Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درخت انگور برزيلي..

اطلاعات موضوع

Kategori Adı درخت و درخچه ها
Konu Başlığı درخت انگور برزيلي..
نویسنده موضوع v!olet
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan v!olet

v!olet

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
1,388
پسندها
192
امتیازها
0
محل سکونت
تو قلب عشقم
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
...
دل نوشته
نیستی خودت کنارم و صدات همش تو گوشمه
بهترین اخلاقم
...
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

جابوتی کابا (Jabuticaba) با نام علمی از خانواده Myrtaceae بومی جنوب کشور برزیل است. این درخت بسیار کند رشد، بهترین رشد را در خاک مرطوب و کمی اسیدی دارا می باشد. البته این گیاه درصورت آبیاری مداوم خاک، حتی به خاک های قلیایی ساحلی نیز سازگار است. گل های درخت سفید رنگ و مستقیما روی تنه درخت می رویند.


اگرچه گل ها و میوه های جابوتی کابا سالی یک تا دو بار ظاهر می شوند. اما در خاک های مرطوب استوایی، اغلب ماه های سال، میوه های تازه روی درخت دیده می شوند. میوه جابوتی کابا 4-3 سانتیمتر قطر و 4-1 بذر درشت دارد که مستقیما روی تنه اصلی گیاه ظاهر می شود. پوست ارغوانی رنگ میوه طعم گسی دارد که گوشت سفید رنگ و شیرین ژلاتینی میوه را پوشش می دهد. میوه ها 3 تا 4 روز پس از برداشت شروع به فاسد شدن می کنند.


لذا معمولا پس از برداشت، سریعا برای ساخت مربا، مارمالات و ... استفاده می شوند. به دلیل عمر پس از برداشت کم این میوه، صادرات و بازار خارج از مناطق کشت این میوه خیلی کم رونق است
.به طور سنتی پوست میوه را خشک می کنند و برای مصارف درمانی و مقابله با بیماری های آسم، اسهال، خلط خونی و التهاب مزمن لوزه ها استفاده می کنند.

اگرچه تمامی گونه های جابوتی کابا نیمه گرمسیری هستند، این درخت سرماهای خفیف را تحمل می کند. درختان پیوندی جابوتی کابا در پنج سالگی به بار می نشینند. این در حالی است که 20-10 سال طول میکشد تا درختان بذری جابوتی کابا به میوه دهی برسند.

از درختان بذری، به دلیل رشد کند و ظرافت ویژه، برای گلدان های بونسای استفاده می شود. این درخت به خاک های شور و خشک حساس است و آبیاری منظم نیاز دارد

 
بالا پایین