Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

لاته ماكياتو Latte Macchiato

  • نویسنده موضوع Swan
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı غذاهای سرد و نوشیدنی ها
Konu Başlığı لاته ماكياتو Latte Macchiato
نویسنده موضوع Swan
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Swan

Swan

مدیر کل انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 30, 2013
ارسالی‌ها
523
پسندها
2,000
امتیازها
93
تخصص
Nurse
جنسیت

اعتبار :

اين نوشيدني در اصل ايتاليايي است و امروزه در تمام دنيا شناخته شده است. لاته به ايتاليايي به معناي شير است و ماكياتو مفهوم لكه را مي رساند كه در مورد اين نوشيدني نبايد دنبال مفهوم تحت الفظي آن گشت.
«لاته ماكياتو» در يك ليوان بلند شفاف سرو مي شود و «بايد» داراي سه لايه با رنگ هاي گوناگون باشد. لايه زيرين شيري (بِژ) رنگ، لايه مياني قهوه اي تيره و لايه بالا سفيد براق. براي تزيين آخرين لايه عموماً نبايد از ماده خاصي استفاده كرد (كه ما در اينجا تنها براي به وجود آوردن كُنتراست و جهت نشان دادن تفاوت رنگ در عكس از دانة قهوه استفاده كرده ايم).
سه لايه رنگارنگ «لاته ماكياتو» نه تنها چشم را نوازش مي كند بلكه نشان دهنده تهيه درست و اصولي اين نوشيدني مي باشد. در غير اينصورت مواد با هم قاطي شده و تشكيل يك ليوان شير قهوه (كافه لاته) معمولي را مي دهد!
«لاته ماكياتو» تركيبي است از 3/1 اسپرسو ـ 3/2 شير داغ و 3/1 كف سفت شير.

مواد لازم براي يك ليوان لاته ماكياتو:
قهوه اسپرسو 1 فنجان (25 ميلي گرم)
شير داغ 50 ميلي گرم
شير براي كف سفت 25 ميلي گرم
طرز تهيه:
50 ميلي ليتر شير را داغ مي كنيم و داخل ليوان مي ريزيم. شير در نظر گرفته شده براي كف شير را گرم مي كنيم و آن را با دستگاه مورد نظر (در شماره 26 در مورد «Capuccino maker» توضيح داديم) به صورت كف سفت در مي آوريم و به شير داخل ليوان اضافه مي كنيم.
اكنون قهوه اسپرسو را به آرامي و با كمك يك قاشق چايخوري به آرامي از حاشيه ليوان به شير اضافه مي كنيم. در اين حالت با اضافه شدن قهوه به محتويات ليوان كف شير به آرامي شروع به حركت به سوي سطح ليوان مي كند و بر اثر تبديل حرارت در سطح زيرين، شروع به سفت تر شدن مي كند.
براي نوشيدن «لاته ماكياتو» و لذت بردن از كف شير نياز به يك قاشق بستني خوري (قاشق چايخوري با دستة بلند) داريم.

نكته: در صورتي كه تمايل داريد مي توانيد اسپرسو را با مقدار دلخواه شكر شيرين كنيد و سپس آن را به شير داخل ليوان اضافه كنيد.
 
بالا پایین