Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

صفحه فرود یا Landing Page چیست؟

  • نویسنده موضوع portal
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طراحی سایت
Konu Başlığı صفحه فرود یا Landing Page چیست؟
نویسنده موضوع portal
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan portal

portal

کـاربـر جـد یـد
تاریخ ثبت‌نام
Mar 5, 2016
ارسالی‌ها
25
پسندها
23
امتیازها
0

اعتبار :

صفحه فرود یا Landing Page چیست؟


یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی اینترنتی که اخیراً در طراحی سایت حرفه ای همه گیر شده است، طراحی صفحه فرود یا همان Landing Page است. در این مقاله از پرتال قصد داریم، به شما بگوییم صفحه فرود چیست و چه انواعی دارد. با ما همراه باشید.

اگر می خواهید برند خود را مشهور کنید، سرویس ها و خدمات خود را از طریق اینترنت به دیگران معرفی کنید با میزان فروش خود را چند برابر کنید، قطعاً نیاز دارید تا اصول بازاریابی اینترنتی را فرا بگیرید تا بتوانید بر کسب و کار خود تسلط داشته باشید.

در بازاریابی اینترنتی، راه ها و ابزارهای متفاوتی وجود دارند که در مطلبی جداگانه آنها را به طور کامل بررسی خواهیم کرد، اما یکی از ضروری ترین ابزارهای استفاده در طراحی سایت و بازاریابی استفاده از صفحه فرود یا لندینگ پیج است.

صفحه فرود چیست؟
صفحه فرود یا لندینگ پیج که که از عبارت انگلیسی Landing Page گرفته شده است، به صفحه ای گفته می شود که وظیفه اصلی آن فرود آوردن کاربران به وب سایت است.

منظور از فرود آوردن کاربران، در واقع به دست آوردن اطلاعاتی از آنهاست که به وسلیه آن بتوانیم بعدا با آنها به منظور بازاریابی، ارتباط بر قرار کنیم.

صفحه فرود چگونه عمل می کند؟
مکانیزم این صفحه معمولا به این شکل است که ابتدا به بازدیدکننده ، وعده یک هدیه رایگان داده می شود و سپس برای اهدای این هدیه ، اطلاعاتی از او گرفته می شود. به طور مثال ابتدا آدرس ایمیل یا شماره موبایل بازدیدکننده گرفته می شود و سپس هدیه به همان آدرس ایمیل یا موبایل فرستاده می شود.

رایج ترین اطلاعاتی که امروزه یک این صفحه از کاربر می گیرد نام و آدرس ایمیل (یا شماره موبایل) اوست چرا که به وسلیه همین دو می توان یک بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ ((Email Marketing) یا بازاریابی پیامکی موفق راه اندازی نمود.

انواع صفحه فرود
شاید بتواند گفت صفحات فرود به دو شکل وجود دارند. صفحه فرود می تواند به دو صورت ثابت و یا پاپ آپ (Pop Up) در طراحی سایت حرفه ای به کار رود.

صفحه فرود ثابت را معمولا می توان در فوتر یا سایدبار سایت مشاهده کرد. به طور مثال همانجا که نام و ایمیل بازدیدکننده برای عضویت در خبرنامه خواسته می شود شاهد یک صفحه فرود هستیم. توجه داشته باشید علی رغم نام صفحه فرود، قرار نیست همیشه شاهد یک صفحه مجزا برای آن باشیم و صفحه فرود فرود می تواند فقط شامل بخشی از فوتر و یا سایدبار یک سایت باشد هر چند گاهی اوقات برای آن صفحه ای مجزا هم در نظر گرفته می شود.

صفحه فرود پاپ آپ یا معلق نیز زمانی می توانید ببینید که وارد سایتی می شوید و بلافاصله یا پس از چند ثانیه صفحه کوچکی ظاهر می شود که از شما اطلاعاتی می خواهد.

در بسیاری از سایت ها از هر دو صفحه فرود استفاده می شود. البته تأثیر گذاری نوع پاپ آپ بیشتر است خصوصا پاپ آپی که با چند ثانیه تأخیر ظاهر می شود. امروزه یکی از جدید ترین روش های استفاده از صفحه فرود پاپ آپ به این شکل است که وقتی بازدیدکننده تصمیم می گیرد از سایت خارج شود و ماوس را به نقطه بستن سایت نزدیک می کند، پاپ آپ ظاهر می شود. این روش احتمال خوانده شدن محتویات این صفحه را بیشتر می کند.

در صفحه فرود چه وعده هایی داده می شود؟
در این صفحه باید وعده ای به کاربر داده شود که بلافاصله پس از اخذ اطلاعات او قابل اجرا باشد. وعده های طولانی مدت و غیر عملی منجر به بسته شدن صفحه فرود توسط بازدیدکننده می شوند. برخی از بهترین وعده های رایج عبارنتد از:

دریافت یک کتاب PDF رایگان. (رایج ترین وعده ای که این روزها دیده می شود)
دریافت یک فایل صوتی آموزشی
دریافت یک فایل تصویری آموزشی
دریافت کد تخفیف
شما هم می توانید برای وب سایت خود یک صفحه فرود زیبا طراحی کنید و از بازدیدکنندگان سایت تان بخواهید تا در ازای دریافت جایزه ای کوچک، اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند. در مقاله های بعدی درباره تاثیر استفاده از صفحه فرود صحبت خواهیم کرد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Google
بالا پایین