Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ابتکار: برخي صنايع، شبانه آلودگي ايجاد مي‌کنند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı ابتکار: برخي صنايع، شبانه آلودگي ايجاد مي‌کنند
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

ابتکار: برخي صنايع، شبانه آلودگي ايجاد مي‌کنند


در حاشيه اين همايش، معاون رئيس جمهور ي و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از فعاليت شبانه برخي صنايع آلاينده خبر داد و گفت: گزارش هايي را در تهران و برخي شهرها داشته ايم که برخي از صنايع شبانه باعث ايجاد آلودگي و يا تخليه پساب صنعتي دارند.

او ادامه داد: سازمان حفاظت محيط زيست گروه بازرسي را ايجاد کرده است تا به صورت جدي اين موضوع را بررسي کنند و اگر صحت اين گزارش ها مشخص شود، به طور قاطع با صنايع آلاينده برخورد قانوني مي کنيم.

ابتکار از صنايع خواست تا به همراهي خود با سازمان حفاظت محيط زيست براي اجراي قوانين و مقررات همانند گذشته ادامه دهند و گفت: در حفاظت از محيط زيست همه بايد تلاش کنيم و دست به دست هم بدهيم تا مشکلات و معضلات محيط زيست را حل کنيم و يادمان باشد طبيعت خاستگاه اصلي حيات است و اگر به آن آسيبي برسد زندگي و حيات ما به ويژه نسل‌هاي آينده از بين خواهد رفت.

وي با اشاره به وضع آلودگي هوا در کشور گفت: دولت برنامه ها و سياست هاي کاهش آلودگي هوا را پيگيري مي کند و در کاهش آلودگي هوا تلاش جدي دارد.

ابتکار با بيان اين که دولت تلاش مي کند الگوي حمل و نقل را به سمت حمل و نقل عمومي ببرد، گفت: اولين قدم براي حفاظت محيط زيست آموزش و اطلاع رساني است. همچنين اصلاح نگرش ها و شيوه زندگي در اولويت قرار دارد اما متاسفانه در بسياري موارد روش‌هايي را در پيش گرفته ايم که نه فقط با محيط زيست سازگاري ندارند ،بلکه باعث تخريب و لطمه وارد کردن به آن مي شوند.

وي با اشاره به آلودگي هوا در زمستان امسال گفت: با پيش گرفتن سياست ها و برنامه هاي دولت و سازمان حفاظت محيط زيست وضع هوا نسبت به سال گذشته بهبود پيدا کرده است و در بسياري از شاخص هاي آلاينده ميزان خطر و ناسالم را نداريم وفقط در شاخص ذرات زير5/2 ميکرون آلودگي ها وجود دارد.

ا بتکار منشا ذرات زير 5/2 ميکرون را مصرف سوخت، احتراق ناقص سوخت و گرد غبار بيان کرد و گفت: وقتي همزمان 5 ميليون خودرو و موتور سيکلت را استفاده مي کنيم قطعا اين آلودگي ها پيش مي آيد و بايد تلاش کنيم در زمينه الگويي حمل و نقل و ترافيکي به سمت حمل و نقل عمومي حرکت کنيم.

 
بالا پایین