Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آموزش :چگونه فضای اضافی “Other” را پاکسازی کنیم

  • نویسنده موضوع dada64
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر سیستم عامل ها
Konu Başlığı آموزش :چگونه فضای اضافی “Other” را پاکسازی کنیم
نویسنده موضوع dada64
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan dada64

dada64

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 7, 2013
ارسالی‌ها
777
پسندها
125
امتیازها
0
محل سکونت
تهرون
تخصص
تراشكاري - محصولات اپل
دل نوشته
دلم دل نيست دلم درياست!
بهترین اخلاقم
صبر
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :



اکثر دارندگان دیوایس های اپلی در نخستین نگاه به آیتونز پس از متصل کردن دیوایسشان ، قسمت زرد رنگ Other را مشاهده می کنند و یا هنگامی که فضای خالی ندارند این قسمت برایشان بسیار جالبتر هم می شود که در این بخش چه فایل هایی وجود دارد که این همه فضا را در اختیار گرفته است! همین قسمت Other دغدغه ای بسیار بزرگ برای دارندگان دستگاه های اپلیست مخصوصا کسانی که آیدیوایس های خود را جیلبریک می کنند چرا که با نصب توییک و افزونه ها و در نتیجه کش های بجا مانده از آنها مقادیر بسیار زیادی می تواند در قسمت Other بگیرند.


اما در کل در این فضا چه چیز های ذخیره می شود؟

معمولا این قسمت تشکیل شده از فایل های اضافی یا کش برنامه ها بازی ها می باشد:مرورگر(Browser)، میل ها(Mails)، پیام ها(Messages)، لیست خواندنی ها(Reading List)، سیو بازی ها(Game Saves)، اپ ها مخصوصا اسناد و دیتا ها(app-specific documents and data)، یادداشت ها(Notes) و برنامه ضبط صدا(Voice Memos). خب با دانستن این موارد بازیابی فضا بسیار راحت تر خواهد بود پس همانند همیشه اینجاییم تا به شما آموزش دهیم که چطور براحتی و بدون نصب هر گونه نرم افزار جانبی این کار را انجام دهید تا از حداکثر فضای آیدیوایس خود استفاده کنید.

نخست به چک کردن قسمت Other خود بپردازید (iTunes و iDevice)
بخش Other ممکن است برای خیلی از کاربران آزار دهنده نباشد و ممکن است کاربری دیوایس خود را سالها داشته باشد و حتی یکبار هم به این مشکل برنخورد اما در طرفی دیگر این قسمت به کابوس طرف منجر خواهد شد! و برایش مانند راز خواهد بود که این قسمت برای چی اینقدر پر است و فضای زیادی اشغال کرده است.

iDevice

اگرچه گزینه ای وجود ندارد که فضای اشغال شده را در Other ببنید اما می تونید با اجرا کردن ترفند و کمی ضرب و تقسیم متوجه این موضوع شوید.برای اینکار نخست به Settings>General>Usage بروید. در بالا صفحه به مقدار حجم در دسترس بودن (Available) و استفاده شده (Used) نگاهی بیاندازید. سپس به حجم برنامه هایی که نصب کردید نگاه کنید و مقایسه ای با حافظه در دسترس بودن و استفاده شده کنید. با کمی ضرب و تفریق متوجه خواهید شد که کدام برنامه بیشترین فضا را در دیوایس شما گرفته است. این روش کمی سردرگم کننده است برای بدست آوردن مقدار دقیق دیوایس خود را به PC متصل کنید و آیتونز را اجرا کنید.




آیتونز بهترین برنامه برای دسترسی داشتن به مقدار فضای اشغال شده در دیوایستان می باشد که بصورت نوار بلندی موجود است. برای اینکار پس از متصل کردن دیوایس خود به PC و اجرا کردن آیتونز بر روی اسم دیوایستان در سمت چپ کلیک کنید حال نواری مانند زیر خواهید دید برای مشاهده مقدار فضا در هر قسمت اشاره گر را روی آن قسمت ببرید سپس مقدار برایتان نمایان خواهد شد:




اگر مقدار فضا اشغال شده زیر یک گیگابایت می باشد مسلما شما نباید نگرانی از این بابت داشته و در عوض اگر چندین گیگ باشد در یک دیوایس ۱۶ گیگابایتی مطمئنا بسیار آزار دهنده خواهد بود. پس برای شروع به تخلیه حافظه قسمت Other ، این ۶ راه زیر را انجام دهید تا بیشترین فضا را داشته باشید:
۱-حذف و نصب دوباره برنامه هایی که دارای دیتا های اضافی دارند
برنامه هایی وجود دارند که با حجم بسیار کمی ، دیتا و فایل های ذخیره شده پر حجمی دارند که یکی از دلایل پر شدن قسمت Other می باشد برای پاکسازی آن :
-به Settings>General>Usage رفته و پر حجم ترین برنامه ای که نصب شده است را پیدا کنید سپس وارد آن شوید
به یاد داشته باشید که با حذف نمودن برنامه هایی که دارای سیو فایل ها،اطلاعات محلی و… هستند کل اطلاعاتی که دارید را با خود خواهد برد و مطمئنا شما دوست ندارید که اطلاعاتی که به آنها نیاز دارید را از دست بدهید پس در این روش دقت کنید که فقط آن دسته از برنامه ها و بازی هایی که زیاد با آن سروکار ندارید را حذف کنید.
برای مثال برنامه instagram به تنهایی حجمی معدل ۲۵ تا ۳۰ مگابایت دارد (در اپ استور) اما اگر شما سری به اسناد ذخیره شده توسط برنامه پس از گذشت چند ماه بزنید خواهید دید که این رقم حدود ۱۰ تا ۲۰ برابر شده است! به این معنا که اسناد و کش این برنامه حجمی حدود ۲۵۰ مگابایت خواهد داشت




برای بازیابی فضای از دست رفته خود مانند این برنامه ، برنامه را از همین قسمت پاک کنید سپس دوباره از اپ استور دانلود و نصب کنید.
(همچنین برای کسانی که جیلبریک هستند توصیه می شود توییک iCleaner Pro را نصب کنند که براحتی می توانید فایل اضافی را تنها در چندین ثانیه بصورت خودکار پاک کنید)
۲-حذف پیام ها و موضوعات بزرگ!
باور کنید یا خیر حجم پیام ها و موضوع ها می تواند بیشترین حجم را در قسمت Other شامل شوند. این مورد بیشتر شامل آیفون می باشد تا آیپد و آیپاد تاچ زیرا همانطور که می دانید آیفون یک تلفن هوشمند روزانه است اما آیپاد و آیپد تاچ خیر. این موضوع بخصوص برای افرادی می باشد که پیام های چند رسانه ای (تصاویر، ویدیو) تصاویر با فرمت gif و چیز های دیگر از قبیل این دسته را رد و بدل می کنند. خب اما این ها کجا ذخیره می شوند؟ بله بخش Other! همین پیام ها بخش بزرگی از Other را شامل می شوند. برای پاکسازی این قسمت به صورت زیر عمل کنید:
- Message را اجرا کنید، تب Edit را بزنید سپس گزینه قرمز (-) را تپ کنید و تمام موضوعات را پاک کنید




در نظر داشته باشید که این مورد در iOS7 پیشرفته تر شده است و پیام ها بصورت دسته بندی (لیست) قرار گرفته اند که می توانید در آن قسمت ببنید چه مقدار فضا گرفته شده است.
۳-کوکی ها،دیتا ها و تاریخچه سافاری را حذف کنید
برخلاف دیگر برنامه های جانبی مرورگری برای iOS که این اجازه را می دهد لیستی از کش ها و کوکی ها در Documents & Data داشته باشید و یکجا آن های را حذف کنید. اما در سافاری باید آنهارا جداگانه حذف کنید. برای انجام اینکار :
به Settings>Safari بروید سپس گزینه Clear Cookies, Data, History را بزنید تا حذف انجام شود.



پاک کردن کوکی و دیتا سافاری حجم بسیار کمتری را نسبت به موارد دیگر شامل می شود اما به یاد داشته باشد که این عمل باعث تسریع شدن در باز شدن صفحات وب خواهد شد و همچنین با حذف این قسمت سیو ورود به سایت ها و… را از دست خواهید داد.


4-حذف کردن صداهای ضبط شده ها (Voice Memos)
اگر شما از برنامه های Notes و Voice Memos زیاد استفاده می کنید سیو فایل ها و نوشته ها همه و همگی در بخش Other ذخیره می شوند که با پاک کردن این موارد می توانید به کمتر شدن فضای Other کمک کنید برای انجام اینکار:
Voice Memos را اجرا کنید سپس بر روی صدای ضبط شده از سمت راست به چپ سوییپ کنید و Delete را بزنید.بلندترین صدای ضبط شده بیشترین حجم را خواهد داشت.
۵ -آیدیوایس خود را ری استارت(Restart) کنید
پس از اینکه مراحل بالا را انجام دادید دیوایس خود را یکبار ریبوت کنید تا دیوایس بتواند دوباره اطلاعات را از نو پردازش کند.سپس دوباره به آیتونز متصل کنید و قسمت Other را دوباره چک کنید. در این لحظه باید حجم تقریبا زیادی از Other کم شده باشد.
۶-هنوز هم قسمت Other پر است؟ بک آپ بگیرید (BackUp) و ریستور(Restore) کنید
اگر همه ی مراحل گفته شده را انجام دادید و به نتیجه نرسیدید آخرین مرحله راه اندازی مجدد دیوایس و برگرداندن فایل های پشتیبانی می باشد. قبل از ریستور حتما به دو صورت iCloud یا بک آپ از آیتونز از دیوایس خود فایل پشتیبانی تهییه کنید. سپس به آخرین ورژن iOS ریستور کنید و پس از اتمام ریستور بک آپ را برگردانید. خواهید دید که قسمت Other بسیار سبک تر شده است و از فضای خالی دیوایستان استفاده کنید
 
بالا پایین