Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بهترین خدمت به روستاییان چیست؟

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار استانها
Konu Başlığı بهترین خدمت به روستاییان چیست؟
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

استاندار اردبیل گفت: بهترین خدمت به روستاییان، ایجاد شغل‌های مناسب برای احیای کشاورزی و صنایع تبدیلی مرتبط با این بخش است.مجید خدابخش در همایش توسعه روستایی در اردبیل با اشاره به اینکه روستاها به عنوان مراکز اصلی تولید محصول کشاورزی نقش عمده‌ای در پیشرفت اقتصادی کشور دارند، تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اقدامات زیادی برای برخورداری روستاییان از امکانات رفاهی و خدماتی انجام شد اما نبود شغل به عنوان یکی از عوامل اصلی سبب شد که روستاییان زادگاهایشان را ترک و در شهرها سکونت کنند.
سیدابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در این همایش با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در روستاها دارای اهمیت زیادی است، گفت: پایین بودن نرخ بی‌سوادی در برخی روستاها تاسف برانگیز است. نیازهای روستاییان، فقط تامین امکانات رفاهی و خدماتی مانند آب و برق و گاز نیست بلکه در کنار این اقدام ها باید به موضوع ارتقای سطح فرهنگی و سواد روستاییان نیز توجه شود.
رضوی با یادآوری اینکه درآمد خانوارهای روستایی فقط در 9 استان ایران از هزینه‌هایشان بالاتر است، گفت: اردبیل یکی از این 9 استان است اما در عین حال نرخ بیسوادی زنان در روستاهای استان اردبیل 35 درصد و بی سوادی مردان 20 درصد است که این موضوع تاسف برانگیز است.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی و طبیعی استان اردبیل، نرخ بیکاری در این استان در مقایسه با سایر روستاهای کشورمان، پایین و نرخ مشارکت اقتصادی در روستاهای استان اردبیل از میانگین کشوری بیشتر است.
در این همایش که در سالن فدک اردبیل با حضور جمعی زیادی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان برگزار شد، تفاهم نامه‌ای میان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و استاندار اردبیل به امضاء رسید که بر اساس آن روستاییان علاقمند می‌توانند با مقداری آورده توسط خودشان و دریافت تسهیلات در اجرای پروژه‌های تولیدی متناسب با منطقه مورد سکونتشان با دولت مشارکت کنند.
انتهای پیام
 
بالا پایین