Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اصالت بيمه نامه هاي شخص ثالث به صورت پيامكي احراز مي شود

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار جهان خودرو
Konu Başlığı اصالت بيمه نامه هاي شخص ثالث به صورت پيامكي احراز مي شود
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

بیمه مرکزی اعلام کرد به منظور اطمینان بیمه گذاران بیمه های شخص ثالث، از این پس برای کسانی که بیمه نامه های خود را از نمایندگی های رسمی شرکت های بیمه خریداری می کنند، پیامک ارسال خواهد شد. از این پس همه بیمه گذاران شرکت های معتبر بیمه ای کشور در هنگام خرید بیمه نامه شخص ثالث خودرو بعد از ثبت قرارداد، پیامکی مبنی بر تایید اعتبار بیمه نامه از سامانه سنهاب بیمه مرکزی دریافت خواهند کرد و یک هفته مانده به تاریخ پایان بیمه نامه نیز پیامکی برای اطلاع رسانی و اقدام برای تمدید به شخص بیمه گذار ارسال می شود.

بیمه مرکزی از بیمه گذاران درخواست کرد در هنگام خرید بیمه نامه از دفاتر نمایندگی شرکت های بیمه از ثبت صحیح شماره تلفن همراه، کد ملی و شماره خودروی خود در برگه بیمه نامه اطمینان حاصل کنند تا امکان استفاده از این خدمت و خدمات مشابه فراهم آید.
پیامک فقط برای بیمه گذارانی که شرکت بیمه ذیربط، اطلاعات بیمه نامه های خود را در سامانه سنهاپ ثبت کند، ارسال خواهد شد.
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم درباره عملکرد مبهم برخی شرکت ها در شیوه های تبلیغی و فروش بیمه نامه هشدار داده و از بیمه گذاران خواسته است هنگام تهیه بیمه نامه از اصالت آن مطمئن شوند.
در پی سوء استفاده برخی سودجویان در باره صدور بیمه نامه با قیمت های غیرواقعی، بیمه مرکزی به عنوان دستگاه عالی نظارتی صنعت بیمه از شهروندان خواست بیمه نامه های خود را صرفاً از نمایندگی های رسمی شرکت های بیمه تهیه کنند.
با توجه به اینکه احتمال جعلی و فاقد اعتبار بودن بیمه*نامه*ها وجود دارد، از هموطنان تقاضا می شود در برابر سوء استفاده کنندگان هوشیار باشند و در صورت مواجه* شدن با موارد مبهم مراتب را در اسرع وقت برای پیگیری و برخورد قانونی به شرکت های بیمه ذیربط اطلاع دهند.
همچنین اصالت تمامی بیمه نامه های صادر شده در شرکت های بیمه از طریق سامانه " سنهاب " قابل دسترسی و اثبات است.
همه بیمه گذاران می توانند با استفاده از این سامانه از آخرین وضع بیمه ای خود مطلع شوند و برای تکمیل سبد بیمه ای خود اقدام کنند.
فعالیت این سامانه با استقبال کم نظیر بیمه گران و بیمه گذاران روبرو شده است و در آینده نزدیک سطح دسترسی عموم به اطلاعات سنهاب افزایش خواهد یافت.
در مرحله بعدی تمامی مراحل خریداری، ثبت و تمدید بیمه نامه ها از طریق الکترونیکی انجام می شود و بیمه گذاران می توانند از طریق این سامانه آخرین اطلاعات مربوط به بیمه نامه های خود را به آسانی رصد کنند و برای تمدید، فسخ قرارداد و تکمیل سبد بیمه ای خود تصمیم گیری و اقدام کنند.
صنعت بیمه در دهه های گذشته با مشکل آمار و اطلاعات ناقص و گاه نادرست رنج می برد که خوشبختانه با راه اندازی و تکمیل سامانه سنهاب، با شتاب قابل قبولی در مسیر اطلاع رسانی شفاف به بیمه گذاران حرکت می کند و شرکت های بیمه نیز از این شفافیت اطلاعات سود می برند.
سامانه سنهاب ( سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه) هم اکنون به نشانی www.centinsur.ir برای اطلاع از آخرین وضع بیمه ای مردم قابل دسترسی است.


 
بالا پایین