Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مصرف داروهای نیروزا و مرگ جوانان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار علمی
Konu Başlığı مصرف داروهای نیروزا و مرگ جوانان
نویسنده موضوع *مینا*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *مینا*

*مینا*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 12, 2013
ارسالی‌ها
3,063
پسندها
366
امتیازها
83
محل سکونت
زیر اسمون خدا
تخصص
ترانه سرا
دل نوشته
هر وقت دلت شکست خورده هاشو خودت جمع کن نزار هر نامردی منت دست زخمیشو روت بزاره
بهترین اخلاقم
بخشیدن
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

[h=1][/h]​

غلام چگنی امروز در مصاحبه تفصیلی با خبرنگار فارس در خرم*آباد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه استفاده از داروهای نیروزا در لرستان چگونه است، گفت: خانواده*ها باید مواظب فرزندان خود باشند، زیرا مصرف بی*رویه دارو*های نیروزا در استان لرستان رو به افزایش است.

*راه صد ساله یک شبه طی نمی*شود

وی یاد*آور شد: عده*ای در جامعه ما هستند که فکر می*کنند، باید راه صد ساله را یک شبه طی کرد و برای پیدا کردن راه و مسیرصحیح دچار مشکل* می*شوند و از طریق راه*های میان*برد غیرمستقیم فاصله را کم کنند.

این استاد دانشگاه*های لرستان تصریح کرد: این افراد تلاش می*کنند که هر چه زود*تر به مدارج بالای ورزشی برسند، در صورتی که ما از راه راست و مستقیم می*توانیم بهتر به هدف*مان برسیم و کارها را پیش ببریم.

*عده*ای می*خواهند، شش ماهه یا یک ساله قهرمان ورزش*های علمی شوند

چگنی یاد*آور شد: عده*ای می*خواهند، شش ماهه یا یک ساله قهرمان ورزش*های علمی شوند، که آن*ها باید بدانند، این امر از نظر علمی امکان*پذیر نیست.

وی اذعان کرد: برخی افراد برای اینکه هر چه سریع*تر به امیال و خواسته*های خود برسند، دست به کار*های نادرستی مانند دوپینگ کردن و استفاده از مواد نیروزا می*زنند.

*در مصرف اینگونه داروها باید دانش کافی را فرا بگیریم

این استاد دانشگاه*های لرستان تصریح کرد: در مصرف اینگونه داروها باید دانش کافی و اطلاعات علمی لازم را فرا بگیریم و سعی کنیم، در موارد ضروری زیر نظر مسئولان ورزشی، پزشکان تغذیه و با در نظر گرفتن دز دارو*ها استفاده شود، زیرا در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه می*شوند.

*برخی داروها منجر به مرگ می*شوند

چگنی یاد*آور شد: جوانان ما به خصوص خانواده*ها باید سعی کنند، هیچ داروی سرخودی را استفاده نکنند، زیرا برخی داروها منجر به مرگ می*شوند.

وی تصریح کرد: در جامعه امروز ما شاهد استفاده عده*ای از جوانان و نوجوانان از دوپینگ به خاطر داشتن هیکل قوی و قهرمانی چند ماهه در حد ملی هستیم که این مسئله باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

*شاهد وجود فروشگاه*های غیر مجوز دارو*های غیرمجازی در سطح شهر هستیم

این استاد دانشگاه*های لرستان اذعان کرد: متاسفانه ما شاهد وجود فروشگاه*های غیر مجوز دارو*های غیرمجازی مانند کراتین*ها، ویتامین*های ای و ... در سطح شهرهستیم که این*ها برای به دست آوردن منابع مالی اقدام به این کار می*کنند، همین مسئله جان جوانان ما را به خطرمی*اندازد.

چگنی یاد*آور شد: اداره بهداشت نباید به راحتی به اینگونه فروشگاه*ها مجوز بدهند و نظارت بیشتری برآن*ها داشته باشند، زیرا جان جوانان ما در خطر است.

وی گفت: برخی از باشگاه*های سطح شهر به تبلیغ مواد نیروزا و دوپینگی می*پردازند که اگر به این*ها نظارت کافی نشود، ما شاهد هرچه بیشتر مرگ جوانان خود در استفاده از این داروها هستیم.

این استاد دانشگاه*های لرستان اذعان کرد: استفاده از این داروها بیشترین تاثیر را بر روی قلب، کلیه*ها، کبد، ترشحات هورمونی، تاسی سر و علائم ثانویه جنسی به صورت منفی می*گذارد.

*داروهای دوپینگ از کراتین*ها شروع و به مخدرها ختم می*شوند

چگنی تصریح کرد: داروهای که تحت عنوان دوپینگ که از کراتین*ها شروع و به مخدرها ختم می*شوند، داروهای شیمیایی خطرناکی هستند که ما نباید بدون نظر پزشک استفاده کنیم.

وی افزود: امیدواریم صدا و سیما و رسانه*های موثر بتوانند در این زمینه به جوانان و نوجوانان ما اطلاع*رسانی کنند.

این استاد دانشگاه*های لرستان اذعان کرد: جوانان ما باید بدانند که برای رسیدن به قهرمانی و داشتن هیکلی قوی و تنومند از داروهای پروتئین*دار با دز مشخص به صورت تدریجی و طی جلساتی متوالی با نظر ناظرین، مربی و پزشک استفاده کنند.
 
بالا پایین