، 85 و 86 به ترتیب 14 ، 6/11 و 2/6 درصد می باشد که این رقم ها در استان آذربایجان شرقی به ترتیب 3/1- ، 2/14 و 1/9 بوده است. وی تصریح کرد: رتبه استان آذربایجان شرقی از لحاظ نرخ رشد طلاق در طول سه سال گذشته به ترتیب رتبه 30 ، 10 و 13 را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است. شعبانی با اشاره به آمار مقایسه ای نسبت طلاق به ازدواج نیز گفت: در سال 1386 نسبت طلاق به ازدواج در سطح کشور کاهش یافته و به 10 درصد رسیده است. وی ادامه داد: این رقم در سال های 84 و 85 به ترتیب 7/10 و 1/12 درصد بوده است. رئیس سازمان ملی جوانان استان آذربایجان شرقی افزود: این نسبت در استان آذربایجان شرقی عکس روند کشوری بوده به این ترتیب که از 9/23 درصد در سال 84 به 3/4 درصد در سال 1385 کاهش یافته و در سال 1386 به 2/10 درصد افزایش یافته است. وی اظهار داشت: از لحاظ نسبت طلاق به ازدواج رتبه استان در سال های 84 ، 85 و 86 به ترتیب 3 ، 28 و 6 بوده است.

 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

مساله طلاق و افزایش روند آن نگرانی های زیادی را از آینده فرهنگی و نسلی کشور به وجود آورده است. اعتیاد؛ افزایش اشتغال زنان؛ رواج سبک زندگی غربی؛ کاهش سطح دینداری و ایمان فردی و… از آثاری است که مساله طلاق به همراه خواهد داشت. از همین رو بررسی مساله طلاق ضروری و مهم به نظر می رسد. خصوصا آنکه مقام معظم رهبری افزایش طلاق را به عنوان یک معضل برای سبک زندگی امروز ما بیان نمودند. اینفوگراف طلاق

1390​
1389​
1388​
1387​
1386​
تعداد​
۱۴۲۸۴۱​
۱۳۷۲۰۰​
۱۲۵۷۴۷​
۱۱۰۵۱۰​
۹۹۸۵۲​
رشد نسبت به سال قبل​
۴%​
۹%​
۱۳%​
۱۱%​
۱۶%​
* طلاق در طول این ۵ سال ۳۷ %رشد داشته است. [h=2]نسبت ازدواج به طلاق در کل کشور[/h]
۱۳۹۰​
۱۳۸۹​
۱۳۸۸​
۱۳۸۷​
۱۳۸۶​
۱۳۸۵​
۱۳۸۴​
۱۳۸۳​
۶٫۱​
۶٫۵​
۷٫۱​
۸​
۸٫۴​
۸٫۳​
۹٫۴​
۹٫۸​
* نسبت ازدواج به طلاق بیانگر تعداد ازدواج ثبت شده در برابر هر یک طلاق ثبت شده است * این شاخص در مدت ۷ سال ۳۸% کاهش داشته است. این نشان می دهد که رشد طلاق بسیار بیشتر از رشد ازدواج بوده است. * در مقابل تقریبا هر شش ازدواج ثبت شده در سال ۹۰ یک طلاق هم به ثبت رسیده است. [h=2]طول مدت زندگی قبل از طلاق (آمار سال ۹۰)[/h]
۰ تا ۴ سال​
۴ تا ۸ سال​
۸ تا ۱۲ سال​
۱۲ تا ۱۶ سال​
۱۶ تا ۲۰ سال​
۲۰ تا ۲۴ سال​
۲۵ تا ۲۹ سال​
بیش از ۲۹​
تعداد​
۶۲۳۴۵​
۳۰۸۳۹​
۱۸۷۶۶​
۱۱۳۳۳​
۷۱۸۲​
۶۰۹۴​
۳۹۶۷​
۳۵۸۹​
درصد​
۴۴%​
۲۱%​
۱۳%​
۸%​
۵%​
۴%​
۳%​
۲%​
* حدود ۶۵ درصد افراد طلاق گرفته زوج*های جوانی هستند که کمتر از ۸ سال از زندگی مشترک آنها می*گذرد * حدود ۱۴ درصد از طلاق های ثبت شده مربوط به زوجینی است که طول مدت ازدواج آنها کمتر از یکسال می باشد. [h=2]اختلاف سنی[/h] بیشتر طلاقها مربوط به زوجهایی است که با یکدیگر اختلاف سنی نیستند(زوجهای هم سن) مثلا در سال ۹۰ حدود ۱۱% طلاق ها مربوط به این زوج ها می باشد [h=2]سن طلاق[/h] بیشتر طلاق*ها در ۵ سال اخیر مربوط به زوجهای با سن زیر ۳۰ سال است (مردان با سن ۲۵ تا ۲۹ و زنان با سن ۲۰ تا ۲۴ سال) [h=2]استان های اول در طلاق (بیشترین طلاق)[/h] ۱٫ تهران ۲٫ البرز ۳٫ خراسان رضوی * در این ۲ استان(تهران و البرز) به ازای هر ۲/۳ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است [h=2]استان های آخر در طلاق (کمترین طلاق)[/h] ۱) سیستان و بلوچستان(۲۰٫۳ ازدواج به ازای ۱ طلاق) ۲) ایلام(۱۳٫۹ ازدواج به ازای ۱ طلاق) ۳) چهار*محال *بختیاری(۱۲٫۵ ازدواج به ازای ۱ طلاق) [h=2]وضعیت فعلی طلاق در استان تهران[/h] * افزایش ۶ درصدی طلاق*های ثبت شده در ۸ ماه اول سال جاری * کاهش ۱٫۷ درصدی ازدواج*های ثبت شده در ۸ ماه اول سال جاری * از هر ۳ ازدواج ۱ ازدواج منجر به طلاق می شود [h=2]ریشه ها و عوامل بروز طلاق[/h] ۱) معضلات اقتصادی از قبیل بیکاری، سطح پایین درآمد، مشکل مسکن ۲) اعتیاد ۳) عدم توافق و نارضایتی جنسی ۴) رواج سبک زندگی غربی ۵) عدم تناسب زن و شوهر در زمینه های اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی، تحصیلی، خانوادگی و … . ۶) اختلاف سن نامناسب ۷) ازدواج های اجباری ۸) دخالت های بی مورد خانواده ها ۹) عدم آموزش کافی در مسائل زناشویی ۱۰) عدم تربیت صحیح خانوادگی ۱۱) کاهش سطح دینداری و ایمان فردی ۱۲) کم شدن روحیه ایثار و از خودگذشتگی ۱۳) از بین رفتن قبح(مذموم بودن) طلاق ۱۴) افزایش اشتغال زنان ۱۵) از بی رفتن روحیه ساده زیستی و رواج تجمل [h=2]راهکارهای کاهش طلاق[/h] ۱) بهبود شرایط اقتصادی کشور(افزایش اشتغال، کاهش قیمت مسکن و..) ۲) تحقق عدالت اجتماعی ۳) آموزش مهارت های زندگی به جوانان قبل از ازدواج ۴) آموزش مسائل زناشویی قبل از ازدواج ۵) افزایش مراکز مشاوره برای خانواده ها ۶) کاهش انتظارات و توقعات نابجای زوجین [h=2]آثار و نتایج طلاق[/h] ۱) کاهش رشد جمعیت ۲) افزایش فساد اخلاقی در جامعه ۳) افزایش جرم و بزهکاری ۴) مشکلات معیشتی زنان مطلقه ۵) افزایش مشکلات روحی روانی در جامعه ۶) انحراف اخلاقی افراد مطلقه ۷) افزایش فرزندان تک سرپرست ۸) نگاه منفی جامعه به فرد مطلقه
 
بالا پایین