Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ایرانسل خدمات m2m و اینترنت اشیاء را گسترش می‌دهد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات
Konu Başlığı ایرانسل خدمات m2m و اینترنت اشیاء را گسترش می‌دهد
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

شرکت ایرانسل با برگزارکردن همایش های تخصصی M2M واینترنت اشیاء قصد برآن دارد تا این دو فناوری را توسعه و گسترش دهد. در ضمن نیزایرانسل در این همایش در رابطه با اینترنت اشیاء و خدمات ماشین به ماشین با مدیران سازمان‌ها و صنایع مختلف تبادل نظر کرد.
بر پایه و اساس اعلام مدیران بخش اینترنت اشیاء و خدمات M2M ایرانسل، این شرکت تقریبا از دو سال گذشته توانست اقدام به اینترنت اشیاء و راه اندازی سرویس ماشین به ماشین کند.
در حال حاضراین شرکت تمام سامانه‌ی APN و خدمات ماشین به ماشین خود را به نسل چهارم تلفن همراه مهاجرت داده است.همچنین خدمات M2M به خدماتی گفته می شود که در دستگاه‌های الکتریکی و اشیاء در بستر زیرساخت‌های شبکه‌ ای، اینترنت ثابت یا همراه با یکدیگر در ارتباط باشند و اینکه داده‌های خود را بدون آنکه دخالت افراد وجود داشته باشد به سرورهای اصلی یا مرکز داده بفرستند.شرکت ایرانسل این گونه خدمات را بر بستر سیم‌کارت و با ایجاد APN داخلی انجام می‌دهد.
البته هر چند خدمات ایرانسل قبل از این در بستر نسل دوم تلفن همراه و با استفاده از APN داخلی بود،اما امروزه این اپراتور خدمات ماشین به ماشین را با بهره گرفتن از اینترنت اشیاء در بستر 3G و 4G انجام می‌دهد.
با توجه به اظهار نظر مسئولین ایرانسل در حال حاضر در حوزه‌ی برق، ترافیک، حمل‌و‌نقل شهری بانکی و کنتورهای برق و آب از خدمات M2M ایرانسل استفاده می‌شود که این شرکت در همایش امروز علاوه بر تشریح بیشتر اینترنت اشیاء برای شرکت‌های دولتی و خصوصی و سازمان‌ها ، سعی در استفاده از اینترنت اشیاء برای پیاده‌سازی خانه هوشمند، شهر هوشمند ، ، آموزش هوشمند، سلامت هوشمند و مباحث مرتبط داشت.
بنا بر گفته ی مدیران ایرانسل ۸۰ درصد تجارت‌های «کسب‌وکار به کسب‌وکار»(قسمت اعظمی از تجارت)(B2B) و تنها ۲۰ درصد تجارت‌های «کسب‌وکار به مصرف‌کننده»(B2C) از خدمات ماشین به ماشین و اینترنت اشیاء ، استفاده می‌کنند.
بر اساس اعلامات ایرانسل هزینه‌های M2Mو اینترنت اشیاء در اینترنت خیلی پایین تر از آن چیزی می باشد که در ذهن ها جا افتاده است. خدمات ماشین به ماشین واینترنت اشیاء بر عکس تمامی تفکرها گران نیستند و این نیز به دلیل انعطاف پذیربودن بستر و نرم‌افزار فناوری اینترنت اشیاء است.
همچنین قیمتی که برای سیم ‌کارت‌های ایرانسل در خدمات اینترنت اشیاء و ماشین به ماشین استفاده می‌شوند همانند سیم‌کارت‌های دیگر این شرکت می باشد. اما با توجه به اینکه ایرانسل بر روی سیم‌ کارت‌های ویژه که در برابرگرما و سرما مقاوم است کار می‌کند تا با وارد شدن این سیم‌کارت‌های خاص، نیاز برخی صنایع ویژه و خاص را برآورده کند . و اما این سیم‌کارت‌های ویژه گران‌تر از بقیه سیم‌کارت‌ها خواهند بود.
این شرکت تا الان ۳۰۰ هزار سیم‌کارت را برای استفاده کردن در سازمان‌های مختلف فعال کرده است. این سیم‌کارت‌ها در سیستم حمل‌و‌نقل شهری و برون شهری، کتابخانه‌ی دانشگاه‌ها، ردیابی خودروها، نیروی انتظامی و قرائت کنتور برق و آب استفاده شده است.
ایرانسل در سامانه‌ی خودروهای خود، سامانه‌ی غذای کارکنانش و خدمات پرتال سازمانی‌اش از اینترنت اشیاء و خدمات ماشین به ماشین استفاده می‌کند.
منبع : طراحی سایت
 
بالا پایین