Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سومین زن فضانورد اروپا در آستانه سفر به ایستگاه فضایی

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار علمی
Konu Başlığı سومین زن فضانورد اروپا در آستانه سفر به ایستگاه فضایی
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

سرنشینان ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ-15 ام آماده می شوند تا ماموریت خود را در چارچوب چهل و سومین گروه اعزامی به ایستگاه فضایی بین المللی به انجام برسانند.
اعضای این گروه عبارتند ازفضانورد روس کاسموس آنتون اشکاپلروف و فضانورد ناسا تری ویرتز و سامانتا کریستوفور تی، نخستین زن فضانورد ایتالیا.
آنها در 23 نوامبر2014 بر عرشه ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ-15 ام سکوی پرتاب شماره 1 مرکز فضایی بایکونور واقع در قزاقستان را برای انجام ماموریتی شش ماهه به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ترک خواهند کرد. این پرواز، یکصد و بیست و چهارمین ماموریت سرنشیندار ناو کیهانی سایوز از سال 1967 میلادی است. این سفینه کهنسال البته طی مدت نزدیک به نیم قرنی خود مرتبا به روز شده و نمونه فعلی در حقیقت پنجمین نسل ناوهای سرنشیندار سایوز به شمار می رود.
فرماندهی این ناو با آنتون اشکاپلروف سرهنگ نیروی هوایی روسیه است. او در 20 فوریه 1972 در شهر سواستوپول به دنیا آمد. پس ازپایان دبیرستان سواستوپول درسال 1989 وارد مدرسه خلبان نیروی هوایی کاچینسک شد و درسال 1994 به عنوان خلبان - مهندس فارغ التحصیل شد. سپس برای ادامه تحصیل به آکادمی نیروی هوایی ژوکوفسکی روی آورد و آن را درسال 1997 با درجه مهندسی هوایی به پایان رساند. بعد ازفارغ التحصیلی از آکادمی به عنوان یک خلبان مربی ارشد نیروی هوایی روسیه خدمت کرد. او متخصص پرواز با سه نوع هواپیمای مختلف یاک 52، میگ -29 و ال-29 است.همچنین به عنوان مربی چتربازی، بیش از 300 پرش با چترنجات در پرونده خود دارد.
اشکاپلروف به عنوان نامزد آزمون فضانوردی ازژوئن 2003 تا ژوئن 2005 در مرکزآموزش فضانوردان روسیه دوره ویژه را طی کرد و موفق به دریافت گواهینامه برای پرواز های فضایی شد.
نخستین پرواز مداری خود را با ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ-22 انجام داد که در جریان این ماموریت سفری چند ماهه بر عرشه ایستگاه فضایی بین المللی داشت.


تری ویرتز، فضانورد دیگر این سفینه در اول دسامبر 1967 در شهر بالتیمور ایالت مریلند آمریکا به دنیا آمد. درسال 1989 ازدبیرستان اوکلند میلز درشهر کلمبیا دیپلم گرفت و درسال 1985 مدرک لیسانس خود را در رشته علوم ریاضی از آکادمی نیروی هوایی آمریکا به دست آورد. وی همچنین فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته علوم هوانوردی از دانشگاه امبری درسال 1997 است. سپس در نیروی هوایی آمریکا به کار پرداخت.
او تا ورود به جرگه فضانوردان ناسا در سال 2000 حدود سه هزار ساعت پرواز با بیش از 40 نوع هواپیمای مختلف در پرونده خود داشت. ویرتز در سال 2010 و در چارچوب برنامه شاتل فضایی سفری به مدار زمین داشت که حدود 14 شبانه روز طول کشید.
اما جالب‌ترین سرنشین ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ-15 ام خانمی ایتالیایی است با نام سامانتا کریستوفورتی. وی در روز26 آوریل 1977 در میلان ایتالیا به دنیا آمد. او که درسال 1996 ازدبیرستان علمی و فنی ترنتو فارغ التحصیل شده، کلکسیونی از مدارک تحصیلی بالا را در رشته های مختلف دارد. درسال 2001 دانشگاه فنی مونیخ را با درجه کارشناسی ارشد درمهندسی مکانیک و دوره های آموزشی تحصیلات تکمیلی هوانوردی و فضا را در دانشکده ملی هوانوردی تولوز به پایان رساند. همچنین در دانشگاه فنآوری شیمی مندلیف در مسکو هم دوره آموزشی مخصوصی را گذرانده است.
در سال 2005 مدرک مهندسی خود را در رشته هوافضا از دانشگاه فدریک دوم در ناپل دریافت کرد. درسال 2001 وارد دانشکده نظامی حمل و نقل هوایی از نیروی هوایی ایتالیا شد و درسال 2005 آن را با درجه مهندسی علوم تخصصی هوانوردی و دریافت مدال به پایان رساند. کریستوفورتی همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مکاتبه ای در حمل و نقل هوایی از دانشگاه ایمبرلی شهر دایتونای فلوریدا است. وی به زبان های ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی، فرانسه و روسی تسلط دارد.
وی مدتی هم به عنوان خلبان جنگنده نیروی هوایی ایتالیا در برنامه آموزش مشترک خلبانان کشورهای عضو ناتو در پایگاه هوایی شپرد در تگزاس آموزش دید. پس از اتمام آموزش به اسکادران 132 بمب افکن هنگ هوایی 51 ایتالیا پیوست. درسال 2007 به اسکادران 212 هنگ 61 آموزشی ایتالیا منتقل شد که درآن به آموزش پرداخت. بین سال های 2007 - 2008 به عنوان یک خلبان و معاون فرمانده هنگ بمب افکن 51 هوایی درشهرایسترانای ایتالیا فعالیت داشت.
در سال 2008 به اسکادران بمب افکن101 هنگ 32 هوایی مستقردرپایگاه هوایی بگرام دربخش شرقی استان فوجا منتقل شد. وی در حال حاضر سروان نیروی هوایی ایتالیا است.
کریستوفورتی در 20 مه 2009 به عنوان فضانورد توسط سازمان فضایی اروپا انتخاب شد. بعد از اتمام دوره آموزش فضای عمومی طی مراسمی رسمی که در 22 نوامبر 2010 درمرکز آموزشی فضانوردان اروپا در شهرکلن آلمان برگزارشد، موفق به دریافت گواهی نامه فضانوردی از سازمان فضایی اروپا شد.
وی در 13 سپتامبر 2010 به مرکزآموزش فضانوردی یوری گاگارین واقع در حومه مسکو اعزام شد. دوره اول کارآموزی که تا نوامبر 2010 به طول انجامید، شامل آموزش زبان روسی، آشنایی با بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی، آشنایی با ناو کیهانی سایوز، آشنایی با لباس فضایی نوع سوکول، پرواز درهواپیمای ویژه توو-134 برای مشاهدات بصری و آشنایی با سامانه های مورد نیاز در سفر مداری بود.
در ژوئن 2012 به عنوان یکی از سه سرنشین ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ- 15 ام انتخاب شد. او تا چند روز دیگر به فضا سفر خواهد کرد و نام خود را به عنوان نخستین زن فضانورد ایتالیا، سومین زن فضانورد اروپا و پنجاه و نهمین فضانورد زن جهان به ثبت خواهد رساند.
انتهای پیام
 
بالا پایین