Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راهنمای جامع و مفید برای سفر به میلان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ایتالیا
Konu Başlığı راهنمای جامع و مفید برای سفر به میلان
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,082
پسندها
910
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=1]

[/h]



میلان دومین شهر بزرگ ایتالیاست؛ ترکیبی است از ایتالیای امروز و دیروز؛ شهر تجّار و قلب اقتصادی ایتالیاست و با اینکه در معماریش از سقف*های نارنجی خانه*های ایتالیایی خبری نیست، ولی زیر پوست این شهر ظرافت و زیبایی و جنب و جوشی نهفته که خیلی زود خودش را نشان خواهد داد.


میلان شهریست که منتهای احساسات آدم را بر می*انگیزد، پر جنب و جوش است و شب*هایش بسیار زنده و بی*خواب است. میلان بهشت خرید، مد، ورزش، هنر و طراحان است.
اگر قرار است مسافر میلان باشید، خواندن این راهنما کمک می کند تا سفری بهتر و پرخاطره تر داشته باشید.

[h=2]کجا بگردیم؟[/h] میلان ایتالیای قدیم و جدید را توأم دارد، ساختمان*های تجاری*اش بلند و مدرنند. در عین حال یکی از قدیمی*ترین و معروف*ترین سالن*های اپرای دنیا را دارد. سالن تئاتر لااسکالا، برای طرفداران اپرا بسیار مهم و رویاییست. از دیگر دیدنی*های تاریخی* میلان قصر اسفورتسسکو و موزه*هایش است. یکی از مجسمه*های ناتمام میکل*آنژ، یک نقاشی سقفی از داوینچی و تعدادی از سازهای موتزارت از جمله آثاری هستن که می*شود در هفت موزه*ی این قصر دید.
از جاذبه*های منحصر به فرد میلان، نقاشی بسیار آشنای شام آخر اثر لئوناردو داوینچی* است؛ همان نقاشی که مسیح و حواریونش را نشان می*دهد؛ همان نقاشی که موضوع اصلی فیلم و کتاب رمز داوینچی بود. شام آخر بر دیواری در کلیسای سنتا ماریا دل گرتسیه نقاشی شده است. کلیسا بزرگ نیست ولی به*دلیل نقاشی معروف آن بسیار پرطرفدار است. بلیط آن را باید از ماه*ها قبل تهیه کنید و فقط 15 دقیقه فرصت دارید که نقاشی را از نزدیک ببینید.

[h=2]دوئومو[/h] کلیسای جامع میلان، دوئـُمو، از معروف*ترین*های میلان است. این کلیسا بی*نهایت عظیم و زیباست، سبکش گوتیک است و سنگ دیوارهایش مرمر؛ مرکز شهر است و از بامش تمام شهر را می*توان دید. اتاق*های اعتراف متعددی دارد که همیشه شلوغند. هزاران مجسمه* برای این کلیسا ساخته شده، از مهمترینشان مجسمه*ی مریم مقدس است در بالاترین نقطه*ی آن. دوئـُمو چهارمین کلیسای بزرگ دنیاست و دیدار از نما، درون و بامش از سری باید دیدهای شهر است. این کلیسا که ساختنش بیش از پنج سده طول کشیده، امروزه چهارمین کلیسای بزرگ دنیاست.
سابق بر این در جای کنونی کلیسا، قصری بزرگ از زمان امپراتوری روم قرار داشت که ویرانه*هایش بعد از یک آتش*سوزی بزرگ در سال1075 میلادی یک گوشه بی*استفاده افتاده بود تا این*که در سال 1386 میلادی تصمیم گرفتند یک استفاده*ای برایش بتراشند و بهترین کار هم به نظرشان این بود که یک کلیسا جایش بسازند.
ساختن کلیسا این*قدر طول کشید که سال 1805 میلادی، ناپلئون بناپارت دستور داد دیگر تمام*اش کنند که آن*جا تاج*گذاری کنند. خرجش را هم از خزانه*ی دولت فرانسه داد و در عوض، ایتالیایی*ها یک مجسمه*ی بزرگ از خودش را روی یکی از مناره*ها گذاشتند. ناپلئون همان*جا بود که به اسم پادشاه ایتالیا تاج*گذاری کرد، اما نفهمید چه کلاهی سرش رفته؛ ساختن مناره*ها و طاق*های این کلیسا در سال*های بعدی هم ادامه پیدا کرد. نیمه*ی اول قرن بیستم را هم به تمام کردن ریزه*کاری*هایش پرداختند. تاریخ رسمی پایان ساخت این کلیسا را زده*اند ششم ژانویه*ی سال 1965. هر چند که هنوز هم یک قسمت*هایی را می*بینید که همان*طوری ناقص مانده*اند.
میلان نسبتاً شهر امنی است، اما باید در مکان*های شلوغ و ایستگاه* مرکزی قطار ،مواظب جیب*برها باشید. خیلی از دزدها به بهانه فروش چیزی با شما صحبت می*کنند و در همان حال ممکن است همدستش کیف شما را بزند​

[h=2]پایتخت برندها[/h] میلان بدون شک پایتخت مد ایتالیاست. مقر اصلی کمپانی*های غول*پیکری مثل جورجیو آرمانی، ورساچه و پرادا است و بهشت مانکن*ها و پاپاراتسی*ها و دانشجویان طراحی* است. بخصوص هنگام هفته*ی مد میلان شهر شلوغ*تر از معمول می*شود، خیابان*ها، بیلبوردها و دیوارها پُر می*شوند از تبلیغات طراحان معروف. منطقه*ی چهارسوق مد، (چهار خیابان خرید بی*نظیر که از خیابان مونته ناپولیون شروع می*شود) مرکز فروشگاه*های طراحان مطرح ایتالیایی، همیشه مملو از توریست*ها و علاقمندان مد دنیاست. این فستیوال دو بار در سال برگزار می شود؛ فوریه و سپتامبر.
ویترین*گردی و خرید، از تقریحات مورد علاقه*ی توریست*ها در میلان است. می*توانید ساعت*ها در یک فروشگاه معمولی برای دیدن طرح*ها و جنس*های مختلفش بمانید. تنوع شما را گیج خواهد کرد! از برندهای جهانی گرفته تا تولیدی*های کوچک ولی شیک. معمولاً همه چیز با کیفیت و نسبتا گران است. ولی به هر حال در حراج*های فصلی که فروشگاه*ها تا 70 درصدحراج هستند، بازه انتخاب شما خیلی وسیع است و تقریباً محال است چیزی بخواهید و پیدا نکنید.

[h=2]زادگاه پیتزا و پاستا[/h] ایتالیا کشور غذا*ها است و ایتالیایی*ها روی غذا بسیار حساس*اند. فست فودهای بین*المللی به سختی می*توانند در ایتالیا شعبه داشته باشند. ولی در عین حال در اکثر بارها و کافه*ها می*شود انواع پیتزا را سفارش داد. پاستا در میلان هم خیلی طرفدار دارد. رسم بر این است که هر شهر ایتالیا یک نوع پاستا، یک نوع نوشیدنی، یک نوع پیتزا و یک نوع بستنی مخصوص به خود را داشته باشد. همچنین در میلان هر رستوران*، آداب منحصر به فردی دارد و طراحی و نوع سرو غذا در رستوران*ها با هم بسیار متفاوت است. در گالری ویتوریو امانوئله می*توان علاوه بر مغازه*های چشم*نواز، رستوران*های خوبی پیدا کرد.
کافه در میلان یعنی همه چیز؛ محلی برای صرف صبحانه، ناهار، شام، خرید سیگار و تمبر و... تقریباً همه*ی کافه*ها بین ساعت شش و نیم بعدازظهر تا هشت و نیم بعدازظهر ساعت مخصوص Happy Hour دارند.با استفاده*ی نامحدود از بوفه. این ساعت*ها، به* خصوص آخر هفته*ها، فرصت بسیار خوبی برای استشمام روح ایتالیایی شهر است. کافه*ها طی این ساعت*ها بسیار شلوغ و خیابان*ها پر رفت و آمد است. از بهترین مکان*ها برای بلعیدن سبک و سیاق زندگی میلانی و گذراندن شب، ناویگیلیوست، کانال آبی طرح لئوناردو داوینچی که از وسط شهر می*گذرد. دو طرف این کانال کافه*ها صف کشیده*اند و آخر هفته*ها محل گذر انواع ماشین*های فراری و بوگاتی است!

[h=2]کی برویم؟[/h] میلان هر چهار فصل سال دیدنی *است. بهار و پاییز هوای معتدل*تر و بهتری دارد. اگر مهمان تابستان گرم و شرجی میلان هستید، می*توانید سری به دریاچه*های اطراف و کوهپایه*های آلپ بزنید. در زمستان*های سرد و مه*آلود میلان هم شور و حال قبل از سال نو، تزئینات فوق*العاده*ی کریسمس و کارناوال معروف میلان (جشن میلانی) در ماه فوریه، سرما را از یاد شما خواهد برد. میلان در هر فصلی چیزی برای عرضه دارد. میلان، شهر انتخاب*هاست.
میلان در ماه*های ژوییه و آگوست (اواسط تیر تا اواسط شهریور) اغلب گرم و مرطوب است، اما در ماه*های آوریل و مه (فصل بهار) هوای دلپذیری دارد. در ماه مه، هر روز 7 ساعت آفتابی است. ماه*های سپتامبر و اکتبر (آبان و آذر) هم زمان* خوبی برای رفتن به میلان هستند. ماه اکتبر، بیشترین میزان بارندگی ماهیانه را دارد.

[h=2]یک توصیه جدی[/h] میلان نسبتاً شهر امنی است، اما باید در مکان*های شلوغ و ایستگاه* مرکزی قطار ،مواظب جیب*برها باشید. خیلی از دزدها به بهانه فروش چیزی با شما صحبت می*کنند و در همان حال ممکن است همدستش کیف شما را بزند. در میلان با هیچ دست*فروشی صحبت نکنید، هیچ چیز مجانی* از دست*فروش*ها نگیرید و کیف پولتان را جای امنی بگذارید که راحت قابل دسترس نباشد.

[h=2]چی بخوریم؟[/h] غذای مخصوص میلان، شاه*بلوط و ریزوتو (دمی برنج) است. جز این غذا، می*توانید مطمئن باشید که در آن*جا می*توانید مخلوط سرخ شده*ی میلانی (تکه*های سرخ شده*ی مغز استخوان، جگر و شش)، بوزکا (شکمبه*ی پخته* با لوبیا) و کتلت میلانی (خوراک گوشت گوساله) خوش*مزه*ای بخورید. میلان همچنین مرکز پانتونه (کیک میوه*ای کریسمس) و کولومبا (یک کیک خشک به شکل فاخته که از سده*ی ششم میلادی در آن*جا پخته می*شود) است.

[h=2] رفت و آمد بی دردسر
[/h] متروی میلان سه خط مختلف دارد و بهترین راه جابه*جا شدن در شهر است. فاصله*ی حرکت هر قطار بین 1 تا 3 دقیقه است و از 6 صبح تا نیمه شب هم فعالند. اگر مسیرتان طولانی نباشد، سوار شدن بر ترامواهای میلان راحت و سرگرم*کننده است. با فاصله*ای که از سطح زمین دارند، وقت ترامواسواری می*توانید خیابان*ها را هم تماشا کنید. در بیشتر ایستگاه*های تراموا صفحه*های الکترونیکی هم کارگذاشته*اند که نشان می*دهد چند دقیقه به رسیدن تراموای بعدی مانده است.
اتوبوس*های میلان نسبتاً تمیز، راحت و وقت*شناسند و معمولاً از 8 صبح تا 2 بعد از نیمه شب کار می*کنند، اما ساعت کار بعضی از خطوط فرق می*کند و بهتر است ساعت دقیق کارشان را چک کنید. تاکسی*های میلان را می*توانید یا تلفنی بخواهید و یا در ایستگاه*های تاکسی و کنار خیابان سوار شوید. البته هزینه*ی تاکسی در میلان بسیار بالاست. تاکسی*های تلفنی از وقتی که راننده برای سوار کردن شما راه بیفتد، تاکسی*مترشان را روشن می*کنند. عصرها هم معمولاً هزینه*هایشان بالاتر است و حتی در ایستگاه هم که سوار بشوید، تاکسی*متر از 9 هزار تومان شروع می*شود.
 
بالا پایین