Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نیم نگاهی به اختراعات شرکت اپل

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر برند ها
Konu Başlığı نیم نگاهی به اختراعات شرکت اپل
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

نیم نگاهی به اختراعات شرکت اپل
شرکت اپل مدتی است که اختراعات زیادی را در رابطه با انوع فن آوری های جدید به ثبت رسانده است. چه می شود اگر اپل تصمیم بگیرد که برخی از جالب ترین اختراعات خود را به تولید برساند؟ در ادامه به جواب این سؤال خواهیم رسید.

هر کس می خواهد بداند طرز فکر مدیران یک شرکت چیست، باید که نگاهی به سابقه اختراعات آن شرکت بیاندازد. گواهی ثبت اختراع حافظ شماست: بدون آن رقیبان شما بهترین ایده هایتان را به سرقت می برند و به جای شما از تلاش تان کسب درآمد می کنند. فرض کنید رایانه همراهی ساخته اید که از سرورهای یونیکورن (Unicorn) بهره می برد و این ابداع بزرگ را نیز به ثبت رسانده اید؛ حال اگر شرکت رقیبی بدون اجازه شما، از ابداع تان استفاده کند، می توانید از آنها به مراجع قضایی شکایت کنید تا جایی که مجبور به اعتراف شوند و حتی قادر خواهید بود محصولاتی را که بدین ترتیب ساخته اند از ویترین مغازه ها جمع آوری کنید.
مدیران باذکاوت شرکت های موفق همچون شرکت اپل، هر ابداعی را به ثبت می رسانند، لذا اگر به کاوش ابداعات ثبت شده شرکت اپل در سراسر دنیا بپردازیم، می توانیم از محصولات آینده این شرکت باخبر شویم. ثبت اختراع شرکت اپل با شماره 20060268528 در سال 2006 از اختراع دستگاه قابل حملی خبر می داد که می توانست به صورت بی سیم ارتباط برقرار کند و برای پخش انواع فایل های صوتی و تصویری به کار رود. چند ماه بعد، استیو جابز (Steve Jobs)، رئیس شرکت اپل، از این اختراع که همان آی فون بود، پرده برداری کرد. اگر به ثبت اختراعات اپل در سالهای 2004 و 2005 بپردازیم، آنگاه ظهور آی پدها هم چندان تعجب ما را برنخواهد انگیخت. همچنین اختراع دیگری از این شرکت مربوط به دستگاهی با صفحه لمسی بود که می توانست چندین لمس یا عملی نزدیک به لمس را که در آن واحد بر روی نقاط مشخصی از صفحه صورت می گرفت، تشخیص دهد. تماس های لمسی می توانست ورودی لازم را به ربط مجازی دستگاه بدهد یا برای فشردن کلیدهای یک صفحه کلید مجازی روی صفحه به کار رود. ثبت اختراع و طراحی این وسیله الکترونیکی در سال 2005 در واقع آغاز همان چیزی بود که امروزه به نام رایانه لوحی (تبلت) می شناسیم.
آیا دفاتر ثبت اختراع همچون گوی شیشه ای پیش گوها، خبر از محصولات آینده شرکت اپل می دهند؟ هم بله و هم خیر، صرف تقاضا برای ثبت اختراع به معنای تولد یک اختراع کاربردی و همه جانبه نیست. سوابق ثبت اختراع در شرکت ها نه تنها می تواند شامل ابداعات نامربوط، ایده های کنار گذاشته شده و اختراعاتی باشد که به درد هیچ کس نمی خورند بلکه بعضی مواقع دربردارنده ابداعاتی است که تنها به منظور سر خورده کردن رقبا به وجود آمده اند (چرا که اولین شرکتی که ایده عیانی را به صورت اختراع به ثبت برساند، از دیگران مبالغی را برای استفاده از آن دریافت خواهد کرد) یا برای اطمینان از بقای شرکت هایی هستند که تلاش می کنند ایده ای دست نیافتنی با درصد موفقیت پایین را به عنوان اختراع به ثبت برسانند که شاید چند سال بعد چیزی از آن دربیاید. پروسه ثبت اختراع معمولاً نیازمند زمان زیادی است. در برخی موارد ثبت رسمی اختراع حتی تا مدتها بعد از استفاده از آن یا فروش محصولات مرتبط با آن به طول می انجامد و این یعنی هر گواهی ثبت اختراعی به درد پیش بینی محصولات آینده نمی خورد. به عنوان مثال اختراع آی پد داک (iPad Dock - به معنای سکوی آی پد که برای شارژ و تطابق اطلاعات آن به کار می رود) که سال گذشته به بازار عرضه شد، تا آخرین ماه همان سال (دسامبر) ثبت نگردید. مرور سوابق ثبت اختراع شرکت اپل مثل بازی یا شانس و یا اقبال است!
هر اختراعی را از این میان بیرون بکشیم دربردارنده ایده های جدیدی در رابطه با انواع محصولات آینده این شرکت است. با خود گفتیم بهتر است برخی از بهترین این ایده ها را با شما نیز در میان بگذاریم. برای آگاهی از آنها می توانید ادامه مطالب را مطالعه فرمایید.
سرورهای یونیکورن برای سرویس دهی به کاربرانی با پهنای باند بالا طراحی شده اند و از برخی مزیت های هسته سیستم عامل یونیکس بهره می برند.
آی مک (iMac) لمسی

فرض کنید آی مکی داشته باشید که نه تنها بدون نیاز به عینک های مخصوص قابلیت نمایش سه بعدی دارد بلکه با فشار یک دکمه به رایانه ای لمسی با سیستم عامل iOS تبدیل می شود.
این وسیله چیست؟

آی مکی است با سه ویژگی مهم: داشتن صفحه نمایشگر لمسی همانند آی پد، داشتن پایه لولایی که امکان خواباندن آن روی میز یا ایستاده نگه داشتن آن همچون نمایشگرهای معمولی را فراهم می آورد؛ قابلیت نمایش سه بعدی برای نمایشگر مواج آن و بالاخره قابلیت تنظیم جلوه های سه بعدی با حرکات سر کاربر به طوری که همواره تصویر، واضح به نظر برسد. وقتی آی مک در حالت ایستاده باشد همانند یک رایانه مکینتاش رومیزی است، اما اگر آن را تا کنید دوباره مثل آی پد می توانید از آن استفاده کنید.
از کدام اختراعات در آن استفاده شده است؟

اختراع تغییر وضعیت جهت دریافت ورودی در حالت های مختلف به شماره ثبت Wo/2010/006210 از سازمان جهانی استعدادها (WIPO) در تاریخ جولای 2009، اختراع سیستم نمایشگر سه بعدی به شماره ثبت 7843449 از دفتر ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا (USPTO) در تاریخ نوامبر 2010 و اختراع وسیله های رومیزی چندبعدی به شماره ثبت 20080307360 از دفتر ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ دسامبر 2008.
علت هیجان زدگی ما

اگر بخواهیم از قابلیت لمسی در رایانه های رومیزی استفاده کنیم با یک مشکل اساسی مواجهیم و آن هم خستگی دستان کاربر است. وقتی به کیوسک های اطلاع رسانی مراجعه می نمایید یا از دستگاه های ایستاده همچون خودپردازها استفاده می کنید، با صفحات لمسی کار می کنید که شما را زیاد خسته نمی کند، چرا که زمان زیادی را برای کار با آنها صرف نمی کنید. اما وقتی مجبورید وقت بیشتری را در کار با نرم افزارهای کاربردی تر صرف کنید، استفاده از یک نمایشگر لمسی ایستاده کار راحتی نیست و حداقل از دقت کار شما می کاهد. به همین دلیل است که رایانه های رومیزی لمسی هیچ گاه پا نگرفتند. آی مک لمسی با تنظیم ارتفاع مناسب نمایشگر برای کار، این مشکل را حل کرده است. سیستم عامل ایکس لاین (XLion) بهترین قابلیت های سیستم عامل iOS را داراست. البته این را از قبل می دانستیم ولی سؤال اینجاست که چرا نباید از بهترین قابلیت های آی پد در آی مک استفاده کنیم؟ در مورد نمایشگرهای سه بعدی باید بگوییم به نظر ما تا وقتی که برای استفاده از این نمایشگرها، شروط خاص و گاهاً مضحکی باید رعایت شود (مثل زدن عینک مخصوص)، نمی توان به عرضه انبوه آنها دل بست، اما صحبت راجع به وسیله ای که همه اعضا خانواده به راحتی از آن استفاده کنند و نمایشگر سه بعدی آن هم نیازی به عینک مخصوص نداشته باشد، کلاً بحثی است متفاوت که باید جداگانه مطرح گردد. از گواهی ثبت اختراع این نوع نمایشگر می توان دریافت که به جای فن آوری به کار رفته در صفحه نمایشگر رایانه های معمولی از نوع پروژکتور در آن استفاده شده است. این یکی از اختراعات مرتبط با نمایشگرهای سه بعدی است که شامل رابط کاربری سه بعدی در سیستم های عامل نیز می شود. شرکت اپل بدون شک به مسئله سه بعدی کردن رایانه های خود (مکینتاش) نیز خواهد پرداخت. اگر شرکتی در آینده بتواند فن آوری نمایش سه بعدی را در رایانه های رومیزی هم جذاب جلوه دهد، آن شرکت قطعاً شرکت اپل خواهد بود.
مکینتاشی کوچک (مینی مکینتاش) با قدرت بیشتر

این رایانه ای تمام بی سیم است، یعنی حتی منبع تغذیه آن به جای استفاده از سیم، برق را به صورت بی سیم به رایانه می رساند.
این وسیله چیست؟

اختراع سیستم های رایانه ای اپل با همان رایانه های غیر رومیزی می تواند تحولی کاملاً جدید در سیستم های رایانه ای باشد. این رایانه ها به جای استفاده از نمایشگرهای معمولی از پروژکتور استفاده می کنند. صفحه کلید آنها نه تنها بی سیم است بلکه می تواند همچون یک صفحه لمسی داده ها را دریافت کند. در واقع دوربین های کوچکی که در این صفحه کلیدها تعبیه شده حرکات انگشتان کاربر را دنبال می کنند تا بتوانند تشخیص دهند که آیا او دارد تایپ می کند؛ دو انگشتش را روی صفحه به هم نزدیک می کند یا در حال بزرگنمایی است. همه این ها در کنار هم یعنی یک وسیله واقعاً جالب.
از کدام اختراعات در آن استفاده شده است؟

رویکردها و سیستم های رایانه ای با نمایشگر پروژکتوری به شماره ثبت 20100079468 از دفتر ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ سپتامبر 2008 و پردازش تصویر به وسیله ردیابی حرکات با دوربین به شماره ثبت 20110006991 از دفتر ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ ژانویه 15، 06، 2011
علت هیجان زدگی ما

دستگاهی را تصور کنید که ترکیبی از تلویزیون اپل و مینی مکینتاش است و همه اجزایش در فضای کاملاً بی سیم کار می کنند. با برچیده شدن سیم ها از جمله سیم اتصال دستگاه و تلویزیون راحتی کار با تلویزیون اپل بیشتر شده است. شرکت اپل اختراع دستگاهی به غایت هوشمند را مد نظر داشته که نمایشگر آن نوعی پروژکتور است که می تواند صفحه نمایش را هر جایی نشان دهد، از روی قفسه ها و پشت مبلمان گرفته تا سقف! همه چیز در این دستگاه بی سیم است مگر منبع تغذیه که البته آن هم نهایتاً با استفاده از فن آوری شارژ القایی می تواند بی سیم شود. تلویزیون اپل آنچه را که لازم دارد به صورت بی سیم دریافت می کند. شاید خیلی طول نکشد که روزی را ببینیم که اپل در فکر ساخت رایانه های مکینتاش با قابلیت دسترسی به نرم افزارهای فضای بی سیم است. مرکز داده های عظیمی که اپل در حال ساخت آن بوده را به یاد دارید؟ البته شاید هر کاربری نخواهد فقط با کنترل از راه دور اپل، با رایانه اش ارتباط برقرار کند. به هر حال همانطور که آی فون، آی پاد لمسی و آی پد به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون اپل به کار می روند، می توانند در ارتباط با رایانه های اپل نیز مورد استفاده واقع شوند. ما با نوع کاملاً متفاوتی از صفحه کلید مواجه شدیم که می توانند جای صفحه کلیدهای معمولی را بگیرند. در این صفحه کلیدها دوربین های ریزی تعبیه شده که می توانند از روی حرکات انگشت کاربر تشخیص دهند که وی در حال تایپ کردن است یا حرکاتی شبیه به کار با آی پد انجام می دهد.
مک بوک لمسی

مک بوک ایری (مک بوک بی نهایت سبک) را تصور کنید که وقتی صفحه نمایشگر آن را جمع می کنید تبدیل به آی پد می شود. جالب است، نه؟
این وسیله چیست؟

رایانه مک بوک با قابلیت تغییر شکل است که از امواج رادیویی ‎3G و ‎4G استفاده می کند؛ بدنه ای محکم از الیاف کربن دارد و سیستم خنک کننده آن از چفت باز و بست رایانه برای خنک کردن ریزپردازنده آن استفاده می کند. این رایانه را می توان تا نمود و همچون آی پد مورد استفاده قرار داد.
از کدام اختراعات در آن استفاده شده است؟

رابط برنامه نویسی برنامه های کاربردی برای پویش فهرست وار به شماره ثبت 20100325575 از دفتر اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ ژانویه 2007، ساخت بدنه محکم برای وسایل به شماره ثبت 20100289390 از دفتر ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ می 2009، روش ها و تجهیزاتی برای خنک کردن وسایل الکترونیکی با استفاده از ترکیبات خنک کننده گرمابرقی (ترموالکتریک) به شماره ثبت 20100050658 از دفتر ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ مارس 2010، روش ها و تجهیزاتی برای خنک کردن وسایل الکترونیکی با استفاده از قطعات رسانای گرما در لولاها به شماره ثبت 20100053885 از دفتر ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ مارس 2010، آنتن برای وسایل الکترونیکی بی سیم به شماره ثبت 7804453 از دفتر ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ سپتامبر 2010، آنتن های پنجره ای نارسانای الکتریکی برای وسایل الکترونیکی به شماره ثبت 20100321526 از دفتر ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ ژوئن 2009.
علت هیجان زدگی ما

گواهی ثبت اختراع پویش فهرست وار شرکت اپل شامل تصاویری از یک رایانه همراه و صفحه کلید آن است. صفحه نمایشگر لمسی این رایانه را می توان طوری جمع کرد که کاملاً روی صفحه کلید آن قرار گیرد و همچون یک رایانه لوحی (تبلت) به نظر آید. رایانه های لوحی سنگین دهه گذشته را فراموش کنید و به مک بوک ایر بیاندیشید، مک بوک ایری با بدنه ای از الیاف کربن. این الیاف همچون فلز محکم و همچون پلاستیک سبک هستند، اما در برابر ترک خوردگی آسیب پذیرند. به نظر می رسد اختراع شرکت اپل مبنی بر استفاده از چندین لایه الیاف کربن (قاب الیاف کربن) این مشکل را حل کرده باشد چرا که در این صورت تمام الیاف در یک جهت قرار نمی گیرند. دیگر گواهی ها ثبت اختراع اپل در مورد مک بوک ایر به شرح تفصیلی قابلیت ارسال امواج رادیویی ‎3G و ‎4G در این رایانه ها می پردازند که در آنها از لوگوی اپل نیز برای آنتن استفاده شده است. سیستم های خنک کننده مک بوک ایر با وجود آنکه چندان جلب توجه نمی کنند اما مهم هستند و اتفاقاً به همین دلیل هم بوده که تاکنون شرکت اپل اختراعات زیادی در رابطه با سیستم های خنک کننده همچون استفاده از مایعات در سیستم خنک کننده رایانه های همراه داشته است. در یکی از جالب ترین این اختراعات از جریان الکتریکی بین دو فلز برای خنک کردن فلزی دیگر که به اثر پلتیر (Peltier) معروف است، استفاده می شود. شرکت اپل همچنین اختراع رایانه های همراهی را به ثبت رسانده که نیازی به فن ندارند و گرما را از طریق لولاهای رایانه دفع می کنند.
آی پد بسیار سبک

آی پدی سبک با بدنه ای از الیاف کربن که صفحه نمایشگر آن قابلیت تغییر شکل دارد و نه تنها ورودی کاربر را از طریق لمس که با قلم مخصوص یا حرکت انگشتان حایل نیز می تواند دریافت کند.
این وسیله چیست؟

آی پدی که صفحه نمایشگر آن می تواند دارای کلیدهای واقعی شود و حسگرهای لمسی آن هم حرکات سه بعدی و هم حرکات دو بعدی را تشخیص می دهند. وجود این حسگرها امکان دادن بازخوردهای لمسی یا تشخیص انگشتان حایل را فراهم می آورد و این رایانه لوحی شرکت اپل (آی پد ایر) را جذاب تر کرده است. برای مشکل محدودیت نمایشگرهایی با وضوح تصویر پایین تر، قلم های حساس به فشاری طراحی شده که به کار هنرمندان می آید. آی پد ایر حتی می تواند دارای پایه باشد.
از چه اختراعاتی در آن استفاده شده است؟

تشخیص و تفسیر حرکات دنیای واقعی یا امنیتی در وسایل حساس به لمس یا انگشتان حایل به شماره ثبت 7877707 از سازمان ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ ژانویه 2011، قلم های مخصوص صفحات حسگر لمسی با وضوح تصویر پایین به شماره ثبت 20100006350 از سازمان ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ ژانویه 2010، رابط کاربری با قابلیت تغییر شکل و وضعیت به شماره ثبت 20100162109 از سازمان ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ ژوئن 2010، ساخت بدنه های محکم برای وسایل به شماره ثبت 20100289390 از سازمان ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ می 2009
علت هیجان زدگی ما

ما آی پد را خیلی دوست داریم، اما چیزی که تا به حال در مورد آن دریافته ایم این است که شیشه براق صفحه نمایشگرآن هنگام تایپ یا بازی های لمسی نمی تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. البته اختراع قابلیت تغییر وضعیت و شکل در آی پد ایر این مشکل را حل کرده است به طوری که هرگاه لازم باشد صفحه نمایشگر می تواند دکمه ها یا دیگر عناصر رابط کاربری را برجسته کند. البته از آنجا که جنس چنین نمایشگری سخت است، نمی تواند از شیشه باشد، اما دکمه هایی دارد که به راحتی لمس می شوند و قابلیت تغییر شکل و اندازه خود را دارند. این دکمه ها یا توسط موتورهای بسیار کوچکی کنترل می شوند یا از موادی ساخته شده اند که با تحریک الکتریکی، مغناطیسی یا شیمیایی، منقبض یا منبسط می شوند. این تنها ایده اپل در رابطه با رابط های کاربری نیست. شرکت اپل با تکیه بر مفاهیم پایه فن آوری چند لمسی (لمس نقاط مختلف صفحه نمایشگر در آن واحد) وسایلی ساخته است که حساس به لمس و حایل نگه داشته شدن انگشتان کاربر هستند. این وسایل حرکات انگشت کاربر همچون ضربات آرام و حایل نگه داشته شدن آن یا حتی نگه داشتن انگشت شست به سمت بالا یا طرفین را تشخیص می دهند.
و قلم؟شاید استیو جابز (رئیس شرکت اپل) قلم هایی که در عهد باستان برای حکاکی روی لوح های سنگی به کار می رفتند را به سخره بگیرد، اما این بدان معنا نیست که شرکت اپل، قلم مشابهی را برای راحتی کار هنرمندان با آی پد به بازار عرضه نمی کند. قلم حساس به فشار هنگام کار با نرم افزار های ویرایش تصویر بسیار بدرد بخور است.
آی فون نانو

آی فونی که به شکلی باورنکردنی کوچک و ارزان قیمت است. این دستگاه نه تنها می تواند ارتباط خود را به سرعت از شبکه ای به شبکه دیگر تغییر دهد بلکه قادر است به عنوان یک کیف پول الکترونیکی نیز عمل کند. می توان گفت آی فون نانو، آی پاد نانویی است که قابلیت های تلفن همراه را نیز دارد.
این وسیله چیست؟

آی فونی فوق العاده کوچک که نه تنها صفحه جلویی آن که صفحه پشتی آن نیز لمسی است به طوری که امکان استفاده همزمان از انگشت شست و دیگر انگشتان برای فرمان دادن به دستگاه فراهم است. هر چند خود دستگاه طوری نیست که بتوان آن طرفش را دید ولی وقتی از صفحه پشتی آن استفاده می کنید، می توانید انگشتان خود را روی صفحه جلویی آن ببینید. این ایده هوشمندانه ای برای موقعیت یابی است. آی فون نانو سیم کارتی دارد که در تمام دنیا قابل استفاده است و از بهترین اپراتورهای شبکه تلفن همراه استفاده می کند. در طول روز هر جا که بروید از پوشش یکی از این اپراتورها برخوردار خواهید شد.
از چه اختراعاتی در آن استفاده شده است؟

رابط کاربری پشتی برای وسایل دستی به شماره ثبت 20070103454 از سازمان ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ می 2007، رایانه های دستی به شماره ثبت 7724532 از سازمان ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ می 2010، تشخیص پویای اپراتور تلفن (همراه) به شماره ثبت 7885654 از سازمان ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ فوریه 2011 و تشخیص ورودی از طریق نوع حرکت به شماره ثبت 20100042954 از سازمان ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا در تاریخ نوامبر 2009.
علت هیجان زدگی ما

آی فونی را تصور کنید که به اندازه آی پاد نانو است. درست است که تمام قابلیت های سیستم عامل iOS در آی فون نانو موجود نیست (مثل آی پاد نانو) اما امکان انجام کارهایی که تمام تلفن های همراه قادر به انجام آنند در آن فراهم است. کارهایی همچون ارسال متن، چک کردن ایمیل و پخش صدا و تصویر. اگر صفحه لمسی آی فون را با صفحه لمسی پشتی (اختراع سال 2007 اپل) ترکیب کنیم، به آی فونی دست یافته ایم که هم کوچکتر است و هم استفاده از آن آسان است. همین فناوری در نسخه بعدی پلی استیشن قابل حمل (NGP) به کار خواهد رفت. ایده سیم کارت جهانی (قابل استفاده در تمام دنیا) خبر خوبی برای اپراتورهای تلفن همراه نیست و معنای آن این است که شرکت اپل در فکر تبدیل شدن به یک اپراتور شبکه مجازی تلفن همراه (MVNO) است. با توجه به گواهی ثبت اختراع در این فن آوری، دستگاه تلفن همراه تقاضای دریافت اطلاعات را به یک سرویس دهنده (سرور) شبکه مجازی تلفن همراه می فرستد و این شبکه مجازی از شبکه های واقعی می خواهد که به شما سرویس دهی کنند. اپل نه تنها در فکر تبدیل آی فون به کیف پول الکترونیکی بوده که اهداف بزرگتری را نیز در این رابطه دنبال می کرده است. اختراع تشخیص ورودی از طریق نوع حرکت دستگاه، دستگاه های تلفن همراهی را که قادر به برقراری ارتباطات نزدیک بُرد (NFC) هستند، به بلیط الکترونیکی یا حتی کارت شناسایی تبدیل می کند.
 
بالا پایین