Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کدام دانشجو، بوی بهشت نمی*یابد؟

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش ادبیات
Konu Başlığı کدام دانشجو، بوی بهشت نمی*یابد؟
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

در روایات و احادیث اسلامی تاکید شده است که" فرشتگان، بال*های خود را برای جوینده دانش می‏*گسترانند و برایش آمرزش می‏*طلبند و این اهمیت و ارزش علم آموزی و طلب دانش و معرفت را برای ما نشان می*دهد1".
به گزارش سرویس دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به بهانه نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی و علم آموزی در مدارس، دانشگاه*ها، حوزه*های علمیه و مراکز علمی و آموزشی در اقصی نقاط دنیا چند روایت و حدیث از میان صدها و هزاران سخن معصومین(ع) و بزرگان دینی در باب اهمیت دانش آموزی و دانشجویی مرور می*کنیم:
پیامبر خدا(ص) در بیان اهمیت و ارزش این کار در روایتی می*فرمایند: "هر که دانش بجوید، مانند کسی است که روز خود را به روزه گذراند و شبش را به عبادت. اگر کسی یک بابِ علم بیاموزد، برایش بهتر است از این که کوه ابو قبیس طلا باشد و او آن را در راه خدا انفاق کند2".
ایشان همچنین فرمودند: "همه اشیاء، حتّی ماهیان دریا، حشرات و خزندگان روی زمین و درندگان و چرندگان صحرا، برای جوینده دانش، آمرزش می‏*طلبند3".
رسول مکرم اسلام در جایی دیگر به موضوع کسب علم و دانش و به کاربردن آن در راه جلب رضایت خدا تاکید می*کنند و می*فرمایند: "هر کس دانش را برای فریفتن مردم بجوید، بوی بهشت را نیابد4".
آن حضرت در ارتباط با روزی جوینده علم که شاید دغدغه خیلی از دانشجویان باشد، فرمودند: "هرکه دانش می‏*جوید، خداوند روزیش را به عهده می‏*گیرد 5".
خاتم پیامبران الهی همچنین در توصیه*ای نحوه رفتار استاد و دانشجو با یکدیگر را نیز این گونه تعریف می*کنند: "با کسی که به او علم می‏*آموزید و با کسی که از او علم فرا می‏*گیرید، نرم و ملایم باشید6".
منابع روایات:
1- کنز العمّال: 28745 منتخب میزان الحکمة: 398
2- منیه المرید: 100 منتخب میزان الحکمة: 398
3- أمالی المفید: 29 / 1 منتخب میزان الحکمة: 398
4- مکارم الأخلاق: 2 / 364 / 2661 منتخب میزان الحکمة: 400
5- کنز العمّال: 28701 منتخب میزان الحکمة: 398
6- منیه المرید: 193 منتخب میزان الحکمة: 400
 
بالا پایین