Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خبر روز

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı خبر روز
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

دکتر ولی*الله فاطمی اردکانی
این روزها مرتبا از چالش*ها و فرصت*های پیش روی دولت جدید صحبت می*شود. در این میان یکی از بخش*هایی که نیازمند توجه خاص است بخش ارتباطات و زیرساخت*های فناوری اطلاعات است. با توجه به اهمیت صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد، دولت باید نگاهی ویژه به این بخش داشته باشد.
فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک صنعت رو به گسترش در سطح جهان، از دو جهت اهمیت ویژه*ای دارد. اول اینکه به عنوان یک صنعت کلیدی، توانایی ایفای نقشی مهم در تولید ناخالص داخلی و افزایش نرخ رشد اقتصادی به صورت مستقیم را دارد.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

فرستنده admin در تاريخ ۱۳۹۲/۶/۸ ۲۲:۵۲:۴۲ (215 بار خوانده شده) خبرهای فرستاده شده توسط این شخص
هشدار مرد اول اقتصادی روحانی درباره بیکاری ،شکست رکورد تقاضای کار در ایران ،سونامی 8.5 میلیون نفری در راه است با اینکه وزیر کار دولت احمدی نژاد ادعای ایجاد 7 میلیون فرصت شغلی را مطرح کرده بود، وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید می گوید به زودی بازار کار کشور با بحران 8.5 میلیون کارجو مواجه خواهد شد. در صورت رسیدن آمار متقاضیان کار کشور به میزان یادشده، کشور با تقاضای تاریخی کار در 100 سال گذشته مواجه می شود.



موضوع مربوط به اشتغال میلیون ها کارجو و وجود انبوه تقاضا برای کار در بیش از یک دهه اخیر از مسائل اصلی و چالش های اصلی دولت ها بوده تا جایی که به دلیل اهمیت این مسئله برای جامعه، دولت ها اشتغال زایی را در بین چند اولویت اول کاری خود در میان وعده های گوناگون مطرح کرده اند.

با این حال، آنچه که از آن به عنوان رشد یکباره جمعیت در دهه 60 و رسیدن سیل جمعیت جوان به دروازه های بازار کار کشور در دهه های 80 و 90 باعث شده تا بیکاری جوانان و تلاش برای پیدا کردن کار در زمره مهم ترین خواسته های جامعه و از معضلات بزرگ خانواده ها تلقی شود.

سیل بیکاری و خرابی آن در خانواده ها

کارشناسان بازار کار معتقدند بیکاری آنچنان برای کشور جدی شده و به یک بحران برای جوانان تبدیل شده که کمتر خانواده ای را می توان یافت در آن حداقل یک فرد بیکار وجود نداشته باشد و زمانی جلوه بیکاری در جامعه بدتر می شود که بخش قابل توجهی از بیکاران کشور را تحصیل کردگان دانشگاهی و افراد دارای مدارک بالاتر از دیپلم متوسطه تشکیل می دهند.

مسئله مربوط به بیکاری جوانان دانشگاهی چنان در جامعه مطرح شده که بیکاری این قشر حتی در بین دارندگان مدارک عالی فوق لیسانس و دکترا نیز دیده می شود و امروز هزاران نفر از بیکاران کشور را می توان را در این گروه ها جستجو کرد.

دولت های نهم و دهم درباره مبارزه با بحران بیکاری و جلوگیری از روند فعلی بازار کار وعده های فراوانی را مطرح کرده بودند که متاسفانه به گواه آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران در این بخش چندان موفقیتی به دست نیامد و در تعداد بیکاران کشور تغییری حاصل نشد.

دکتر حسن روحانی؛ رئیس جمهور در ماه های اخیر همزمان با برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و پس از آن که به صورت رسمی عهده دار این مسئولیت شد درباره موضوع بیکاری در جامعه سخن گفته و با تاکید بر آمار 3 میلیونی بیکاران مرکز آمار ایران، این موضوع را از چالش های جدی دولت دانسته است.

وزیر اقتصاد: 8.5 میلیون بیکار در راه است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در روزهای گذشته به موضوع بیکاری و چالش کارجویان با عدم تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار کشور پرداخته است. وزیر اقتصاد عنوان کرد: از طرفی ما یک جمعیت انبوه آماده کار داریم که چیزی حدود 5 میلیون نفر در حال حاضر یا از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند یا در حال تحصیل در دانشگاه ها هستند و به زودی وارد بازار کار خواهند شد که ما باید بتوانیم برای این جمعیت کار مناسب فراهم کنیم. همچنین حدود 3 و نیم میلیون بیکار وجود دارد که اگر این تعداد را به آن 5 میلیون نفر اضافه کنیم معنایش این است که حدود 8 و نیم میلیون نفر در آینده نزدیک جویای شغل هستند.

وی افزود: طبیعتا جمعیت بیکاران و نرخ بیکاری در میان زنان و قشر جوان و تحصیل کرده بالاتر است و شاید ما بالاترین نرخ بیکاری را میان زنان جوان داریم که اینها اهمیت و حساسیت موضوع را برای ما بیشتر روشن می کند. متاسفانه در شرایط رکودی قرار گرفته ایم و ایجاد شغل برای این جمعیت جویای کار با سختی مواجه است و همزمان با یک تورم سنگین دو رقمی نیز مواجهیم.

بررسی سخنان وزیر اقتصاد درباره وضعیت بیکاری در جامعه، کشور را به یک علامت هشدار جدی در اینباره هدایت می کند. در واقع تحلیل سخنان طیب نیا این است که یا در سال های فعالیت دولت های سابق کار چندانی در این بخش نشده و بیکاری همچنان به عنوان یک معضل جدی خانواده ها باقی است و یا اینکه یک جمعیت بزرگتر از تعداد فعلی بیکاران (حدود 3 میلیون نفر طبق گزارش مرکز آمار ایران) در راه است که در صورت رسیدن به بیکاران فعلی، سیلی از بیکاران را در کشور به راه خواهد انداخت.

همچنین این هشدار برداشت می شود که با وجود تعداد بسیار زیادی از جوانان جویای کار، بنگاه ها و تولید در وضعیت نابسامانی به سر می برد و این نگرانی وجود دارد که امکان جذب آنها وجود نداشته باشد. متاسفانه با اینکه بخش زیادی از متولدین دهه 60 باید حداکثر تا نیمه دهه 80 وارد بازار می شدند، اما تاخیر به وجود آمده باعث کشیده شدن وضعیت بحرانی بازار کار تا حداقل نیمه دهه 90 شده است.

سونامی تاریخی بیکاری

از سویی، اگر به زودی 8 میلیون و 500 هزار نفر که بیش از 5 میلیون نفر آنان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل خواهد داد متقاضی کار شوند؛ کشور با سونامی تقاضا برای کار در 100 سال گذشته مواجه خواهد شد چرا که در هیچ دوره ای تعداد تقاضا برای شغل در ایران به میزان مطرح شده نرسیده است.

حمید حاج اسماعیلی با بیان اینکه آمارهای متفاوتی از بیکاری و وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی ارائه شده است گفت: باید پرسید آمارهای جدید از کجا به دست آمده است؟ آیا مرکز آمار و یا بانک مرکزی چنین آماری را از قبل استخراج کرده و امروز ارائه می شود و یا اینکه نتیجه محاسبات دولت یازدهم است؟

این فعال کارگری اظهار داشت: با این حال نگرانی ها درباره وضعیت نامناسب بازار کار و اینکه تعداد بسیار زیادی از فارغ التحصیلان به درهای بسته بازار کار خورده اند درست است. دولت تدبیر و امید باید برای بالای 5 میلیون نفر کارجو برنامه ریزی داشته باشد چرا که به صورت رسمی بیکاری 4 میلیون نفر تایید می شود و از آنسو تعداد بسیار زیادی از شاغلان، اساسا در بخش های غیررسمی، مقطعی، فصلی و غیررسمی حضور دارند که در اصل شغل محسوب نمی شود.

حاج اسماعیلی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم باید به صورت جدی تری بر روی آمارها کار کند و اگر قرار است اقدامات اورژانسی در بخش های مختلف اقتصاد انجام شود باید بر اساس آمار و اطلاعات دقیق و درست باشد.

وی تاکید کرد: طبق گفته وزیر اقتصاد باید بنگاه های کوچک در کشور احیاء شوند و از آنسو بنگاه های بزرگ توسعه ظرفیت پیدا کنند. در صورت انجام اینگونه اقدامات پایه ای می توان امیدوار بود بازار کار در سال های آینده رو به بهبود برود.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

آموزه*های کسب و کار از روندهای مدرن ارتباطی
شهرام شریف
اپراتورهای تلفن همراه، امروزه شریک نوآوری شرکت*های بزرگ تکنولوژی به شمار می*روند. در کمتر رویداد و معرفی محصولی است که نامی از اپراتورهای مخابراتی به میان نیاید و به نوعی سطح آمادگی دیجیتالی هر جامعه را در توان اپراتورهای موجود در آن باید جست و جو کرد.
رشد روز افزون ضریب نفوذ تلفن همراه و افزایش تنوع و کیفیت محصولات مخابراتی در پنج سال اخیر بی*شک مدیون رقابتی شدن بازار تلفن همراه و حضور اپراتورهای متعدد در این عرصه بوده است.

با این حال روند سریع رشد تکنولوژی در تولید گوشی*های هوشمند پرقابلیت و رشد نیازهای جامعه جوان ایرانی قطعا صنعت مخابرات ایران و بازیگران اصلی آن یعنی اپراتورها را مجبور به اتخاذ استراتژی*های توسعه*طلبانه می*کند.
در کمتر از هفت سالی که از حضور ایرانسل در بازار ایران می*گذرد، هم در گستر*ه*ی داخل کشور و هم در روندهای جهانی، اتفاقات متعددی رخ داده که این اپراتور را مجبور به اتخاذ روش*های تطابقی و بهره*گیری از خدمات مدرن و متنوع کرده است.
وابستگی روزافزون مشترکان به اینترنت و سرویس*های تحت وب و رقابت تنگاتنگ سرویس*های اینترنتی با خدمات اپراتوری، همواره یک نقطه ریسک برای همه اپراتورهای جهان به شمار می*آمده، اما نگاهی به انبوه سرویس*ها و خدماتی که ایرانسل چه در بخش مشترکان و چه در بخش مشتریان بزرگ ارایه می*دهد، می*تواند نمایانگر تلاش ایرانسل برای گسترش سریع دامنه*ی محصولات و خدمات خود - حداقل پیش از فراگیری بخش عمده*ای از سرویس*های مشابه در اینترنت - باشد.
اما باید به یک نکته توجه داشت که اگر نهاد​ ​مقررات*گذار کشور به عنوان حافظ فضای رقابتی نتواند فرصت لازم را در زمان مناسب برای بهره*گیری از تکنولوژی*های روز جهان به بازیگران این عرصه اعطا کند، عملا عقب*ماندگی توامانی را در بین اپراتورها و به دنبال آن در جامعه شاهد خواهیم بود.​

آنچه در زمینه بهره*گیری از ارتباطات نسل سوم تلفن همراه در ایران رخ داده مثال این موضوع است و شکی نیست اجازه دادن به اپراتورهای دیگر برای ارایه نسل سوم تلفن همراه ( که البته در کشورهای پیشرفته در حال گذار به نسل چهارم است) فرصت مغتنمی برای توسعه همه جانبه خدمات متعدد مبتنی بر ایتنرنت در ایران است.
​زندگی دیجیتالی که اینک پیرامون ما را فرا گرفته سبک زندگی مردم را تغییر داده است​، از سفارش*های اینترنتی گرفته تا خدمات بانکداری مبتنی بر موبایل و استفاده بسیط از خدمات مبتنی بر مکان حالا هر مشترک یا کاربر اینترنت را در ارتباط متفاوتی با جامعه و خانواده خود قرار داده است.
ارتباطات همچنین بازارهای جدیدی را در حوزه خدمات b2b، بانکداری همراه، دفتر کار همراه و ... بوجود آورده که تاثیرات خود را در فضای تجارت گذاشته*اند.
آنچه از ایرانسل برای من به عنوان یک روزنامه نگار، جذاب است تنوع خدمات فراتر از حوزه*های سنتی درآمدزایی - مثل مکالمه - است. بسیاری از مدل*هایی که این اپراتور برای درآمدزایی و تنوع بخشی به محصولات خود راه*اندازی کرده شباهت*هایی به مدل*های اینترنتی یا سا​یت​​ها و سرویس*های تحت وب دارند. بسیاری از آن*ها ممکن است درآینده موفقیتی در درآمدزایی به دست نیاورند اما سبد محصولی متنوعی را ایجاد کرده*اند. به جز این، نگرش پویا به کسب و کار و پویش برای ایجاد ارزش افزوده از سرویس*های فعلی، آموزه*هایی را برای هر مدل کسب و کار دیگر دارد.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

آخرین فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی
لغو کلیه ممنوعیت ها تا پایان سال
معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت: تعداد ممنوعیت*های صادراتی به 17 ردیف کالا کاهش یافته است.
معاون کل سازمان توسعه تجارت از لغو تدریجی محدودیت*ها و ممنوعیت*های صادراتی خبر داد و گفت: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده تعداد ممنوعیت*های صادراتی به 17 ردیف کالا کاهش یافته است.


کیومرث فتح*الله کرمانشاهی در گفت*وگو با ایسنا با اشاره به اینکه هم*اکنون در جهت حذف تدریجی محدودیت*ها و ممنوعیت*های صادراتی حرکت می*کنیم، گفت: در برنامه 100 روزه اقتصادی دولت حل مشکلات حوزه صادرات از رفع تعهدات ارزی گرفته تا حذف ممنوعیت*های صادراتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه در چند وقت اخیر در بازار ارز شاهد ثبات نسبی قیمت*ها بوده*ایم پیش*بینی می*شود در صورت ادامه این ثبات و حل مشکل اختلاف نرخ ارز محدودیت*های و ممنوعیت*های صادراتی در آینده نزدیک به طور کامل حذف شود.

کرمانشاهی افزود: هنوز در شرایط ویژه تجاری قرار داریم اما اگر تولیدکننده*ای مواداولیه خود را از بازار آزاد تامین می*کند و ارز رانتی استفاده نمی*کند دلیلی برای اعمال محدودیت یا ممنوعیت روی صادرات کالای آن وجود ندارد.

معاون کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه امسال تاکنون صادرات غیرنفتی حدود 8 درصد و واردات 26 درصد کاهش یافته است، گفت: تامین ارز موردنیاز تولید به منظور واردات مواداولیه باید در اولویت قرار گیرد چرا که این کار در نهایت باعث رونق تولید و صادرات کشور می*شود.

او با بیان اینکه نسبت به آینده تجارت خارجی کشور خوش*بین هستیم، گفت: سال گذشته 21 فصل از 98 فصل کتاب مقررات صادرات و واردات کشور شامل محدودیت*ها و ممنوعیت*های صادراتی شد که هم*اکنون به صورت تدریجی این محدودیت*ها در حال برطرف شدن هستند.

به گفته کرمانشاهی برخی از محصولات مانند مواد پتروشیمی نیز در صورت تامین نیاز بازار مشکلی برای صادرات نخواهند داشت.

وی افزود: باید طوری برنامه*ریزی کنیم که سالی یک بار نیاز کشور به محصولات پتروشیمی مشخص شود تا تولیدکنندگان بتوانند برای صادرات مابقی تولیدات خود برنامه*ریزی کنند.

براساس تازه*ترین اطلاعات منتشر شده فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی در 1392 به 17 ردیف کالا شامل گندم، *آرد گندم، شکر خام، گوشت قرمز، جو، ذرت دامی، کنجاله سویا، دانه*های روغنی، کره، روغن*های خام و خوراکی، دام زنده سبک و سنگین، وت بلوی بزی، پوست خام، جوش شیرین، هیزم و زغال چوب، کربنات سدیم و وینیل استات مونور کاهش یافته است.

پیش از این محصولاتی مانند شکر سفید، قند، شیر و لبنیات و شیرینی و شکلات نیز در فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی قرار داشتند که براساس تصمیمات گرفته شده ممنوعیت صادراتی این کالاها لغو شده است.

همچنین صادرات پنج ردیف کالا شامل مرغ خوراکی، گوشت مرغ، شیرخشک اطفال، داروهای محتوی مواد مخدر و داورهای دامی مشمول اخذ مجوز موردی از وزارتخانه*های صنعت و بهداشت برای صادرات هستند.

17 ردیف کالای دیگر شامل سنگ*آهن به هم فشرده شده، انواع نان، گندم سیاه، یونجه و علوفه فشرده شده، برنج، حبوبات، *سبوس، وت*بلوی گاوی، سالامبور گوسفندی، *کنسانتره آهن، سولفات سدیم، پنبه، سولفور مولیبدن، آخال کاغذ، چوب، قراضه فلزات و ضایعات پلمیری مشمول عوارض صادراتی هستند.

در زمینه صادرات محصولات فلزی، پلیمری، شیمیایی، باتری، کاغذ فلوتینگ، کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه و لاستیک نیز مجوزهایی به شرکت*های مختلف برای صادرات داده شده است.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

کارگاه " نوآوری خدمات: از نیاز مشتری تا کسب و کار حرفه*ای"
«نوآوری خدمات» کارگاهی ۳ روزه با سبک «یادگیری فعال» است.
در این دوره که ترکیبی کاربردی از متدولوژی*ها، ابزارها و تکنیک*های طراحی خدمات با مدل سازی کسب*وکار است، به صورت عملی و پویا، مفاهیم بنیادین، مهارت*های اجرایی و نگرش*های کلیدی فرآیند «تشخیص نیاز مشتری، ایده*پردازی خلاق،* طراحی و پیاده*سازی خدمات، تا ایجاد مدل کسب*وکار*» را در مسیر حرفه*ای و شغلی شخصی*تان فرا خواهید گرفت.
برگزار کننده :www.sdinnovation.ir

کارگاه " نوآوری خدمات: از نیاز مشتری تا کسب و کار حرفه*ای"
«نوآوری خدمات» کارگاهی ۳ روزه با سبک «یادگیری فعال» است.
در این دوره که ترکیبی کاربردی از متدولوژی*ها، ابزارها و تکنیک*های طراحی خدمات با مدل سازی کسب*وکار است، به صورت عملی و پویا، مفاهیم بنیادین، مهارت*های اجرایی و نگرش*های کلیدی فرآیند «تشخیص نیاز مشتری، ایده*پردازی خلاق،* طراحی و پیاده*سازی خدمات، تا ایجاد مدل کسب*وکار*»
را در مسیر حرفه*ای و شغلی شخصی*تان فرا خواهید گرفت.
شرکت در این کارگاه به فعالین حوزه*ی کسب*وکار*های خدماتی، و ایجاد*کنندگان کسب*وکار*های نوین توصیه می*شود.
برای اطلاعات بیشتر می*توانید به سایت این کارگاه در www.sdinnovation.ir مراجعه کنید.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

هوش مذاکره ، از مباحثی است که در کلاس های آموزشی مذاکره در ایران تا به حال به آن پرداخته نشده است .محمد رضا شعبانعلی یکی از بهترین اساتید مذاکره در ایران تصمیم دارد در این همایش به هوش مذاکره و نقش آن در موفقیت یا عدم موفقییت مذاکرات مختلف بپردازد . محورهای سمینار هوش مذاکره چنین اند :
کاربرد هوش اجتماعی و هوش هیجانی در مذاکره
مدیریت احساسات منفی خودم و دیگران
مدیریت مصرف انرژی در مذاکره
صراحت و انعطاف پذیری و امتیازخواهی پنهان
میکرواکشن هایی برای بهبود مهارت مذاکره
ارائه و تحلیل کارت امتیازدهی برای مذاکره

زمان برگزاری سمینار:

پنجشنبه ۴ مهرماه ۱۳۹۲ ساعت ۱۴ تا ۱۹

مکان برگزاری سمینار:

سالن همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

هزینه شرکت در سمینار:

برای دانشجویان ۳۵۰۰۰ تومان
برای مخاطبان غیردانشجو ۵۵۰۰۰ تومان

توضیح: بر اساس خط مشی تراست زون، دانشجو بودن یا نبودن دوستان کنترل نمیشود. اما با توجه به هزینه بالای سالن و اجرای سمینار، لطفاْ هر یک از دوستان صرفاْ در صورتی که هنوز دانشجو محسوب میشوند – در دانشگاهها یا مراکز آموزش عالی آزاد – از هزینه ی دانشجویی استفاده نمایند.

روش های پرداخت:

برای پرداخت هزینه سمینار میتوانید مبلغ مربوطه را به شماره حساب ۴۵۷۴۲۴۰۷۸۶ یا شماره کارت ۴۱۶۴-۲۱۹۶-۳۳۷۲-۶۱۰۴ بانک ملت به نام شادی قلی پور واریز نموده و نام و نام خانوادگی و شماره پیگیری را به شماره ۰۹۱۹۴۲۱۲۳۳۴ پیامک کنید.

همچنین میتوانید از لینکهای زیر برای پرداخت آنلاین استفاده نمایید. کسانی که پرداخت آنلاین انجام میدهند، در صورتی که اطلاع رسانی جدیدی برای سمینار مورد نیاز باشد از طریق ایمیل مطلع خواهند شد. در صورتی که تمایل دارید از طریق پیامک نیز مطلع شوید، پس از پرداخت آنلاین، نام و نام خانوادگی خود را به همراه لغت Online به شماره ۰۹۱۹۴۲۱۲۳۳۴ ارسال نمایید.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

بازاریابی محتوا اصطلاح بسیار جدیدی برای یک مفهوم بسیار قدیمی است: مشتری*های خود را با اطلاعات و آموزش*هایی که آنها می*خواهند، احاطه کنید تا حس کنند برای تجارت با شما انگیزه دارند.
امروزه، ما از هر زمان دیگری روش*های بیشتری برای انجام این کار داریم. بلاگ*ها، وب*سایت*ها، رسانه*های اجتماعی، ویدئو، ایمیل، روزنامه*های الکترونیک و غیره. این ابزارها به بازاریاب*ها امکان می*دهند تا خود به نوعی به انتشار*دهنده اطلاعات تبدیل شوند و بسیار مقرون به صرفه*تر و گسترده*تر از کانال*های ارتباطی سنتی چون نامه*نگاری مستقیم، تبلیغات و روابط عمومی هستند.

بازاریابی محتوا معایبی نیز دارد. این نوع بازاریابی نمی*تواند رابطه علت و معلولی مستقیمی ایجاد کند؛ یعنی داشتن یک وبلاگ معمولا منجر به فروش مستقیم نخواهد شد. همچنین اندازه*گیری نتایج معمولا کار دشواری است؛ از این نظر بازاریابی محتوا چیزی شبیه روابط عمومی است. هر برنامه- بازاریابی باید از طیفی از کانال*ها برای دسترسی به مشتری استفاده کند و از این*رو پیام*هایش از منابع چندگانه تامین می*شوند.
بازاریابی محتوا یکی از ابزارهای متنوعی است که به وسیله آن یک شرکت می*تواند پیام*هایش را به مشتری*های خود ارسال کند و آنها را برای خرید متقاعد کند.
در فعالیت*ها و برنامه*هایتان برای بازاریابی در مورد اینکه مشتری*هایتان چه کسانی هستند و به چه چیزی نیاز دارند، آگاه باشید و همواره پیام*رسانی*ها و اهداف روشنی برای هر کاری که انجام می*دهید، داشته باشید.

1. از بحث*های فروش پرهیز کنید
بازاریابی محتوا ربطی به فروختن چیزی ندارد. اگر فقط به صحبت در مورد اینکه محصول يا خدمات شما چقدر عالی است بپردازید، مشتری*ها به سرعت پیام*تان را رد می*کنند. شما باید بینش و اطلاعاتی را که مشتری*هایتان نیاز دارند، ارائه دهید. اگر کسب*و*کار شما در زمینه فروش پرده و تجهیزات آن است، ویدئوهایی تولید کنید که به مشتری*ها نشان بدهد چگونه میله*پرده*ها و آویزهای کوتاه را نصب کنند. به این ترتیب می*توانید منبعی از اعتماد و حسن*نیت را که به هیچ روش دیگری نمی*توان به دست آورد، بسازید.

2.محتوایی ایجاد کنید که نقاط اصلی را پوشش دهد
ایجاد محتوای اصلي می*تواند زمانبر و پرهزینه باشد. شما باید گنجینه*ای از محتوا داشته باشید که آماده کشف باشد. کتابخانه مقالات آموزشی، پژوهشی، ارائه*ها و ویدئوهای خود را جست*وجو کنید. از حیطه خاص خود خارج شوید تا ببینید که آیا حیطه*های دیگر سازمان محتوایی دارند که به این منظور آنها را بررسی کرد یا نه. در صورتی که شانس داشته باشید می*توانید محتوای موجود را برای استفاده در کانال*های مختلفی که دارید بازتولید کنید و دیگر مجبور به تولید محتوای جدید نخواهید بود.
به هنگام تهیه (یا بازتولید) محتوا، به یاد داشته باشید که مشکلات مشتری*ها باید رفع شود، اطلاعاتی که آنها نیاز دارند را انتخاب کنید و آنچه را که ممکن است آنها را از خرید کردن باز دارد حذف کنید. برای نمونه اگر در یک کسب*و*کار خرده*فروشی بهبود محیط خانه مشغول هستید، ممکن است مشتری*هایی داشته باشید که ازپروژه*های نوآورانه خوششان بیاید و نحوه سروکار داشتن با آنها را درک کنند. به این ترتیب مشتری*های بیشتری به شما در مورد اطلاعات خوب و پاسخ به سوال*هایشان اعتماد می*کنند و تمایل بیشتری به انجام معامله با شرکت شما در آینده خواهند داشت.

3. تنظیم سوالات و پاسخ*ها برای ایده*سازی محتوا
کار را از وب*سایت خود آغاز کنید. وب*سایت شما جایی است که اغلب مشتری*ها جست*وجوی اطلاعات خود را از آنجا آغاز می*کنند. مطمئن شوید که محتوای وب*سایت شما کامل و مفید است. سوالات مشتری*ها را رصد کرده و مطمئن شوید که می*توانند به سهولت به پاسخ*های موجود در سایت شما دسترسی داشته باشند. برخی انواع کسب*وکارها می*توانند از یک «ستون» تعاملی استفاده کنند که در آنجا سوالاتی را مطرح کنند و پاسخ*های سریعی دریافت کنند، همه اینها روی سایت منتشر می*شوند. سوالات مشتری*ها و حتی شکایت*های آنها روشی عالی برای به دست آوردن بینشی در مورد نوع محتوایی که مشتری*ها می*خواهند، محسوب می*شود.

4. برای کسب*وکار خود یک وبلاگ طراحی کنید
زمانی که وب*سایت*تان دارای محتوای مفید و غنی شد، طراحی یک وبلاگ را آغاز کنید. این وبلاگ باید از (seo) بهره ببرد که به معنای بهینه*سازی سایت برای سهولت بررسی موتورهای جست*وجو است و باید روی وب*سایت شما میزبانی شود. اگر وبلاگ شما روی یک سرویس وبلاگ*دهی میزبانی می*شود هر کلیک و «لایک» که مشتری*ها انجام دهند به سرویس*دهنده می*رسد و نه شرکت شما. وبلاگ شما باید هر هفت تا 10 روز با محتوای جدید به*روز شود تا افراد مجددا به آن سر بزنند. فراموش نکنید که انتشار پست*های جدید وبلاگ را روی توئیتر، گوگل*پلاس و دیگر رسانه*های اجتماعی که با کسب*و*کار شما مرتبط هستند، منتشر کنید. اغلب نرم*افزارهای وبلاگ*نویسی همواره این کار را به طور خودکار انجام می*دهند.

5. باز تولید محتوای وبلاگ برای تولید مقالات آموزشی
مقالات آموزشی مطالب طولانی*تری هستند که جزئیاتی بیشتر از پست*های وبلاگ دارند. این مطالب می*توانند به روش*های مختلفی توزیع شوند.
• دسترسی*پذیری را در توئیتر، گوگل*پلاس و... با پیوند به موضوع در سایت خود اعلام کنید.
• وبلاگی ایجاد کنید که برخی از ویژگی*های عالی شما را برجسته کند و به مقالات آموزشی*تان پیوند داشته باشد.
• یک ویدئوی یوتیوب (سه دقیقه*ای یا بیشتر) تهیه کنید که نکات اصلی را شامل شود و پیوندهایی به موضوعتان ایجاد کنید. این کار لزوما نباید پرهزینه باشد، ولی باید متن خوبی داشته باشد.

6. ویدئو را امتحان کنید.
ویدئوها علاوه بر تبلیغ مقالات آموزشی، روشی عالی برای ارائه محتوای شما در بازار هستند. شما بسته به ماهیت کسب*وکار خود می*توانید به مشتری*ها در مورد نوع محصول یا خدمات خود آموزش بدهید و به آنها نشان دهید که چگونه از محصولات شما استفاده کنند یا صرفا دیدگاه خود را بیان کنند. اینها می*توانند درسایت شما، روی یوتیوب، فلیکر، و راه*های ارتباطی دیگر پست شوند. به یاد داشته باشید که ویدئوهای خود را تا حد امکان کوتاه و جذاب بسازید.

7. ارتقای محتوا از طریق رسانه*های اجتماعی
رسانه*های اجتماعی یکی از بهترین روش*ها برای توزیع محتوا هستند و از آنها می*توان به انواع روش*ها استفاده کرد:
• تکه*های کوتاهی از محتوای بازاریابی خود را انتخاب کنید و آنها را در توئیتر و گوگل*پلاس... منتشر کنید و به محتوای کامل پیوند بدهید.

8. تنظیم محتوا برای یک خبرنامه* الکترونیک
از افراد بخواهید تا برای یک خبرنامه* الکترونیک ثبت*نام کنند و خبرنامه را بدون اجازه برایشان نفرستید. محتوای خبرنامه می*تواند بخش*های منتخبی از محتوای جذاب باشد. این خبرنامه را ساده، با گرافیک سبک و بهینه برای مشاهده روی موبایل تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که اطلاعاتی را به مشتری*ها بدهید که می*توانند برای حل مشکلات خود در زندگی و کارشان مورد استفاده قرار دهند.

9. بهبود عناوین برای سایت
هنگامی که آماده انتشار محتوای خود هستید به خاطر داشته باشید که باید آنها را برای سایت طوری بهینه کنید که افراد بتوانند آن را بیابند. عناوین بسیار مهم هستند چون تقریبا همه آن چیزی است که مردم در فهرست*بندی موتور جست*وجو می*بینند، بنابراین باید جذاب باشند. پس عنوان مطلب شما باید هم برای خواننده فریبنده باشد و هم شامل کلیدواژه*هایی باشد که مردم هنگام جست*وجو کردن برای آن موضوع به کار می*گیرند (تا به موتورهای جست*وجو امکان بدهد تا محتوای شما را در زمینه *مناسب بیابند). عنوان*ها اغلب پس از نوشتن مطلب انتخاب می*شوند، اما به همان اندازه که به متن دقت کرده و توجه دارید، نیازمند توجه هستند. برای این کار زمان بگذارید و آن را سرسری نگیرید.
فکر کنید که کدام کلیدواژه*ها باید در عنوان باشند و سپس چیزی که جالب توجه باشد را انتخاب کنید. اگر موتور جست*وجو محتوای شما را به طور مطمئنی ارائه دهد، اما خواننده فکر کند که خواندن مطلب خسته*کننده است، دستاورد مهمی محسوب نمی*شود. عنوان باید برآیند طبیعی مطلب باشد: اگر مطالب طنز دارید یک عنوان خنده*دار انتخاب کنید.
 
بالا پایین