Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ارتباط هورمون ها با بد اخلاقی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات تخصصی
Konu Başlığı ارتباط هورمون ها با بد اخلاقی
نویسنده موضوع صدف
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan صدف

صدف

مدیر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 22, 2013
ارسالی‌ها
261
پسندها
502
امتیازها
63
محل سکونت
کرج
تخصص
شنا - پلان و نقشه کشی
دل نوشته
بیاین با هم روراست باشیم حتی در دنیای مجازی
بهترین اخلاقم
میگن با معرفت و مهربون
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :






بدخلق می*شوید و نمی*دانید ماجرا از کجا آب می*خورد؛

روزها بدون آنکه کاری کنید، خسته می*شوید و همان اوایل شب ناگهان به خواب می*روید.

اما متخصصان می*گویند بسیاری از اوقات، گناه این اتفاقات برگردن هورمون*های مترشحه غدد داخلی است که در تنظیم فعالیت*های مختلف دستگاه*های بدن و همین*طور تنظیم روان ما نقش دارند.


غده تیروئید/پرکاری

افزایش ترشح هورمون تیروئید كه پركاری تیروئید نامیده می*شود، باعث افزایش متابولیسم و سوخت*و*ساز در بدن می*شود علائم افسردگی در میان 30درصد بیماران دیده می*شود. علائم افسردگی می*تواند به صورت خلق پایین، بی*خوابی، كاهش وزن، خستگی و كاهش میل جنسی تظاهر پیدا كند.

غده تیروئید/کم کاری

كم*كاری تیروئید به مواردی گفته می*شود كه ترشح هورمون تیروئید کم شده باشد. در این شرایط سوخت*و*ساز متابولیسم پایه بدن كاهش می*یابد. تغییرات روانی وبد خلقی ناشی از کم*کاری تیروئید در 50
درصد موارد و افسردگی در 40 درصد موارد كم*كاری تیروئید دیده می*شود.

غده هیپوفیز /پرولاکتین
پرولاكتین هورمونی است كه از غده هیپوفیز ترشح می*شود. ترشح زیاد *از حد آن در زنان باعث قطع قاعدگی، ترشح شیر از سینه در زنان و ناتوانی جنسی در مردان می*شود. اما در بعضی تحقیقات به پرخاشگری، افسردگی،* اضطراب و بد اخلاقی اشاره شده است.

غدد جنسی زنان/استروژن و پروژسترون
در زنان تخمدان*ها تولیدكننده هورمون*های جنسی استروژن و پروژسترون هستند. كفایت تولید استروژن و پروژسترون باعث صفات ثانویه جنسی و سیكل قاعدگی منظم و باروری طبیعی می*شود.


سندرم تخمدان پلی*کیستیک
چاقی، افسردگی و بی*خوابی
بیماری شایعی كه در زنان جوان و در سنین باروری دیده می*شود، سندرم تخمدان پلی*كیستیك است. در این بیماری كیستیك*های كوچك در تخمدان به وجود آمده و درآن افزایش ترشح اندروژن*ها (یا هورمون*های جنسی مردانه) اتفاق می*افتد. این بیماری به دلیل عدم تخمك*گذاری یكی از علل شایع ناباروری در زنان است.



تستوسترون
پرخاشگری، بد اخلاقی و ناتوانی*جنسی
تستوسترون هورمونی است كه از غدد جنسی مردان (بیضه*ها) ترشح می*شود و مسئول ایجاد صفات ثانویه جنسی در مردان (مثل رویش مو در صورت و...) و باروری در مردان است.كاهش تستوسترون در مردان باعث افسردگی، بی*خوابی، بد اخلاقی ،تحریك*پذیری و كاهش میل جنسی می*شود.


غده آدرنال یا فوق كلیوی/كورتیزول
خستگی، ضعف و افسردگی
از قسمت سطحی غده فوق كلیوی هورمون كورتیزول ترشح می*شود. پركاری قشر غده فوق كلیوی با افزایش كورتیزول یا سندرم كوشینگ همراه است. علائم روانپزشكی شامل افسردگی و بد خلقی در 70درصد بیماران وجود دارد و بیشتر در زنان دیده می*شود.


تحقیقات نشان داده است که شادی و خنده عملکرد سیستم ایمنی بدن را تعالی می*بخشد. خصوصا تولید سلول*هایی که بطور طبیعی به حفاظت بدن از بیماری و سرطان کمک می*کنند. خنده آزاد شدن اندورفین را نیز در مغز افزایش می*دهد- ترکیبی که به شما احساس خوب بودن می*دهد.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
 
بالا پایین