Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

شگفتی دانشمندان از دقت بی‌نظیر داوینچی در نقاشی‌های پزشکی

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار علمی
Konu Başlığı شگفتی دانشمندان از دقت بی‌نظیر داوینچی در نقاشی‌های پزشکی
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

شگفتی دانشمندان از دقت بی‌نظیر داوینچی در نقاشی‌های پزشکی
اسکن‌های جدید پزشکی نشان داده که نقاشی‌های لئوناردو داوینچی از آناتومی بدن انسان، از دقت بسیار شگفت‌انگیزی برخوردار بوده که وی را صدها سال جلوتر از همکاران خود قرار داده است.
به گزارش فرهنک نیوز، داوینچی همیشه به عنوان یکی از بهترین هنرمندان عصر رنسانس مورد ستایش بوده که بسیار جلوتر از زمان خود کار کرده و قابل تشخیص‌ترین آثار جهان را ارائه کرده است.


اما اکنون دانشمندان بنیاد مجموعه سلطنتی انگلیس با انطباق نقاشی‌های این نقاش بزرگ با اسکنهای ام‌آرآی امروزی توانسته‌اند اعتباری درخور دقت پزشکی شگفت‌انگیز وی را که صدها سال جلوتر از همتایان خود بوده، به او اعطا کنند.


این پروژه که در ماه اوت در جشنواره بین‌المللی ادینبورگ رونمایی خواهد شد، برای اولین بار این آثار را بطور مستقیم مقایسه کرده و جزئیات ریز ثبت شده توسط این نقاش را به نمایش گذاشته است.


بنیاد مجموعه سلطنتی در مجموعه ای از ۳۰ تصویر، نقاشیهای آناتومی متمایز داوینچی را در کنار ام‌آرآی‌ها و سی‌تی‌اسکن‌های امروزی به نمایش خواهد گذاشت.


این مقایسه به قصد نمایش دقت این نقاش معروف بوده که با وجود محدودیت فناوری و فقدان دانش پزشکی معاصر این چنین اندام بدن را به نمایش درآورده است.


این نقاشی‌ها تا زمان مرگ داوینچی در میان کاغذهای شخصی وی باقی مانده و برای چند صد سال کسی از آنها خبر نداشت.


مسئولان این نمایشگاه بر این باورند که این تصاویر جزء تاثیرگذارترین کارهای تولید شده تا کنون از بدن انسان هستند.


این تصاویر که بیشتر در زمستان ۱۵۱۰ تا ۱۵۱۱ که داوینچی حدود ۲۰ تشریح را تکمیل کرده بود، کشیده شده‌اند و عضلات،‌ استخوان و رگ و پی بدن انسان را نمایش می‌دهند.


یکی از این تصاویر که از قلب کشیده شده، بطور شگفت انگیزی به نمایش چگونگی عملکرد پمپ خون پرداخته که در آن حرکات خون بطرز جالبی شبیه به تصاویر ویدیویی پزشکی امروزی است.


داوینچی همچنین اولین تصویر دقیق از ستون فقرات را به همراه یک کودک در رحم در جایگاه درست به تصویر کشیده است.


نمایشگاه «لئوناردو داوینچی: مکانیک انسان» به عنوان بخشی از نمایشگاه در ماه اوت برای نمایش تاثیر فناوری بر هنر در گالری ملکه، قصر هالی‌رودهاوس آغاز به کار خواهد کرد.


این نمایشگاه بر پایه طرح تشریحی a داوینچی خواهد بود که وی در آن بیش از ۲۴۰ تصویر و یادداشت را با بیش از ۱۳ هزار واژه که با شیوه منحصربفرد آینه‌وار نوشتنش به ثبت رسانده، جمع‌آوری کرده است.
 
بالا پایین