Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دانستنی های علمی و آموزشی

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش علم دانش ودانستنیها واطلاعات عمومی
Konu Başlığı دانستنی های علمی و آموزشی
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :




تاثیر تشعشعات ناشی از انفجار بمب اتمی موجب ناباروی آنها می شود و دیگر قادر به تولید مثل نخواهند بود.





[h=2]کشورهای برتر در حوزه تجارت الکترونیک[/h]


از چین شروع می‌کنیم. این کشور بزرگ‌ترین بازار تجارت الکترونیکی دنیا را در دست دارد. جمعیت میلیاردی این کشور و ۶۰۰ میلیون کاربر اینترنت آن به این موضوع کمک زیادی کرده. بازاریابی از طریق ایمیل در این کشور بسیار پرسود است.در یک نظرسنجی ۷۵٪ چینی‌ها گفته‌اند که پس از دریافت یک ایمیل تبلیغاتی یا تخفیف، نسبت به خرید اقدام می‌کنند.





[h=2]فناوری به کمک سالمندان انلاین آمد[/h]


درحالی که بیشترین کاربرهای تکنولوژی مخصوص قشر جوان است اما راه های بسیاری وجود دارد که تکنولوژی می تواند به کمک افراد مسن بیاید. امروزه ۶۰ درصد سالمندان آنلاین هستند و هرساله ۶ درصد به این جمعیت اضافه می شود.





[h=2]خودروهایی با قلب کوچک اما قدرتی فوق العاده[/h]


سبت توان خروجی به حجم پیشرانه‌ها یکی از پارامتر‌های مهم برای مقایسه پیشرانه‌های است. به لطف توسعه سیستم‌های مختلف تزریق سوخت و پرخوران‌کننده در چند سال اخیر، نسبت نام‌ برده پیشرفت چشمگیری داشته است.





[h=2]گلوله چقدر در آب نفوذ می کند؟[/h]


اینکه بسیاری از فیلمها جایگاه تخیلی بودن خود را روشن نمی کنند و یا بیننده آن را تشخیص نمی دهد باعث می شود که برخی باورهای غلط توسط فیلم ها در ذهن بیننده ها رایج شود. فیلم آرواره های اسپیلبرگ چنان ترسی از کوسه ها برای مردم ایجاد کرده بود که چندین مستند علمی قدرت پاک کردن این ذهنیت غلط را نداشت.





[h=2]گلوله چقدر در آب نفوذ می کند؟[/h]


اینکه بسیاری از فیلمها جایگاه تخیلی بودن خود را روشن نمی کنند و یا بیننده آن را تشخیص نمی دهد باعث می شود که برخی باورهای غلط توسط فیلم ها در ذهن بیننده ها رایج شود. فیلم آرواره های اسپیلبرگ چنان ترسی از کوسه ها برای مردم ایجاد کرده بود که چندین مستند علمی قدرت پاک کردن این ذهنیت غلط را نداشت.





[h=2]مغز دارکوب چگونه ضربات ناشی از نوک‌زدن به درخت را تحمل می‌کند؟[/h]


دانشمندان همواره به چگونگی محافظت دارکوب از مغز و بدنش در مقابل شوک و ارتعاشات علاقه‌مند بوده‌اند زیرا پاسخ به این پرسش می‌تواند به طراحی ابزار ضدشوک، فضاپیما، خودروها و لباس محافظتی کمک کند.
هم‌اکنون مهندسان «آزمایشگاه تحلیل ساختاری تجهیزات صنعتی State Key» در دانشگاه فناوری دالیان چین دریافته‌اند بدن دارکوب با جذب انرژی ناشی از ضربه‌های وارده به عنوان سازه ضدشوک عالی عمل می‌کند.






[h=2]سوسک‌ها هم شخصیت‌های جسور و خجالتی دارند![/h]


محققان در پژوهشی به بررسی رفتار این حشرات در زمان ورود آن‌ها به یک محیط باز پرداختند. آن‌ها بر این فرض بودند که سوسک‌ها همه از یک ویژگی شخصیتی مشابه برخوردار بوده و به یک شکل در زمان ورود به منطقه باز رفتار می‌کنند اما مشاهدات آن‌ها به نمایش تفاوت‌های آشکار پرداخت. محققان این موجودات را در گروه‌های خجالتی یا محتاط و جسور یا جستجوگر طبقه‌بندی کردند.





[h=2]به صورت ایستاده درس بخوانید![/h]


بر اساس یافته‌های بدست‌آمده، دانش‌آموزانی که در کلاس درس سر پا هستند، 12 درصد بازدهی بیشتری دارند و این میزان معادل هفت دقیقه بیشتر در هر یک ساعت آموزش است.





[h=2]هیولاهایی که با ما زندگی می کنند!!![/h]


عکاس علمی مشهور "استیو اشمایسنر" 61 ساله با کمک میکروسکوپ الکترونی بسیار قدرتمندی موفق به ثبت تصاویری از جهان میکروسکوپی حشراتی شده است که در کنار ما به صورت مخفیانه و یا آشکار زندگی می کنند. حشراتی که پس از میلیونها بار بزرگنمایی بیشتر به هیولاهای وحشتناک فیلمهای هالیوودی شباهت دارند تا یک موجود میکروسکوپی.



 
بالا پایین