۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰
کـاربــر حـرفــه ای
- تاریخ ثبتنام
- Jul 29, 2015
- ارسالیها
- 722
- پسندها
- 578
- امتیازها
- 93
- محل سکونت
- تهران
- تخصص
- نویسنده
- دل نوشته
- بدترین کاری که یک نارفیق میتونه باهات انجام بده اینه که : بجای راهنمایی ، چاهنمایی کنه ...
- بهترین اخلاقم
- صبر و تحمل
اعتبار :
جدیدترین توصیههای گوگل برای ارتقاء رتبه وبسایت
بیراه نگفتهایم اگر مدعی شویم گوگل نبض اینترنت را در اختیار دارد و موتور جستجوی این شرکت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در یک چشم به هم زدن پیشروی کاربران قرار میدهد.
برترینها: بیراه نگفتهایم اگر مدعی شویم گوگل نبض اینترنت را در اختیار دارد و موتور جستجوی این شرکت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در یک چشم به هم زدن پیشروی کاربران قرار میدهد. به لطف این فناوری، موفقیت تجارتهای آنلاین عملاً به بالاتر بودن رتبه وبسایت آنها در گوگل بستگی دارد و حضور یک وبسایت در رتبههای اولِ نتایج جستجوی گوگل به این معنا است که مدیران این وبسایت پول پارو میکنند.
به همین دلیل بازاریابان آنلاین دائم به دنبال روشهایی برای افزایش رتبه وبسایت خود در گوگل هستند، از طرف دیگر گوگل نیز دست روی دست نگذاشته و با بهینهکردن پیوسته الگوریتمهای خود، موتور جستجویی را در اختیار کاربران قرار داده است که پارامترهای مختلفی برای ارتقا رتبه در آن باید رعایت شود. این پارامترها دائم در حال بهینهشدن است و اگر تجارت آنلاینی دارید باید دانش خود در زمینه ارتقا وبسایت همیشه بهروز نگه دارید.
برای رسیدن به این هدف در ادامه جدیدترین توصیههای گوگل برای ارتقا رتبه وبسایت را با شما در میان خواهیم گذاشت.
منظور از نتایج جستجوی ارگانیک چیست
مطمئن هستیم اطلاعات خوبی در زمینه دانش بهینهسازی رتبه وبسایت که به اصلاح به آن سئو (SEO) گفته میشود در اختیار دارید، اما باز هم کار از محکمکاری عیب نمیکند و قبل از اینکه آستین بالا بزنید و برای ارتقا رتبه وبسایت خود دست به کار شوید بهتر است شما را با مفاهیم اولیهای در این زمینه آشنا کنیم. برای اینکار باید توضیح دهیم که منظور از نتایج جستجوی ارگانیک (Organic Search Results)، چیست؟
در دنیای سئو وقتی از نتایج جستجوی ارگانیک صحبت میکنیم منظور درواقع همان نتایجی است که پس از جستجوی یک واژه در قسمت پایین و زیر نتایجی که برای آنها پول پرداخت شده، نمایش داده میشود. بهعبارت سادهتر به دو شیوه میتوان به صدر رتبه در نتایج جستجوی گوگل رسید. شیوه اول، پرداخت هزینه به گوگل است که تبلیغات شما را بسته به هزینهای که به گوگل پرداخت کردهاید در زیر عبارتی که کاربر قصد جستجوی آن را دارد نمایش داده میشود.
به غیر از نتیجههای پولی، با نتایج غیرپولی طرف هستیم که مدیران وبسایت بدون پرداخت پولی به گوگل، با بهینهسازی و ارتقا رتبه وبسایت، خود را به رتبههای بالا در نتیجههای جستجوی گوگل میرسانند. برای رسیدن به رتبههای بالا در نتیجههای ارگانیک گوگل باید وبسایت شما به لحاظ فنی، بهترین پارامترهای لازم را از نگاه گوگل داشته باشد و محتوایی که تولید میکنید نیز باکیفیت باشد.
از طرف دیگر همانگونه که از نام نتیجههای پولی پیداست، رسیدن به این نتیجهها در گوگل راحت است و به هر اندازه که به گوگل پول پرداخت کنید، به همان اندازه در صدر رتبههای گوگل قرار میگیرید. نتیجههای پولی که در دنیای سئو به آنها کلیک به ازای پرداخت (Pay Per Click)، گفته میشود در بیشتر مواقع در بالای نتیجههای ارگانیک در موتور جستجوی گوگل نمایش داده میشوند. جالب اینجاست که تحقیقات ثابت کرده کاربران تمایل زیادی به کلیک روی نتیجههای پولی ندارند و نتایج ارگانیک را در موتورهای جستجو، نتیجههایی مربوطتر و باارزشتر میدانند.
اینجاست که نقش سئو در بهینهسازی وبسایت پررنگ میشود و به لطف این دانش میتوانیم رتبه وبسایت را در رتبههای بالاتر موتور جستجوی گوگل قرار دهیم. در این بین گوگل برای تشخیص کیفیت وبسایتها و محتوایی که در آنها تولید میشود از الگوریتمهای بسیار پیشرفتهای بهره میگیرد. تعداد زیادی کامپیوترهای بسیار قدرتمند با برنامههایی که به در دنیای کامپیوتر به آنها اصطلاحاً «بات» (Bot) گفته میشود، شبانهروز در حال گشت و گذار در وبسایتهای مختلف هستند و لینکهای مختلف صفحههای هر وبسایت را برای بررسیهای بیشتر و رتبهگذاری پیدا میکنند.
آدرس لینکهای وبسایت که آنها را با نام یو. آر. اِل (URL)، میشناسیم در موتور جستجوی گوگل فهرست یا به اصطلاح ایندکس (index) میشود و زمانی که کاربر یک واژه را در گوگل تایپ میکند، موتور جستجو نزدیکترین آدرس وبسایت را با توجه به اطلاعاتی که ایندکس کرده است به کاربر نمایش میدهد. همانگونه که اشاره شد این فرآیند با محاسبات ریاضی بسیار پیشرفته و الگوریتمهای تخصصی انجام میشود و گفته میشود گوگل از چیزی نزدیک به ۲۰۰ فاکتور مختلف برای رتبهدهی به سایتها کمک میگیرد.
نتایج جستجوی ارگانیک به دو دسته اصلی تقسیم میشود که این دستهها را با نامهای آنپیج (On Page) و آفپیج (Off Page) میشناسیم. منظور از آنپیج درواقع کد و محتوایی است که بوسیله آن صفحههای وب ساخته میشوند و منظور از آف پیچ نیز فاکتورهایی است از در بیرون از محیط وبسایت به ارتقا رتبه آن کمک میکنند.
از آنجایی که در بیشتر مواقع بهینهسازی آف پیج وبسایت به ساخت لینکهای بیرونی مربوط میشود، در ادامه این مطلب اشاره زیادی به بهینهسازی آف پیج نمیکنیم و تمرکز بیشتری به روشهای جدید و مهم در بهینهسازی آن پیج صفحههای وبسایت جهت ارتقا رتبه در گوگل خواهیم داشت.
بیراه نگفتهایم اگر مدعی شویم گوگل نبض اینترنت را در اختیار دارد و موتور جستجوی این شرکت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در یک چشم به هم زدن پیشروی کاربران قرار میدهد.
برترینها: بیراه نگفتهایم اگر مدعی شویم گوگل نبض اینترنت را در اختیار دارد و موتور جستجوی این شرکت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در یک چشم به هم زدن پیشروی کاربران قرار میدهد. به لطف این فناوری، موفقیت تجارتهای آنلاین عملاً به بالاتر بودن رتبه وبسایت آنها در گوگل بستگی دارد و حضور یک وبسایت در رتبههای اولِ نتایج جستجوی گوگل به این معنا است که مدیران این وبسایت پول پارو میکنند.
به همین دلیل بازاریابان آنلاین دائم به دنبال روشهایی برای افزایش رتبه وبسایت خود در گوگل هستند، از طرف دیگر گوگل نیز دست روی دست نگذاشته و با بهینهکردن پیوسته الگوریتمهای خود، موتور جستجویی را در اختیار کاربران قرار داده است که پارامترهای مختلفی برای ارتقا رتبه در آن باید رعایت شود. این پارامترها دائم در حال بهینهشدن است و اگر تجارت آنلاینی دارید باید دانش خود در زمینه ارتقا وبسایت همیشه بهروز نگه دارید.
برای رسیدن به این هدف در ادامه جدیدترین توصیههای گوگل برای ارتقا رتبه وبسایت را با شما در میان خواهیم گذاشت.
منظور از نتایج جستجوی ارگانیک چیست
مطمئن هستیم اطلاعات خوبی در زمینه دانش بهینهسازی رتبه وبسایت که به اصلاح به آن سئو (SEO) گفته میشود در اختیار دارید، اما باز هم کار از محکمکاری عیب نمیکند و قبل از اینکه آستین بالا بزنید و برای ارتقا رتبه وبسایت خود دست به کار شوید بهتر است شما را با مفاهیم اولیهای در این زمینه آشنا کنیم. برای اینکار باید توضیح دهیم که منظور از نتایج جستجوی ارگانیک (Organic Search Results)، چیست؟
در دنیای سئو وقتی از نتایج جستجوی ارگانیک صحبت میکنیم منظور درواقع همان نتایجی است که پس از جستجوی یک واژه در قسمت پایین و زیر نتایجی که برای آنها پول پرداخت شده، نمایش داده میشود. بهعبارت سادهتر به دو شیوه میتوان به صدر رتبه در نتایج جستجوی گوگل رسید. شیوه اول، پرداخت هزینه به گوگل است که تبلیغات شما را بسته به هزینهای که به گوگل پرداخت کردهاید در زیر عبارتی که کاربر قصد جستجوی آن را دارد نمایش داده میشود.
به غیر از نتیجههای پولی، با نتایج غیرپولی طرف هستیم که مدیران وبسایت بدون پرداخت پولی به گوگل، با بهینهسازی و ارتقا رتبه وبسایت، خود را به رتبههای بالا در نتیجههای جستجوی گوگل میرسانند. برای رسیدن به رتبههای بالا در نتیجههای ارگانیک گوگل باید وبسایت شما به لحاظ فنی، بهترین پارامترهای لازم را از نگاه گوگل داشته باشد و محتوایی که تولید میکنید نیز باکیفیت باشد.
از طرف دیگر همانگونه که از نام نتیجههای پولی پیداست، رسیدن به این نتیجهها در گوگل راحت است و به هر اندازه که به گوگل پول پرداخت کنید، به همان اندازه در صدر رتبههای گوگل قرار میگیرید. نتیجههای پولی که در دنیای سئو به آنها کلیک به ازای پرداخت (Pay Per Click)، گفته میشود در بیشتر مواقع در بالای نتیجههای ارگانیک در موتور جستجوی گوگل نمایش داده میشوند. جالب اینجاست که تحقیقات ثابت کرده کاربران تمایل زیادی به کلیک روی نتیجههای پولی ندارند و نتایج ارگانیک را در موتورهای جستجو، نتیجههایی مربوطتر و باارزشتر میدانند.
اینجاست که نقش سئو در بهینهسازی وبسایت پررنگ میشود و به لطف این دانش میتوانیم رتبه وبسایت را در رتبههای بالاتر موتور جستجوی گوگل قرار دهیم. در این بین گوگل برای تشخیص کیفیت وبسایتها و محتوایی که در آنها تولید میشود از الگوریتمهای بسیار پیشرفتهای بهره میگیرد. تعداد زیادی کامپیوترهای بسیار قدرتمند با برنامههایی که به در دنیای کامپیوتر به آنها اصطلاحاً «بات» (Bot) گفته میشود، شبانهروز در حال گشت و گذار در وبسایتهای مختلف هستند و لینکهای مختلف صفحههای هر وبسایت را برای بررسیهای بیشتر و رتبهگذاری پیدا میکنند.
آدرس لینکهای وبسایت که آنها را با نام یو. آر. اِل (URL)، میشناسیم در موتور جستجوی گوگل فهرست یا به اصطلاح ایندکس (index) میشود و زمانی که کاربر یک واژه را در گوگل تایپ میکند، موتور جستجو نزدیکترین آدرس وبسایت را با توجه به اطلاعاتی که ایندکس کرده است به کاربر نمایش میدهد. همانگونه که اشاره شد این فرآیند با محاسبات ریاضی بسیار پیشرفته و الگوریتمهای تخصصی انجام میشود و گفته میشود گوگل از چیزی نزدیک به ۲۰۰ فاکتور مختلف برای رتبهدهی به سایتها کمک میگیرد.
نتایج جستجوی ارگانیک به دو دسته اصلی تقسیم میشود که این دستهها را با نامهای آنپیج (On Page) و آفپیج (Off Page) میشناسیم. منظور از آنپیج درواقع کد و محتوایی است که بوسیله آن صفحههای وب ساخته میشوند و منظور از آف پیچ نیز فاکتورهایی است از در بیرون از محیط وبسایت به ارتقا رتبه آن کمک میکنند.
از آنجایی که در بیشتر مواقع بهینهسازی آف پیج وبسایت به ساخت لینکهای بیرونی مربوط میشود، در ادامه این مطلب اشاره زیادی به بهینهسازی آف پیج نمیکنیم و تمرکز بیشتری به روشهای جدید و مهم در بهینهسازی آن پیج صفحههای وبسایت جهت ارتقا رتبه در گوگل خواهیم داشت.