Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

من از کجا بفهمم که او دوست پسر داشته یا خیر؟ +عکس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روان شناسي شخصيت
Konu Başlığı من از کجا بفهمم که او دوست پسر داشته یا خیر؟ +عکس
نویسنده موضوع *SiMiN*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *SiMiN*

*SiMiN*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Feb 16, 2014
ارسالی‌ها
5,086
پسندها
1,974
امتیازها
113
محل سکونت
تهران
تخصص
نقاشی کردن،نت
دل نوشته
همه ی انسانها برابر آفریده شده اند
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

به خواستگاری دختری رفته ام . من از کجا بفهمم که او دوست پسر داشته یا خیر ؟
پاسخ – تلقی من این است که این آقا،خودش دوست دختر نداشته است که این قضیه برایش مهم است . شما که جوان خوبی هستید و به ارزش ها اعتقاد دارید ، طبیعتا به دنبال هر خانواده ای نمی رویید و به سراغ خانواده ای می روید که همتای شما باشند.

شما دخترعفیفی پیدا می کنید و به خواستگاری می رویید و حمل بر صحت می کنید و اصلا این سوال را نمی کنید . این سوال خطرناک است زیرا خیلی توهین آمیز است. مگر اینکه در تحقیقات اطلاعاتی در این مورد به شما داده اند که اگر این موضوع برای شما خیلی مهم است، خواستگاری را قطع می کنید ولی اگر شما شک دارید و می خواهید شک را از بین ببرید می توانید این سوال را از خانم بپرسید ولی نحوه ی سوال کردن هم خیلی مهم است .
مثلا شما می توانید بپرسید که نظر شما در مورد ارتباط دختر و پسر چیست ؟ اینکار برای خانم ها هم صادق است. خدا قانونی دارد که پسر پاک برای دختر پاک است و پسر آلوده برای دختر آلوده است . اگر شما قانون را راعایت کنید خدا یک پاک را نصیب شما می کند .
اگر مواردی خلافی این پیش بیاید بخاطر این است که خانم و آقا درست ازدواج نکرده اند. یعنی عشق های کر و کور کننده بوده است. سعی کنید که این سوال را نکنید و حتی این سوال در فکر شما هم شکل نگیرد . بعضی ها بعد از ازدواج این سوال را از خانم می کنند .
وقتی شما این سوال را می کنید یا طرف مجبور است که دروغ بگوید و دروغ گویی در زندگی شما باب می شود یا اینکه طرف راست می گوید و نظم زندگی شما بهم می خورد و خواب خوش از شما گرفته می شود و اعتماد شما از همسرتان سلب می شود . در قرآن داریم از چیز هایی سوال نکنید که وقتی جواب آنرا می شنوید به زحمت بیفتید. در روایت داریم برای فهم سوال کنید . البته ما باید در ازدواج تحقیقات بکنیم .

دوستم با آقایی ازدواج کرد و بعد از عقد متوجه شد که ایشان متاهل هستند . ما از کجا بفهمیم آقایی که به خواستگاری آمده مجرد است ؟
پاسخ – ایشان اصولی ازدواج نکرده اند که دچار چنین مشکلی شده اند.من احتمال می دهم که این خانم با آقای متاهل در بیرون ارتباطی برقرار کرده اند و ابراز محبتی هم شده است و دلبستگی ایجاد شده است و قول ازدواج داده اند. اگر روزی که این آقا برای خواستگاری ارتباط برقرار کردند، خانم به ایشان می گفتند که هرکاری آدابی دارد و شما باید با خانواده به خواستگاری بیایید، خیلی بعید است که خانواده ای برای پسرشان که متاهل است دوباره به خواستگاری بیایند. احتمالا این آقا خودشان به خواستگاری آمده اند و با والدین شان به خواستگاری نیامده اند.

ممکن است که والدینی با عروس شان مشکل داشته باشند و برای لجبازی چنین کاری بکنند ولی احتمال این کار خیلی کم است .بالاخره مراسم بله برون وجود دارد که بزرگترها در آن جمع می شوند. در فرایند خواستگاری تحقیق مهم است .مگر می شود آقایی زن و بچه داشته باشد و در تحقیقات مشخص نشود ؟به فرض اگر آقا بگوید من پدر و مادر ندارم، حتما بزرگتری دارد. اگر شما اصولی ازدواج کنید چنین مشکلی پیش نخواهد آمد.

آقایی به خواستگاری من آمده است و من بعد از سه ماه دلبسته ی او شده ام ولی الان خانواده ها با هم مشکل پیدا کرده اند. تکلیف من چیست ؟

پاسخ – وقتی در خواستگاری علاقه ای پیدا می شود باید توجه داشت که این ابتدای روند خواستگاری است و ممکن است که دهها مشکل ایجاد بشود. این علاقه خوب است ولی نباید تبدیل به عشق و وابستگی بشود. به تعبیری نباید این شعله ی علاقه بالا برود زیرا تبدیل به عشق می شود. در مسیر فرایند خواستگاری موانعی ایجاد می شود مثلا آزمایش خون .شما باید بگویید که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است .
خیلی از موارد حتی بعد از بله برون مشکل پیش می آید. پس تا زمانی که صیغه ی عقد خوانده نشده است، دو جوان نباید به یکدیگر دل بدهند.
مثلا هیچ کس برای اینکه به مریخ نرفته است، گریه نمی کند ولی ممکن است اتفاقی پیش بیاید که شما بخاطر همین مریخ نرفتن گریه کنید. ممکن است که از ناسا با شما تماس بگیرند که شما برای رفتن به فضا انتخاب شده اید و شما به همه این خبر را می دهید و بعداً این خبر کنسل می شود. در این صورت حتما شما برای نرفتن به مریخ گریه می کنید. پس انسان نباید دلبسته بشود. پس جوانان در خواستگاری نباید موضوع را قطعی بگیرند.
خیلی از خواستگاری ها به سرانجامی نمی رسد.
هیچ وقت یک دفعه عشق آتشین پیش نمی آید. ابتدا علاقه ای بوجود می آید و بعد به آن دامن زده می شود تا به عشق آتشین تبدیل بشود. اگر علاقه ای در مورد شخص بوجود آمد ما نباید به آن فکر کنیم و باید ذهن مان را مدیریت کنیم حتی ما می توانیم عواطف خودمان را هم مدیریت کنیم .

اینکه می گویند ما عاشق شده ایم و دیگر نمی توانیم بدون طرف زندگی کنیم اشتباه است. افراد خودشان به علاقه دامن می زنند و به آن فکر می کنند و تصویرسازی می کنند.عاقلانه ازدواج کنید و عاشقانه زندگی کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین