Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نوشيدن شير توسط مادران در دوران بارداري موجب افزايش ضريب هوشي نوزادان مي شود

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پزشکی عمومی
Konu Başlığı نوشيدن شير توسط مادران در دوران بارداري موجب افزايش ضريب هوشي نوزادان مي شود
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :

مطالعات اخير دانشمندان نشان مي دهد نوشيدن شير توسط مادر در دوران بارداري سبب افزايش ضريب هوشي نوزادان و رشد بهتر آنها در دوران نوجواني مي شود.








به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از پايگاه فرانسوي تاپ سانته، نوشيدن يك ليوان شير معادل ۱۵۰ ميلي ليتر در هر روز در دوران بارداري فوايد زيادي براي مادر و نوزاد دارد زيرا شير ماده اي سرشار از يد است و يد براي توليد هورمون هاي غده تيروئيد ضروري است. اين هورمون ها در رشد مغز جنين تاثير به سزايي دارد.
همچنين نتايج اين مطالعه كه در نشريه European Journal of Clinical Nutrition) به چاپ رسيده است،نشان مي دهد كه نوجوانان دختر و پسري كه مادرانشان در دوران بارداري روزانه بيش از ۱۵۰ ميلي ليتر نوشيده اند، در مقايسه با ديگر كودكان اندام بزرگ تري دارند.
پيش از اين نيز مطالعات نشان داده بود كه مصرف شير سبب قوي تر شدن و رشد بهتر نوزادان مي شود. اين تحقيق جديد نشان از فوايد نوشيدن شير در رشد در دوران نوجواني دارد.
در اين تحقيق، كارشناسان تغذيه از كشورهاي ايسلند، دانمارك و آمريكا، نوزادان متولد شده در اواخر دهه ۹۰ ميلادي را مورد بررسي قرار دادند.
تجزيه و تحليل منحني رشد نوزادان متولد شده از ۸۰۹ زن دانماركي كه در سال هاي ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ به دنيا آمده اند، نشان مي دهد اندام بزرگ در نوجواني با مقدار شير نوشيده شده مادران در دوران بارداري ارتباط مستقيم دارد.
همچنين در خون اين نوجوانان، سطوح بالاتري از انسولين مشاهده مي شود كه سبب حفاظت آن ها در برابر بيماري ديابت نوع ۲ مي شود.
علاوه بر اين يك مطالعه در انگليس نشان مي دهد نوشيدن شير توسط زنان باردار، ضريب هوشي نوزادان و مهارت هاي خواندن آن ها را افزايش مي دهد.
 
بالا پایین