Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بررسی تبلت BlackBerry PlayBook

اطلاعات موضوع

Kategori Adı معرفی انواع تبلت
Konu Başlığı بررسی تبلت BlackBerry PlayBook
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

خوب: تبلت ۷ اینچی با خروجی HDMI، مالتی تسکینگ قوی، مرورگر اینترنت با پشتیبانی از فلش ۱۰.۲ بد: صفحه نمایش کوچک، سینک شدن فقط با گوشیهای بلک بری. پیشنهاد: سیستم عامل جدید بلک بری کارایی بالایی دارد اما پلی بوک در سایز ۷ اینچ تولید شده است که کمی کوچک است.


اگر بر این باور هستید که رقابت در دنیای تبلت ها فقط میان اندروید و اپل است بهتر است دوباره فکر کنید. بلک بری را نباید فراموش کرد. بلک بری تبلت پلی بوک خود را وارد بازار کرده است که به سادگی نمی توان از کنار آن گذاشت و اگر قصد خرید تبلت دارید بهتر است به آن هم توجه کنید. همانند آی پد، پلی بوک هم در سه قیمت ۴۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایتی، ۵۹۹ دلار برای مدل ۳۲ گیگابایتی و ۶۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی عرضه شده است که می توانند از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل شوند. مدلهای ۴G هم در سال جاری عرضه خواهند شد. تبلت RIM در سایز ۷ اینچ تولید شده است که می تواند به معنای عدم رقابت مستقیم با اپل باشد. بلک بری پلی بوک را برای تکمیل سبد محصولاتش و هدف گیری سایر بخش های بازار که اپل در آن حضور ندارد، تولید کرده است.

طراحی بلک بری پلی بوک کوچکترین تبلتی است که در سال ۲۰۱۱ عرضه شده است. پلی بوک ۵ اینچ ارتفاع، ۷.۵ اینچ عرض و ۰.۴ اینچ ضخامت دارد و بیشتر شبیه گالکسی تب سامسونگ است که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و مانند تبلت های امسال ۱۰ اینچی نیست. پلی بوک قویترین تبلت ۷ اینچی است که تا به امروز تست کرده ایم. این تبلت ۴۵۰ گرم وزن دارد.


اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد، فقدان دکمه در قسمت جلوی دستگاه است. همانند موتورولا زوم تمام کلیدهای کنترلی از طریق صفحه نمایش در دسترس هستند. صفحه نمایش رزولوشن ۱۰۲۴*۶۰۰ پیکسل دارد. در کنار صفحه نمایش بلندگو استریو دستگاه قرار گرفته است، در بالای صفحه نمایش دوربین ۳ مگاپیکسلی و سنسور تنظیم روشنایی صفحه نمایش قرار دارد که روشنایی صفحه نمایش را به صورت اتوماتیک تنظیم می کند.


در قسمت پشتی صفحه نمایشدوربین ۵ مگاپیکسلی قرار دارد که قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰P دارد. در لبه بالایی گوشی دکمه پاور دستگاه جای دارد که از طراحی بسیار بدی برخوردار است و به دلیل کوچک بودن این دکمه استفاده از آن کمی آزار دهنده است. دکمه های تنظیم حجم صدا و دکمه Play/Pause هم در لبه بالایی دستگاه قرار دارند.


در لبه پایینی دستگاه محل شارژر که در صورت تمایل باید مجزا خریداری شود، پورت micro-USB برای تبادل اطلاعات با کامپیوتر و شارژ دستگاه و پورت micro-HDMI قرار دارد. کابل HDMI در جعبه دستگاه قرار ندارد اما ما خرید آن را توصیه می کنیم. از طریق خروجی HDMI می توانید ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰P و سیستم عامل دستگاه را در تلویزیون خود ببینید. سیستم عامل تبلت بلک بری مهمترین قابلیت پلی بوک سیستم عامل آن است. ریم اعلام کرده استکه سیستم عامل پلی بوک نه تنها سیستم عامل جدید تبلت است بلکه بر روی گوشی های بلک بری هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. قبل از عرضه این سیستم عامل ریم اعلام کرده بود که در حال طراحی سیستم عامل قدرتمندی است و به نظر ما ریم توانسته است سیستم عاملی بهتر از اندروید و iOS طراحی کند.


مالتی تسکینگ سیستم عامل پلی بوک پویاتر شده است. سیستم عامل قبلی بلک بری کاملا بر اساس استفاده از ترک بال بود در حالی که سیستم عامل جدید بسیار به روزتر شده است و برای دستگاه های کاملا لمسی طراحی شده است. جابه جا شدن بین اپلیکیشن ها بسیار سریعتر است و مانند کامپیوتر عمل می کند. سیستم عامل تمام اپلیکیشن های باز شده را فعال نگه می دارد. پلی بوک اپلیکیشن های بازی را که از آنها استفاده نمیکنید در پس زمینه به صورت موازی اجرا می کند و برای جا به جا شدن بین آنها هیچ مکثی لازم نیست. دیگر ویژگی خوب سیستم عامل پلی بوک کیبورد مجازی آن است. کلیدهای مجازی از طراحی خوبی برخوردار بوده و خیلی خوب پاسخ می دهند. اندازه صفحه نمایش تایپ کردن را آسان نموده است و انگشتان به سادگی به همه کلیدها دسترسی دارند. واقعا عالی طراحی شده است و نامبرپد هم در سمت چپ قرار دارد.


اپلیکیشن های پیش فرض نرم افزارهایی برای پخش موسیقی و ویدیو، دوربین و آب و هوا به صورت پیش فرض نصب شده اند. اپلیکیشن هایی برای یوتیوب، کوبو ریدر، نقشه های بینگ ( برای GPS ) و بازیهایی مانند Need for Speed و تتریس هم یافت می شود. مرورگر پیش فرض دستگاه بهترین نرم افزار موجود بر روی آن است. سایتها همان طور که در کامپیوتر باز می شوند هستند و نسخه موبایل سایتها که برای اسمارت فونها طراحی شده است باز نخواهد شد.


از فلش ۱۰.۲ به صورت کامل پشتیبانی شده است و همه ویدیوهای موجود در سایتها، بازیها، انیمیشنها و آگهی های تبلیغاتی در پلی بوک اجرا می شوند، همان طور که در کامپیوتر اجرا می شوند. همان طور که گفتیم صفحات وب به طور کامل باز می شوند و این برای صفحه نمایش ۷ اینچی کمی آزار دهنده است و شما باید به طور مداوم زوم کنید.


دیگر اپلیکیشن خوب موجود بر روی پلی بوک، مجموعه Docs To Go است که شما را قادر به مرور و ویرایش فرمت های رایج اسناد از جمله Word، Excel و PowerPoint می کند. با توجه به خروجی HDMI موجود بر روی پلی بوک، این دستگاه به گزینه ای ایده آل برای کنفرانس خواهد بود. با استاده از اپلیکیشن BlackBerry Bridge می توانید بین گوشی بلک بری و پلی بوک خود ارتباط برقرار کنید. این ارتباط از طریق بلوتوث صورت خواهد گرفت.


BlackBerry App World به صورت پیش فرض بر روی پلی بوک نصب شده است که به شما امکان خرید و نصب اپلیکیشن ها را می دهد. تعداد اپلیکیشن های موجود در فروشگاه نسبت به فروشگاه اندروید و iOS بسیار کمتر است اما بلک بری در تلاش است تا اپلیکیشن های بیشتری را تولید و در دسترس کاربران قرار دهد. ریم در تلاش است تا امکان استفاده از اپلیکیشن های اندروید را برای کاربران فراهم آورد. البته این امکان هنز در دسترس نیست.


کارایی در بین تبلت های ۷ اینچی موجود، پلی بوک از همه سریعتر است. این تبلت به یک پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، یک گیگابایت رم و گیرنده Wi-Fi با استاندارد ۸۰۲.۱۱n مجهز شده است. مرورگر پلی بوک واقعا عالی است اما سرعت بارگذاری صفحات از آی پد ۲ و موتورولا زوم کمتر می باشد. طولانی شدن بارگذاری بیشتر به دلیل وجود محتوای فلش است اما در صفحات بدون محتوای فلش باز هم صفحات دیرتر بارگذاری می شوند. کیفیت صفحه نمایش خوب است ولی ما صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح می دهیم. ریم در مورد باتری دستگاه حرفی نزده است اما عمر باتری در تست های ما بسیار خوب بود و باتری در بازی و مالتی تسکینگ هم عمر خوبی داشت.


نتیجه گیری پلی بوک کارایی خوبی دارد به ویژه در مالتی تسکینگ که از همه رقبا بهتر عمل می کند. از نظر قیمت مشابه آیپد است اما آنچه که این تبلت را از بهترین شدن در بازار باز می دارد تعداد کم اپلیکیشن ها است البته همان طور که گفتیم بلک بری با سرعت در حال تولید اپلیکیشن است ولی تا رسیدن به رقبا راه طولانی در پیش دارد. بلک بری قول هایی در مورد قابل استفاده شدن اپلیکیشن های اندروید داده است که در آن صورت وضعیت این تبلت بهتر خواهد شد اما فعلا باید منتظر بود. صفحه نمایش کوچکتر این تبلت در برابر آیپد ما را کمی ناراحت کرد ولی باز هم به مالتی تسکینگ خوبش می ارزد.
 
بالا پایین