Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

جزایر فیجی کجاست؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı کشورها و ناحیه های اقیانوسیه
Konu Başlığı جزایر فیجی کجاست؟
نویسنده موضوع Αli язza
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Αli язza

Αli язza

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 1, 2013
ارسالی‌ها
679
پسندها
667
امتیازها
93

اعتبار :



فیجی با نام رسمی جمهوری جزایر فیجی یک کشور جزیره*ای در منطقهٔ ملانزی در اقیانوس آرام جنوبی است که در ۲ هزار کیلومتری جزیرهٔ شمالی زلاندنو قرار گرفته*است. نزدیکترین همسایگان آن از غرب وانوآتو، از جنوب غرب کالدونیای جدید ِ فرانسه، از جنوب شرق جزیرهٔ کرمادچ نیوزیلند، از شرق ساموآ، از شمال شرق جزایر والیس و فوتونای ِ فرانسه و از شمال تووالو است.
فیجی از هزارهٔ دوم پیش از میلاد باشندگان انسانی را در خود دیده*است. در سده*های هفدهم و هجدهم میلادی هلندی*ها و بریتانیایی*ها آن را کشف کردند و تا سال ۱۹۷۰ مستعمرهٔ بریتانیا به شمار می*رفت. فیجی با توجه به جنگل*های بسیار، منابع زیرزمینی و ذخایر ماهیان، یکی از پیشرفته*ترین اقتصادهای منطقهٔ اقیانوسیه را داراست. امروزه مهمترین منبع تجارت خارجی این کشور گردشگری و صادرات شکر است. واحد پول فیجی دلار فیجیایی و پایتخت آن سووا است.
این کشور از ۳۲۲ جزیره و ۵۳۳ صخره تشکیل شده*است. تنها ۱۰۶ جزیره آن مسکونی هستند و ۸۷ درصد جمعیت کشور در دو جزیره اصلی زندگی می*کنند.
سفال*های بدست آمده از شهرهای فیجی نشان می*دهد این جزایر از ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح مسکونی بوده* است اما مسئله مهاجرت اقیانوس آرام هم هنوز مطرح است.فیجی از قرن ۱۸ به دست بریتانیا افتاد و در سال ۱۸۷۴ مستعمرهٔ این کشور گشت، فیجی در ۱۰ اکتبر ۱۹۷۰ از بریتانیا اعلام استقلال کرد.
ژنرال سیتیونی رابوکا که دو ارتش در رهبری می*کرد طی کودتایی در سال ۱۹۸۷ به قدرت رسید، در همین سال در فیجی نظام جمهوری برقرار گردید. راتو سیر کامیسسه مارا در سال ۱۹۹۴ رئیس جمهور فیجی شد، رئیس جمهور سابق، ژنرال سیتیونی رابوکا از حزب سیاسی فیجی نیز در سال ۱۹۹۲ در اولین انتخابات بعد از کودتا به سمت نخست وزیری رسید. در سال ۲۰۰۰ میلادی راتو ژوزفا ایلوئیلو رئیس جمهور و لایسنیا کاراسه نیز به عنوان نخست وزیر انتخاب شدند.
 
بالا پایین