Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

قبل از عقد صیغه نکنید

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خواستگاری و ازدواج
Konu Başlığı قبل از عقد صیغه نکنید
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :


شهاب مرادی:
گفت و گو و ارتباط دختر و پسر با هم قبل از مراسم خواستگاری و خارج از فضای خانواده مناسب نیست؛ چرا که لذت جویی بوده و فضای دلبری است و مسؤولیت پذیری در پس این رابطه ها نیست.
به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس رسانه ملی شب گذشته در برنامه آیینه خانه که از شبکه دو سیما پخش شد، به بیان نکاتی درباره خواستگاری و شناخت صداقت سخنان خواستگار پرداخت و خاطرنشان کرد: برخی از خانواده ها صحبت کردن دختر و پسر درباره ازدواج را خوب نمی دانند که منشأ برخی از طلاق ها همین مسأله است.



حجت الاسلام شهاب مرادی اظهار داشت: گفت و گو و ارتباط دختر و پسر با هم قبل از مراسم خواستگاری و خارج از فضای خانواده مناسب نیست؛ چرا که لذت جویی بوده و فضای دلبری است و مسؤولیت پذیری در پس این رابطه ها نیست.


کارشناس رسانه ملی با بیان مناسب نبودن گفت و گو و ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج گفت: توصیه میشود که در جلسات گفت و گوی خواستگاری طرفین نظر خود را به صورت واضح بیان کنند و نسبت به اظهارات طرف مقابل هیجان نشان ندهند.


کارشناس رسانه ملی گفت: قرار است که در صحبت دختر و پسر مسائل مختلف مربوط به دین، سیاست، اقتصاد، علم و خانواده مطرح شود و گفت و گو کنند و این گفت و گو باید هدفمند و با نظارت خانواده و دارای زمانبندی باشد.


وی درباره مکان جلسه خواستگاری یادآور شد: جلسه خواستگاری هم در خانه و هم بیرون از خانه برگزار شود و در خواستگاری بیرون از خانه والدین نیز همراه دختر و پسر باشند که در طول مسیر میتوانند رفتار پسر در هنگام رانندگی و برخورد او در بیرون از منزل را مورد بررسی قرار دهند.


حجتالاسلام مرادی درباره جلسه خواستگاری خاطرنشان کرد: بیرون رفتن دختر و پسر با هم قبل از عقد و بدون حضور والدین مناسب نیست و اثرات بدی را در بر خواهد داشت؛ خارج از موضوع صحبت کردن دختر و پسرها در جلسات خواستگاری اثرات بد خود را دارد و از اشتباهات رایج دختر و پسرها این است که فکر میکنند مسؤولیتی در قبال خواستگار دارند و اسیر مشکل طرف مقابل میشوند؛ خارج از موضوع صحبتکردن دختر و پسرها در جلسات خواستگاری آشنایی نیست، بلکه معاشرت است.


به گزارش رسا، کارشناس رسانه ملی اظهار داشت: در جلسات خواستگاری باید سؤالات را به درستی مطرح کنند؛ در مطرحکردن سؤالات باید و نباید وجود ندارد و باید به صورت عادی مطرح کرد؛ به عنوان مثال درباره شرکت در انتخابات باید این طور بگویند که آیا در انتخابات شرکت میکنی؟ در این نوع مطرحکردن نکتهای است که هر نوع پاسخی داده شود، طرف مقابل متوجه نوع افکار او خواهد شد.


وی به بیان دو نکته مهم درباره جلسه خواستگاری پرداخت و تصریح کرد: جایی که مثلا مسائل دینی در خانواده برای دختر یا پسر مهم است، باید حتما مسائل مهم مطرح شود؛ توصیه میشود که در جلسات گفت و گوی خواستگاری طرفین نظر خود را به صورت واضح بیان کنند و نسبت به اظهارات طرف مقابل هیجان نشان ندهند.
 
بالا پایین