Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

داستان مجروحیت و عضو مصنوعی برای حیوانات

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گالری عکس حیوانات
Konu Başlığı داستان مجروحیت و عضو مصنوعی برای حیوانات
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دسته بندی:
دامپزشکی




مردم جهان از زمان مصر باستان تاکنون، با استفاده از پروتزها در تلاش بوده‌اند تا عملکرد افراد معلول را بهبود ببخشند. اما طی سال‌های اخیر، افزون بر انسان‌ها، رنج و ناتوانی‌های حاصل از معلولیت در حیوانات نیز مورد توجه قرار گرفته است.


داستان مجروحیت و عضو مصنوعی برای حیوانات
مردم جهان از زمان مصر باستان تاکنون، با استفاده از پروتزها در تلاش بوده‌اند تا عملکرد افراد معلول را بهبود ببخشند. اما طی سال‌های اخیر، افزون بر انسان‌ها، رنج و ناتوانی‌های حاصل از معلولیت در حیوانات نیز مورد توجه قرار گرفته است. بر خلاف انسان‌ها، حیوانات نمی توانند شکایت و ناراحتی خود از دردی که می کشند را مطرح کنند. از این رو، مراکز بیشتری در جهان به منظور کمک به حیوانات مجروح و آسیب دیده و بازگرداندن آنها به زندگی عادی تاسیس شده‌اند.
این عقاب تاس توسط یک شکارچی غیر مجاز مورد هدف قرار گرفته و پس از گذشت سه سال، یک گروه از افراد داوطلب برای وی منقاری مصنوعی را طراحی کردند.علاوه بر حفظ زیبایی، این منقار نقشی کلیدی در ادامه زندگی بیوتی داشته است

موتالااین فیل ۵۰ ساله یکی از پاهای خود را به واسطه انفجار مین زمینی از دست داده است. خوشبختانه تایلند یکی از کشورهای جهان بوده که دارای بیمارستان تخصصی فیل‌ها است. موتالا با پای مصنوعی و مراقبت افرادی آموزش دیده به زندگی خود ادامه می دهد.
فوجیبه واسطه یک بیماری نکروتیک، ۷۵ درصد از باله دمی این دلفین باید قطع می شد.اما شرکت بریجستون، یکی از تولیدکنندگان مطرح تایر در جهان، یک باله سیلیکونی ویژه را برای فوجی طراحی کرده و عنوان نخستین دلفین جهان با باله مصنوعی به وی تعلق گرفت.
ریلییکی از پاهای این ماده اسب دچار عفونت شده بود، اما کارکنان محل نگهداری وی تصمیم به انجام یک عمل جراحی بی نظیر گرفته و با استفاده از یک پای مصنوعی ادامه زندگی ریلی را ممکن ساختند.
تولیپای این لاک پشت توسط یک موش جویده شده بود، اما به واسطه استفاده از چرخ یک تراکتور اسباب بازی همچنان می تواند به زندگی خود ادامه دهد.
اُسکاراین گربه بوسیله یک کمباین مجروح شده و بنا به توصیه دامپزشک محلی در نیوجرسی، صاحب اسکار برای معالجه وی با پزشکی در لندن تماس گرفت. پس از انجام آزمایش‌ها و عکسبرداری‌های مختلف، اسکار صاحب دو پای مصنوعی شد.
کسیدیاین سگ که به شدت از سوء تغذیه و قطع شدن یکی از پاهایش رنج می برد، در خیابان یافت شد.پس از آن، یک خانواده سرپرستی وی را قبول کرده و کسیدی را به نخستین سگی مبدل کردند که از یک پای مصنوعی پیشرفته بهره می برد.






اوزونکااین لک لک توسط فردی ناشناس مجروح شده و تا پیش از بهره مندی از این منقار مصنوعی، پنج عمل جراحی را پشت سر گذاشته بود.

تصاویر حیواناتی با اندام مصنوعی
حیوانات بر خلاف این که گاه به واسطه ابعاد بزرگ بدن، ویژگی‌های رفتاری و یا زیستگاهی که در آن زندگی می‌کنند، آسیب ناپذیر به نظر می‌آیند، اما واقعیت این است که حیوانات به شدت در معرض انواع آسیب ها و حوادث طبیعی و غیر طبیعی قرار دارند.
حیوانات به دلایلی چون جنگ و شکار، دچار نقص عضو می‌شوند و از این رو با افزایش نفوذ انسان در طبیعت، میزان استفاده از اندام های مصنوعی در میان حیوانات نیز افزایش پیدا کرده است.به گزارش مهر، حیوانات بر خلاف اینکه گاه به واسطه ابعاد بزرگ بدن، ویژگی‌های رفتاری و یا زیستگاهی که در آن زندگی می‌کنند، آسیب ناپذیر به نظر می‌آیند، اما واقعیت این است که حیوانات به شدت در معرض انواع آسیب ها و حوادث طبیعی و غیر طبیعی قرار دارند.این آسیب ها گاه به اندازه‌ای شدید هستند که منجر به قطع عضو حیوانات می‌شود و در این هنگام است که حیوانات نیز به اندام های مصنوعی نیاز پیدا می‌کنند.از دلفین‌هایی که دم خود را از دست داده‌اند، گرفته تا اسب‌های بی پا، استفاده از اندام‌های مصنوعی حیوانات روز به روز افزایش پیدا می‌کنند.در ادامه، برخی از جدیدترین حیواناتی را که در پی حادثه‌ای ناچار به استفاده از اندام های مصنوعی شده‌اند، می‌بینید:فوجی و دم مصنوعی‌اش

فوجی، دلفین پوزه درازی است که در سال 2002 در پی حادثه‌ای ناشناخته 75 درصد از دم خود را از دست داد و مجبور به استفاده از دم مصنوعی شد. در این تصویر، فوجی در سال 2007 در حال دریافت دم مصنوعی دیده و گفته می‌شود، این دلفین اولین دلفینی در جهان است که دم مصنوعی دریافت کرده است.
مقامات آکواریوم اوکیناوا چورائومی می‌گویند، دم لاستیکی به فوجی امکان شنای سریعتر و پرش بلندتر خواهد داد.چرخ‌ها به جای دست‌ها
هوپا، سگ چهار ساله‌ای که به صورت مادرزاد بدون دست متولد شده و یک دانشجوی هنر برای اینکه به راه رفتن این سگ کمک کند، این تدبیر را اندیشیده است.پای گچی برای یورتمه رفتن
یک گروه حمایت از حیوانات ماچو را در کنار جاده در حالی یافتند که پایش به شدت آسیب دیده بود و باید سریعتر قطع می‌شد، از این رو برای این حیوان پای مصنوعی از گچ ساخته شد تا بتواند به زندگی خود ادامه دهد.لاک پشت چرخدار
دامپزشکان هرگز نفهمیدند آروا، لاک پشت آفریقایی در پی چه حادثه‌ای پاهای خود را از دست داده است اما این نقص عضو آروا را از ادامه زندگی باز نداشت، زیرا دامپزشکان تخت چرخداری را برای او طراحی کردند که به لاک او بسته شده و امکان راه رفتن را برایش به وجود می‌آورد.قربانی جنگ
متخصصان در آگوست سال 2005، یعنی 6 سال پس از زمانی که موتالا پا به میدانی پر از مین در میانمار گذاشته و پای چپ جلویی خود را از دست داد، پای مصنوعی را برای این فیل طراحی کردند.
با اینکه پانداها حیواناتی مهربان و دوست داشتنی به نظر می‌رسند، ظاهرا خشم آنها نیز می‌تواند ترسناک باشد، این پاندای ماده بزرگ در سال 2007 در نبردی با دیگر پانداها پنجه پیشین خود را از دست داده و در انتظار دریافت پنجه مصنوعی است.


«ناكي‌او»: ناكي‌او اولين توله‌سگ جهان با چهار پنجه مصنوعي است. اين سگ گله استراليايي زماني به همراه خواهران و برادران خود در خانه‌اي كه صاحب آن از ترس سرما آن را ترك كرده بود، زنداني شده بودند.
افزايش اندام‌هاي مصنوعي مناسب حيوانات كه جايگزين اندام كاراي قطع‌ شده يا از كارافتاده مي‌شوند و همچنين ارتزها كه اعضاي آسيب‌ديده را مي‌بندد، در سال‌هاي اخير انقلابي در علم دامپزشكي بوجود آورده‌اند.به گزارش ایسنا با ورود اين ابزارها به دنياي پزشكي حيوانات، زندگي هزاران حيوان از عقابها گرفته تا فيل‌ها بهبود يافته است.در ميان اين حيوانات، زرافه «اميد» قرار دارد كه در ژوئيه 2010 در باغ‌ وحش توپكا با يك ناهنجاري خطرناك سم به دنيا آمد كه مفاصل پايين پاي او را تا 90 درجه خم و جابجا كرده بود.
اين حيوان كه قادر به ايستادن نبود در دو ساعت اول پس از تولدش از كفش‌هاي خاص اصلاحي استفاده كرد. اين كفش‌هاي ارتز از سيستم تاندون‌هاي خارجي براي نگه داشتن سم‌هاي اميد در تراز مناسب ساخته شده بودند.كفش‌ها، نقص تولد اميد را جبران كرده و اين زرافه كوچك به قدري خوب به درمان واكنش نشان داد كه ديگر احتياجي به استفاده از اين كفش‌ها پيدا نكرد.
«ناكي‌او»: ناكي‌او اولين توله‌سگ جهان با چهار پنجه مصنوعي است. اين سگ گله استراليايي زماني به همراه خواهران و برادران خود در خانه‌اي كه صاحب آن از ترس سرما آن را ترك كرده بود، زنداني شده بودند.در اين رويداد مادر ناكي‌او مرد و او با قدم گذاشتن در سرداب يخ‌زده خانه هر چهار پنجه خود را در اثر سرمازدگي از دست داد.اين حيوانات پس از پنج هفته پيدا شده و به مركز عمليات نجات حيوانات منتقل شدند. ناكي‌او تحت سرپرستي كريستي تاملينسون، تكنسين دامپزشك درآمد كه سپس اين پنجه‌هاي مصنوعي را براي وي مهيا كرد.
«آليسون»: آليسون كه يك لاك‌ پشت سبز اقيانوس اطلس است، در پي ورود توريست‌ها از محل زندگي خود آواره شده و سه باله خود را از دست داد. اين آسيب‌ها احتمالا توسط يك شكارچي به وجود آمده بود.آليسون پس از شناسايي به شركت لاك ‌پشت دريايي در تگزاس سپرده شد كه در آنجا مي‌توانست با تنها باله خود در دايره‌هاي خلاف ساعتگرد شنا كند.تام ويلسون يكي از انترن‌هاي اين شركت يك ايده ارائه كرد كه مطابق آن يك باله سكان مانند در امتداد بدن حيوان اضافه شده و بدنش را ثابت نگه دارد. اين باله رزين پشم ‌شيشه به آليسون كه اكنون يك سال و نيم دارد، اجازه داده تا مستقيم شنا كند.
«موشا»: موشا كه اولين فيل دنيا با پاي مصنوعي است در هفت ماهگي بر روي مين پا گذاشت. اين حيوان به بيمارستان فيل‌ها در تايلند منتقل شد، در حالي‌كه پزشكان از آينده اين فيل در حال رشد بيم داشتند، چرا كه اگر موشا نمي‌توانست راه برود، احتمالا زنده نمي‌ماند.تردچاي جيواكاته، مدير بنياد انسان‌هاي قطع عضو تصميم گرفت كه يك پاي مصنوعي براي اين فيل بسازد. پزشكان در سال 2007 توانستند با موفقيت يك پاي مصنوعي براي موشا از پلاستيك، خاك اره و فلز كه از استحكام لازم براي تحمل وزن يك فيل برخوردار بود، ايجاد كنند.
«هوپا»: يك سگ پنج ساله از نژادهاي مختلط در زمان تولد فاقد پاهاي جلو بود. صاحب اين سگ براي تسهيل مشكل راه رفتن اين حيوان، يك دستگاه چرخدار براي آن ترتيب داد. طراحان اين ايده خلاقانه اميدوارند كه اين دستگاه بتواند زندگي حيوانات ديگر با مشكل مشابه را بهبود ببخشد.
اسب مينياتوري «نيمه‌شب»: نيمه شب در زمان تولد فاقد يكي از پاهاي عقب خود بود. مقامات قانوني اين كره اسب را كه توسط صاحبانش مورد آزار قرار داشت، نجات داده و آن را به فردي در تگزاس بخشيدند كه وي با كمك شركت محلي ساخت اندام مصنوعي براي نيمه‌شب يك پاي مصنوعي ترتيب داد.










 
بالا پایین