Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ساماندهی آشپزخانه و چند نکته مهم!

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دکوراسیون
Konu Başlığı ساماندهی آشپزخانه و چند نکته مهم!
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

مدآنلاین: آشپزخانه به عنوان قلب خانه همیشه محل اتفاق‌های گوناگون است. این فضا می‌تواند برای سرگرم‌کردن خانواده، پخت غذاهای مخصوص روزهای تعطیل و یا خوردن غذاهای عادی مورد استفاده قرار گیرد. بسته به اولویت‌ها و ترجیحات شما، می‌توانید یک آشپزخانه مخصوص سرآشپز با یک جزیره بزرگ، سطوح کافی روی پیشخان‌ها و یک دست چاقوی مناسب، یا آشپزخانه مخصوص میهمان با یک پیشخان، صندلی‌های مخصوص پیشخان، و البته تعداد کافی از پایه‌های مخصوص کیک داشته باشید. خوشبختانه، با اندکی سازماندهی و خرید تعدادی وسیله باکیفیت می‌توان آشپزخانه را تبدیل به فضایی ایده‌آل کرد که هم مناسب پخت وپز است و هم سرگرمی. در این مطلب چند شیوه را به شما معرفی می کنیم که بتوانید با آنها بیشترین بهره را از فضای آشپزخانه‌‌های‌تان ببرید. با ما همراه باشید.
ساماندهی لوازم پخت و پز
اگر آشپزخانه شما دارای کابینت‌ها و دراورهای پیش‌ساخته نیست نگران نباشید. برای سینی‌های پخت وپز از میله‌ها و تقسیم‌کننده‌ها استفاده کنید. برای ظرف‌های درجه دار و کوچکتر از تقسیم کننده‌های کابینتی یا جعبه‌های نگهدارنده پلاستیکی مختلف برای طبقه‌بندی و نظم‌دهی استفاده کنید، و برای نگهداری از قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها از کابینت‌های کشویی و میله‌های نگهدارنده بهره ببرید. وقتی به اندازه کافی وسیله برای سازمان‌دهی وسایل آشپزخانه در اختیار ندارید می توانید برای پیداکردن راحت وسایل آنها را کنار هم بچینید.
وسایل بزرگ ارزان‌قیمت نخرید
اگرچه پیداکردن وسایل با قیمت خوب حس خوبی در ما برمی‌انگیزد، اما بعضی از وسایل ارزش سرمایه‌گذاری دارند. کیفیت وسایل بزرگ آشپزخانه به دلیل استفاده مداوم و قیمت زیادشان، موضوع بسیار مهمی است. آنها حتما نباید بهترین مارک بازار باشند، اما یک یخچال، ماشین ظرفشویی، فر، و اجاق گاز رومیزی باکیفیت برای سال‌ها عمر می‌کنند و نیازی به تعویض مداوم آنها نیست. قیمت وسایل کوچکتر، مانند مایکروفرها و قهوه‌سازها، زیاد نیست و به همین دلیل تعویض آنها دردسر زیادی ایجاد نمی‌کند. بهترین مکان برای وسایل برقی کوچک در آشپزخانه را بیابید و به دکوراسیون آشپزخانه خود زیبایی ببخشید.
میز غذاخوری در آشپزخانه
چیدانه نوشت:یک آشپزخانه سرگرم‌کننده حتما باید دارای یک میز غذاخوری باشد، جایی که دوستان و خانواده بتوانند در آن بنشینند، غذا بخورند، و یا قهوه بنوشند. اگر فضای کافی در اختیار دارید، استفاده از یک جزیره راهی بسیار مناسب برای دستیابی به این هدف است. وقتی مشغول آشپزی هستید، جزیره می‌تواند یک سطح اضافی برای شما باشد، و هنگام غذاخوردن صندلی‌های مخصوص این فضا را تبدیل به یک میز غیرسنتی می‌کند. اگر به گوشه‌ای مخصوص صرف صبحانه نیاز دارید، یک میز با اندازه معمولی برای وعده‌های غیررسمی‌تر انتخاب کنید. اگر فضای شما برای داشتن چنین میزی کوچک است یک میز کوچک گِرد نیز همان کارکرد را دارد.
پیشخان آشپزخانه ، برای اشیای مهم
اگرچه ممکن است وسوسه‌کننده باشد، اما با میل به نمایش گذاشتن همه لوازم تان مقابله کنید؛ مقداری از سطح پیشخان را برای آشپزی ذخیره کنید. می‌توانید برای راحتی تمامی وسایل کوچک، مانند تستر و قهوه ساز، را در این فضا بگذارید، اما اگر فضای‌تان کوچک است بهتر است تخته خردکردن و مخلوط کن را در انبار نگه دارید. در عوض، به فضاهای نگهدارنده جایگزین فکر کنید. وقتی نوبت به قفسه ادویه‌جات می رسد می‌توانید از کابینت‌ها یا قفسه‌های کشویی و یا قفسه‌های دیواری استفاده کنید. اگرچه ظرف ها و چاقوها بسیار مناسب نمایش هستند اما بهتر است در فضاهای نگهدارنده نگهداری شوند.
به آشپزخانه رنگ بدهید
مصالح آشپزخانه معمولا رنگی خنثی دارند، اما این به این معنی نیست که آشپزخانه جایی کسل‌کننده است. به جای استفاده از رنگ‌های سنتی بژ و سفید در سطح پیشخان، با انتخاب رنگ‌های آبی و سبز، فضا را جذاب کنید. حتی یک سطح چوبی می‌تواند گرما و رنگ به یک آشپزخانه تمام سفید ببخشد. هنگام انتخاب مواد و مصالح دیوار بالای سینک و پیشخان، به رنگ آنها فکر کنید. کاشی‌ها در رنگ‌های متنوعی هستند، بنابراین بهترین راه برای اضافه کردن ته‌مایه‌ای از قرمز و زرد بدون تحت الشعاع قرار دادن فضاهای دیگر هستند. حتی لوازم ارزان‌قیمت مانند کاسه‌ها، تسترها، و چای‌سازها نیز می‌توانند در ایجاد فضایی جذاب کمک کنند.
 
بالا پایین