Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آموزش تنفس صحیح برای کاهش تنش‌های عصبی

  • نویسنده موضوع ermis
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پزشکی عمومی
Konu Başlığı آموزش تنفس صحیح برای کاهش تنش‌های عصبی
نویسنده موضوع ermis
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ermis

ermis

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 17, 2013
ارسالی‌ها
315
پسندها
301
امتیازها
0
محل سکونت
shz
دل نوشته
هـَمــه بـدهے هایـــَم را هــَم کـِـه صــآفــ کـُـنـم بــه ” دل خــود ” مــدیـون مےمــآنم… بــرای تمـام “دلــم مےخواســـت” هاے بے جواب مــانـده اش !!
بهترین اخلاقم
سکوت
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

حالات روحی و روانی مانند خشم، نگرانی، غم، خجالت، ترس و ... به شدت بر مزاج انسان تاثیر گذار است و بروز هر یک از این حالات، موجب تعادل مزاج در مزاج اصلی انسان می‌شود ؛ البته افزایش و کاهش این حالات به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر متابولیسم، سیستم‌های گردش خون و تنفس، ترشحات دستگاه گوارش و غدد داخلی و عضلات اثر دارند و می‌توانند معضلات و مشکلات پیچیده‌ای را برای جسم و روان انسان به وجود آورد.

با شناخت مزاج می‌توان عکس العمل‌ افراد را در مواجه شدن با مسائل پیش بینی کرد. فردی که دارای مزاج سرد و خشک است؛ غم و ماتم می‌تواند شخص را در سر حد بیماری ببرد یا شخصی که دارای مزاج گرم و خشک است نباید در محیط‌هایی قرار گیرد که هیجان و خشم در آن زیاد است چرا که خشم و هیجان برای یک شخص گرم مزاج به شدت می‌تواند تاثیر بگذارد البته برای اینگونه افراد تفکر در مسائل عمیق زندگی مانند عاقب هستی می‌تواند مفید باشد و به فرد آرامش دهد.

به عقیده محسن ناصری مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شاهد حالات درونی انسان مانند عصبانیت، ترس، و دیگر حالات روحی و روانی می‌تواند تنفس را تحت تاثبر قرار دهد و در این حالات تنفس صحیح علاوه بر رساندن بهتر هوای تازه به بدن می‌تواند بسیاری از تنش‌ها و اضطراب‌ها وو علائم آنها مانند سردرد، بی حوصلگی و خستگی را از انسان دور می‌کند.

رساندن هوای تازه به بدن انرژی های مختلف نفسانی و سیستم مغزی و عصبی را تقویت می‌کند و فرد راحت‌تر می‌تواند با تنش‌های عصبی و استرس‌های روحی کنار بیاید.

برای رسیدن به این منظور ترجیحا در هوای سالم و حالت نیمه دراز کشیده ، نفس کاملا عمیق کشیده و سینه‌های خود را از هوای تمیز پر کنید و به مدت 5 ثانیه نفس خود را حبس کنید و سپس آرام آرام طی حدود 10 ثانیه هوا را بیرون دهید و حدود یک ثانیه مکث کنید و سپس 10 بار دستور فوق را تکرار کنید؛ از این عمل آرامش و نشاطی به شما دست خواهد داد.

از دیگر مواردی که درگیری‌های ذهنی را کاهش می‌دهد و تعادل را به سیستم مغزی-عصبی برمی‌گرداند تعطیل کردن موقتی برخی از اعمال مغزی است؛ مثلا فرد چشم‌های خود را ببندد، یا تلقین کند که صدایی را نمی‌شنود و یا حجم استفاده از عضلات ارادی خود را کم کرده از حالت ایستاده به حالت نشسته و یا از حالت نشسته به حالت خوابیده قرار گیرد.
 
بالا پایین