Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مهمانی پرندگان در تالاب دست ساخته

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان همدان
Konu Başlığı مهمانی پرندگان در تالاب دست ساخته
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,082
پسندها
910
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=1]

[/h]


تالاب شیرین سو در کنار شهر شیرین سو، در شمال غربی و در فاصله 40 کیلومتری شهرستان کبودراهنگ و 95 کیلومتری شهر همدان قرار دارد. تالابی که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید اما خواندن این مطلب آن را همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد کرد!

تالاب شیرین*سو برخلاف بیشتر تالاب های ایرانی، ساخته دست انسان است. تالابی با وسعت حدود 300 هکتار و وسعت و دریاچه ای 43 هکتاری که نه فقط زیباست بلکه حکایتی خواندنی هم دارد. ابتدا رودخانه*ای بود به همین نام که گهگاه برخی گونه*های آبزی را در خود جای می*داد. پس از اینکه در مسیرش با سدی بزرگ مواجه شد نه*تنها گونه*های آبزی را از خود نراند بلکه تالابی شد که زمستان هر سال، میزبان سی*مرغ نیز هست.
پیش از اینکه رهسپار تالاب شیرین*سو شوید در مورد پرنده*گردی اندکی پژوهش و کنجکاوی کنید؛ به هر حال پرنده رفتنی* است و به*خاطر سپردن راه*ورسم پرواز نیاز به چشم*هایی تیزبین و ذهنی آگاه دارد​

[h=2]پرندگان را ببینید[/h] از سی*مرغی که به تالاب شیرین سو سفر می کنند، می*توان به پرستوی*دریایی نوک ضخیم، تنجه، لک*لک سفید، اردک سرسبز، آنقوت، فیلوش، کشیم کوچک، باکلان بزرگ، کشیم بزرگ، اگرت بزرگ، باکلان کوچک، بوتیمار کوچک، پرستوی دریایی، خوتکا، آبچلیک پا سرخ، چوب پا، چنگر نوک سرخ، کاکایی سرسیاه، پرستوی دریایی نوک*کاکایی، فلامینگو، کاکایی نقره*ای، دم*جنبانک ابلق و چند گونه دیگر اشاره کرد.

پارسال در میان آنها درنا نیز دیده شد اما پرنده**گرد*ها می*گویند امسال هنوز سر و کله درنا پیدا نشده و شاید در راه باشد. به هر حال درنا که مسیر را می*داند. این تالاب در کنار شهر شیرین*سو، در شمال*غربی و در فاصله 40*کیلومتری شهرستان کبودرآهنگ استان همدان قرار دارد. دسترسی به آن برای گردشگر*ها از راه آسفالته کبودرآهنگ به شیرین*سو - قیدار میسر است.

پیش از اینکه رهسپار تالاب شیرین*سو شوید در مورد پرنده*گردی اندکی پژوهش و کنجکاوی کنید؛ به هر حال پرنده رفتنی* است و به*خاطر سپردن راه*ورسم پرواز نیاز به چشم*هایی تیزبین و ذهنی آگاه دارد. در شیرین سو همچنین می توانید گیاهانی مثل نعناع، گل گاو زبان، شب بو را ببینید و آنها را بچینید. با این حال فراموش نکنید که کاری به کار پرندگان و دیگر حیوانات نداشته باشید چون این منطقه شکار ممنوع است و شکار، جریمه های سنگینی برایتان در پی خواهد داشت.

[h=2]چطور برویم؟[/h] برای دسترسی به تالاب شیرین سو از طریق راه آسفالته کبودراهنگ به شیرین سو- قیدار باید راهی شوید. با این حال گذارتان که به شیرین سو افتاد حتما از دیدنی های دیگر این شهر بازدید داشته باشید. شهر شیرین سو در حد فاصل دو غار بزرگ و دیدنی دنیا (غار علیصدر و غار کتله خور) قرار گرفته و به همین دلیل گردشگران زیادی به آن مراجعه می کنند.
 
بالا پایین