Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

به این ۵ دلیل هرگز ماست را فراموش نکنید!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار پزشکی
Konu Başlığı به این ۵ دلیل هرگز ماست را فراموش نکنید!
نویسنده موضوع *SiMiN*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *SiMiN*

*SiMiN*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Feb 16, 2014
ارسالی‌ها
5,086
پسندها
1,974
امتیازها
113
محل سکونت
تهران
تخصص
نقاشی کردن،نت
دل نوشته
همه ی انسانها برابر آفریده شده اند
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

ماست از هند باستان شناخته شده است. در هند باستان مخلوط ماست و عسل را غذای روحانی می*نامیدند.
ماست از تخمیر شیر به دست می*آید، پس از حرارت دادن شیر تا دمای ۸۰ درجه سانتیگراد و تغییر و تخریب پروتئین كازئین در شیر و اضافه شدن استرپتوكوكوس و بیفیدوباكتری*ها در شیر لخته ایجاد شده و پس از سرد كردن تا دمای ۴۵ درجه سانتیگراد بین ۷-۴ ساعت ماست به دست می*آید.
ماست دارای سه نوع كم*چرب، با چربی متوسط و پرچرب می*باشد كه یك لیوان ۲۴۰ سی*سی ماست حاوی ۱۲ گرم پروتئین، ۱۵گرم كربوهیدرات و ۳۰۰-۲۸۰ میلی*گرم كلسیم می*باشد. ویتامین B۱۲ , B۲ ، پتاسیم و منیزیم در ماست فراوان است.
۱- پیشگیری از پوكی استخوان (استئوپروز)
مصرف كلسیم و ویتامین D از پوكی استخوان جلوگیری می*كند. كلسیم در تمامی سنین در حجم و استحكام استخوان نقش اساسی دارد و ویتامین D جذب كلسیم را بالا می*برد.
برای دارا بودن استخوان*های محكم روزانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی*گرم كلسیم لازم است كه سه لیوان ماست آن را تأمین می*كند. امروزه بسیاری از انواع ماست*ها با ویتامین D غنی شده است، روزانه IU ۴۰۰ ویتامین D برای جذب كلسیم لازم می*باشد.
۲- كاهش خطر فشار خون بالا
در تحقیقات اخیری كه در دانشگاه مادرید اسپانیا بر روی ۵۰۰۰ نفر انجام شد ۵۰ درصد خطر فشار خون بالا در افرادی كه روزانه ۳-۲ سهم ماست كم*چرب مصرف می*كردند كاهش پیدا كرد؛ دانشگاه هاروارد اعلام كرده است كه كلسیم موجود در لبنیات در باز شدن عروق و كاهش فشار خون نقش دارد.
۳- بهبود سیستم گوارش
ماست به بهبود مشكلات گوارشی زیر كمك می*كند:
عدم تحمل لاكتوز؛ در حالی كه ۸ درصد جمعیت جهان نسبت به شیر حساس هستند، پژوهشگران اعلام كرده*اند كه شیر دارای لاكتوز و پروتئین كازئین است كه افراد به آن آلرژی دارند و در ماست این دو عامل به مقدار حداقل وجود دارد، در صورتی كه یك لیوان ماست، همان مقدار پروتئین و كلسیم را به افراد می*رساند.
یبوست؛ ماست به دلیل دارا بودن پروبیوتیك*ها فعالیت روده را افزایش داده و از یبوست جلوگیری می*كند. سرطان روده؛ هنگامی كه فعالیت روده افزایش یابد و مدفوع در روده تجمع پیدا نكند تا مواد سمی و رادیكال*های آزاد ایجاد شود، خطر ابتلا به سرطان روده كاهش می*یابد.
عفونت پیلوری معده؛ ماست اسید معده را معتدل كرده و سوزش معده را كه باكتری هلیکو*باكتر*پیلوری ایجاد می*كند كاهش می*دهد. بر اساس تحقیقات اخیر در تایوان ماست به دلیل دارا بودن لاكتوباسیلوس در درمان عفونت هلیکوباكتر مفید می*باشد و خطر ابتلا به سرطان معده را كاهش می*دهد. ۴
- كاهش عفونت دستگاه تناسلی در زنان
كاندیدا (Candida) سبب عفونت دستگاه تناسلی می*گردد و بیماری بسیار شایع در زنان است.
PH مناسب دستگاه تناسلی حدود ۵/۴- ۴ می*باشد. در افراد دارای كاندیدا PH حدود ۶ می*باشد. در تحقیقات اخیر افرادی كه روزانه یك لیوان ماست به مدت یك ماه مصرف كردند، PH دستگاه تناسلی از ۶ به ۴ رسیده و عفونت كاندیدا در آنها به صورت محسوس كاهش پیدا كرده است.
۵- ایجاد احساس سیری و كاهش وزن بدن
یك لیوان ماست با چربی متوسط حاوی ۱۳۰كیلوكالری انرژی می*باشد. در تحقیقات اخیر بر روی دو گروه ۱۵ نفری از افراد، میان وعده*های حاوی مقدار یكسان ۱۳۰ كیلوكالری (یك لیوان ماست و انواع آبمیوه) به افراد داده شده است.
در افرادی كه ماست را میان*وعده خود انتخاب كردند در وعده غذایی اصلی خود به میزان كمتری ماده غذایی مصرف كردند؛ محققین به این نتیجه رسیده*اند كه ماست احساس سیری را در افراد افزایش می*دهد. همچنین كلسیم موجود در شیر و ماست سبب افزایش متابولیسم شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می*دهد و در درازمدت سبب كاهش وزن بدن می*گردد.
وجود پروبیوتیك*ها در ماست*های غنی شده
پروبیوتیك*ها* یك سری موجودات ریز و زنده هستند كه در روده*ها باعث توازن میكروبی می*شوند و برای سیستم گوارش بسیار مفید می*باشند. مصرف پروبیوتیك*ها ایمنی بدن را افزایش می*دهد، در تحقیقات اخیر نشان داده شده است اگر مادران باردار ۶ ماه ماست*های حاوی پروبیوتیك مصرف كنند نوزادان دچار اگزمای پوستی نمی*شوند.
پروبیوتیك*ها مانع رشد باكتری*های مضر روده می*شوند و در ساخت ویتامین*ها و اسیدهای آمینه نقش دارند و عوامل بیماری*زا را كاهش می*دهند و نقش درمانی در پیشگیری از مشكلات گوارشی دارند.
در انتها لازم به ذكر است كه متخصصین تغذیه روزانه ۳ لیوان لبنیات را در سبد غذایی توصیه می*كنند كه حتما یك لیوان آن باید ماست با چربی کم یا متوسط باشد.
 
بالا پایین