Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آداب عجیب مردم هند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı کشورهای آسیای میانه
Konu Başlığı آداب عجیب مردم هند
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,082
پسندها
910
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

هر کشوری آداب و رسوم خاص خودش را دارد که وقتی به عنوان گردشگر به آن سفر می کنید، ممکن است برایتان عجیب و بی معنی باشد. اما اهالی همان کشور، پشت آن رفتار داستان ها و تعبیرهای متفاوتی دارند. در مقابل اگر شما رفتاری را که برای آنها با تعبیر خاصی همراه است انجام دهید، ممکن است بهشان بربخورد و توهین تلقی کنند.

برای مسافرانی که به هند سفر می کنند، کار سخت تر است چون هندی ها دنیایی از آداب و رسوم عجیب دارند که ممکن است برای ما اصلا قابل هضم نباشد. بخشی از این آداب و رسوم را اینجا برایتان آورده ایم:

هنگام صرف غذا در هندوستان هرگز محتویات بشقاب غذای خود را به هیچ*کس حتی همسر خود تعارف نکنید. این عمل در هند بسیار توهین آمیز محسوب می**شود. در فرهنگ هندی اعتقاد بر این است که خوراک زمانی که توسط یک نفر لمس می**شود، برای دیگران آلوده است و نباید به دیگری تعارفش کرد.
هندی**ها با دست راست غذا می**خورند. از نظر آنها دست چپ کثیف است و هرگز برای رد و بدل غذا به کار نمی**رود. از این رو اگر در رستوران هنگام سرو غذا پیشخدمت با دست چپ سرویسی به آنها ارائه کند، این رفتار را نوعی بی*حرمتی دانسته به شدت آزرده می**شوند.
سر از نظر هندی**ها مقدس*ترین قسمت بدن است و نباید توسط افراد دیگر لمس شود. برای همین بهتر است در مواجهه با کودکان هندی به قصد نوازش اصلا به سرشان دست نزنید.
در هند، طبقات محروم و پایین غذاهاى تندترى مصرف مى*كنند و غذاها در طبقات بالا از درجه تندى كمترى برخوردار است.
هندی*ها کمتر از مردم دیگر فرهنگ*های آسیایی لبخند می**زنند و فقط زمانی*که خوشحالند یا در شرایط خوشایندی قرار می*گیرند، لبخند می*زنند.
انعام در هند مرسوم است. بیشتر هتل**های بزرگ و رستوران*های درجه یک 10درصد هزینه ارائه خدمات را به صورتحساب اضافه می**کنند و باربران و رانندگان تاکسی توقع انعام دارند.
وقت شناسی در هند زیاد مرسوم نیست و هندی*ها برقراری ارتباط با طرف مقابل را که ممکن است شریک کاری یا مهمان باشد مهم**تر از وقت شناسی می**دانند.
هندی**ها زیاد دوست ندارند که مستقیم به طرفشان «نه» بگویند و معمولا از گفتن اخبار بد پرهیز می**کنند.
سر از نظر هندی**ها مقدس*ترین قسمت بدن است و نباید توسط افراد دیگر لمس شود. برای همین بهتر است در مواجهه با کودکان هندی به قصد نوازش اصلا به سرشان دست نزنید​


هندوها معتقدند كه گاو ماده را نباید كشت و گوشت این حیوان مفید و مقدس را نباید خورد، این یكى از دلایلى است كه آنان از گوشت حیواناتى چون بز، گاو نر و گوسفند استفاده مى*كنند. البته مصرف گوشت در بین هندی*ها چندان پسندیده نیست، حتى امروزه هم مى*توان هندو*هایى را دید كه در طول زندگى*شان هرگز گوشت مصرف نكردند. سنجاق روی بینی زنان هندی كه یك نگین براق است، مظهر اخلاص و نشان ازدواج و تأهل زنان هندی است. اگرچه با گذشت زمان این زینت مورد استفاده دخترها هم قرار گرفته است.
درست كردن حلقه*های گل در هند بسیار مرسوم است. در هنگام نشان دادن ادب و احترام بیشتر دسته*گل*هایی از یاس سفید با گل*های جعفری یا همیشه بهار (نارنجی رنگ) تهیه می*كنند. و به شكل ریسمانی به هم می*بافند و ته آن را گره می*زنند و آن را در مراسم مختلف بر گردن كسی كه می*خواهند به او احترام بگذارند می*اندازند.
کلمه Namaskar یادآور متداول*ترین و مشهورترین نوع سلام و علیك در هند است كه در هنگام خوش*آمد گویی و یا خداحافظی به كار می*رود. دراین شیوه سلام كردن، كف دو دست را به هم می*چسبانند و در زیر صورت به سمت بالا نگه می*دارند و كمی*خم می*شوند و سپس به شخصی كه دیده*اند به این روش سلام می*كنند.
مردم هندوستان معتقدند كه چسباندن دو دست به یكدیگر نشانه همفكری و همرنگی با شخص مقابل است و از طرفی دست راست را مظهر روح و طبیعت معنوی انسانی و دست چپ را نشانگر جهان مادی و جسم انسانی می*دانند و با این حركت می*خواهند یكی بودن جسم و جان خود را به شخص مقابل بدهند.
 
بالا پایین