Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خانواده ام بدون دلیل خواستگارهایم را رد می کنند

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خواستگاری و ازدواج
Konu Başlığı خانواده ام بدون دلیل خواستگارهایم را رد می کنند
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :


روانشناسی در ازدواج؛
مادرم خواستگارهايم را بدون مشورت با من رد مي کند.
رسول اکرم صلی الله علیه و آله: رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه ‏اش مغفرت و پايانش اجابت و آزادى از آتش جهنم.



به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، دختري 19 ساله هستم که تمايل به ازدواج دارم. خواستگارهاى زيادى هم دارم که نمي دانم چرا خانواده ام خصوصا مادرم نديده و نشناخته و بدون مشورت با من آن ها را رد مي کند. من هم براي اين که نمي توانم با مادرم در رابطه با راضى بودن خودم براي ازدواج حرف بزنم، فکرم هميشه درگير است. لطفا براي تعامل با اين مشکل، مرا راهنمايي کنيد.



دختر گرامي، براي يک ازدواج عاقلانه داشتن 3 شرط ضروري به نظر مي رسد. اين سه شرط عبارت است از: آگاهي هاي لازم، انگيزه کافي و جنبه هاي مختلف بلوغ. با توجه به اين که شما در حال حاضر فقط 19 سال داريد و البته خواستگارهاي زيادي به منزل شما مراجعه مي کنند، از شما مي خواهم با دقت به نکاتي که در ادامه ذکر مي شود توجه کنيد تا با درک حساسيت هاي لازم براي ازدواج تصميمي صحيح و منطقي بگيريد.



پيش نيازهاي ازدواج را بررسي کنيد

آگاهي نسبت به توانايي ها و ضعف هاي خودتان، آگاهي نسبت به راه و رسم شوهرداري و وظايف و تکاليف نسبت به شوهر و آگاهي نسبت به روحيات و تفاوت هايتان با جنس مخالف براي ازدواج لازم است. بنابر اين آشنايي و اطلاع خودتان از اين آگاهي را بسنجيد. همچنين دليل علاقه و انگيزه از ازدواج تان را بررسي کنيد و توجه داشته باشيد که بلوغ لازم براي ازدواج، فقط بلوغ جسمي نيست بلکه بلوغ فکري، اجتماعي، عاطفي و حتي بلوغ اقتصادي پيش نيازهاي يک ازدواج پايدار است.



تعامل صحيح با خانواده

در پيامک تان اشاره کرده ايد که نمي توانيد با مادرتان در رابطه با راضي بودن خودتان براي ازدواج حرف بزنيد و اين جمله يعني شما مهارت برقراري ارتباط موثر با مادرتان را فرا نگرفته ايد. ياد نداشتن همين مهارت جاي تامل دارد که آيا شما به بلوغ فکري و اجتماعي لازم براي ازدواج رسيده ايد يا نه؟ همچنين آيا مهارت هاي ارتباط موثر با شوهر و مهارت حل مسئله و تعارضات زناشويي را فراگرفته ايد يا نه. باز هم تاکيد مي کنم تا قبل از فراگيري اين مهارت ها، از گرفتن تصميمي شتاب زده براي ازدواج پرهيز کنيد.



نگرش مثبت اما کاذب!

تصميم گيري جهت ازدواج بدون در نظر گرفتن جنبه هاي مختلف آن از طرف دخترها در سنين پايين، معمولا با نگرش مثبت، اما کاذب اتفاق مي افتد که دخترها به جاي يافتن راه حل مناسب براي حل مشکلات شان در خانواده تصميم به ازدواج مي گيرند زيرا بر اين باورند که با ازدواج بسياري از محدوديت هاي آن ها برداشته مي شود اما چنين ازدواج هاي ناآگاهانه اي باعث شروع مشکلات جديد و به علاوه تداوم برخي مشکلات قبلي خواهد شد. با اين حال به نظر مي رسد که شما بايد کمي منطقي تر به ازدواج بنگريد و بعد از مطرح کردن اين موضوع با مادرتان، از راهنمايي هاي والدين تان و يک مشاور خانواده مجرب هم بهره بگيريد تا در تصميم گيري تان دچار خطا نشويد.
 
بالا پایین