Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خبر داخلي روز

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı خبر داخلي روز
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

ناوگان*هوايي هلال*احمر توسعه مي يابد


رئيس جمعيت هلال*احمر گفت: تاکنون مطالعات خوبي براي توسعه ناوگان هوايي هلال*احمر انجام شده که بر اين اساس هر استاني بايد داراي امکانات هوايي باشد.

به گزارش ايسنا،دکتر محمد فرهادي در مراسم معارفه دکتر موسوي به عنوان دبيرکل جديد جمعيت هلال*احمر گفت: مجموع ساختاري جمعيت بسيار متنوع و داراي امکانات فراواني است اما بايد ارتباط و انسجام کاري و هم*افزايي بيشتري بين سازمان ايجاد شود و تربيت نيروي انساني و بهبود کيفيت امدادرساني بايد متناسب با برنامه*هاي پيش*بيني شده اين مجموعه باشد.

وي با تاکيد بر اين که فعاليت*هاي جمعيت هلال*احمر ايران کامل*تراز ساير کشور ها است ،افزود: اين جمعيت در حال حاضر خدمات متنوعي اعم از پيشگيرانه و آموزشي در ديگر کشورها ارائه مي*دهد که حاکي از توانمندي جمعيت هلال*احمر ايران است.

فرهادي با اشاره به اين که جمعيت هلال*احمر ايران در آينده نزديک کارگاه آموزشي براي ساير کشورها برگزار مي*کند، از وجود امکانات نسبي در اين جمعيت خبر دادو افزود: براي داشتن آمادگي بيشتر و جامع*تر به امکانات بيشتر و به روز نياز داريم که ناوگان هوايي کامل يکي از اين امکانات است.

وي با اشاره به توان جمعيت هلال*احمر در بخش توانبخشي خاطرنشان کرد: خدمات توانبخشي جمعيت هلال*احمر به قدري گسترده است که در جايگاه نخست توانبخشي کشور قرار گرفته است.

رئيس جمعيت هلال*احمر با اشاره به توانمندي*هاي اين سازمان در حوزه*هاي مختلف گفت: تمامي ابعاد وجودي اين جمعيت در کشور شناخته شده نيست و حتي خود مسئولان هم کل اين مجموعه را به خوبي نمي*شناسند، بنابراين بايد برنامه*ريزي کلان براي شناساندن توانمندي*هاي داخلي و خارجي هلال*احمر داشته باشيم وي در حاشيه اين مراسم درباره افزايش توان ناوگان هوايي جمعيت هلال*احمر گفت: ايران کشوري پهناور است و به دليل وجود گسل*ها و بروز حوادث غيرمترقبه متعدد در نقاط مختلف کشور، به آمادگي کامل و بيشتري براي امدادرساني به مناطق سانحه ديده نياز داريم.

فرهادي افزود: تاکنون مطالعات خوبي براي توسعه ناوگان هوايي هلال*احمر انجام شده که براساس اين مطالعات برخي استان* هاي کشور از امکانات امدادهوايي بي*بهره هستند.هر استاني بايد داراي امکانات هوايي باشد که اکنون 17هلي*کوپتر در ناوگان هوايي داريم اما بايد هر استان حداقل يک هلي*کوپتر داشته باشد.

به گفته فرهادي، امکان تهيه هلي*کوپترهاي مورد نياز جمعيت هلال*احمر از داخل فراهم است و احتمالا به صورت فايناس در اختيار جمعيت قرار خواهد گرفت. فرهادي تصريح کرد: بايد براي رفع اين کمبود تدابير لازم اتخاذ شود و در اين بين تامين امکانات مورد نياز استان*هاي حادثه*خيز بايد بيش از ديگر استان*ها مورد توجه قرار گيرد.وي با اشاره به حضور گسترده زنان در عرصه*هاي امدادي‏ گفت: بانوان در جمعيت هلال*احمر خوش درخشيده*اند و اين همراهي در زمينه*هاي مختلف ثابت شده است‏. به گونه*اي که بنده نخستين امدادگر زن خلبان را معرفي کردم.

codex01x
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

رئيس بنياد شهيد: آمار بيکاري فرزندان شاهد و ايثارگر بالاست


معاون رئيس جمهوري و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران به آمار بالاي بيکاري فرزندان شاهد و ايثار گر اشاره کرد وگفت: يکي از مشکلات ايجاد کار براي فرزندان شاهد و ايثارگر، نگذراندن دوره کار آموزي توسط فرزندان جامعه هدف است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد علي شهيدي در نشست هم انديشي با اعضاي امور کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي افزود: برنامه هاي مختلفي را به منظور ايجاد اشتغال براي فرزندان شاهد وايثارگر داريم .

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيدو امور ايثارگران بابيان اين که در سطح ادارات بنياد در سراسر کشور افراد بسياري از سازمان هاي ديگر مامور هستند گفت: به تمامي ادارات ابلاغ شده است حکم ماموريت اين افراد را لغوكنند و آنان را به سازمان قبلي خود بازگردانند تا ظرفيت براي استخدام فرزندان شاهد و ايثارگر باز شود.

به گفته معاون رئيس جمهوري ، اکنون فرزندان شاهد و ايثارگري در کشور وجود دارند که به رغم داشتن مدرک دکتري بيکار ند.

وي همچنين از مذاکره با سازمان اقتصادي کوثر (يکي از سازمان هاي وابسته بنياد شهيد) به منظور بکارگيري فرزندان شاهد و ايثارگر ديپلم و زير ديپلم خبرداد.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگر نخستين اولويت کاري خود را تعامل با مجلس خواند و گفت: در نظر داريم با ايجاد تعامل مناسب بامجلس در طرحهايي که از سوي نمايندگان در ار تباط با حوزه ايثار و شهادت مطرح مي شود بتوانيم به عنوان کارشناس اجرايي نظر دهيم و از همين راه نمايندگان مجلس را در تدوين لوايح مربوط به حوزه ايثار و شهادت مشارکت دهيم.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

دولت مجاز به فروش سهام، اموال و دارايي*ها تا سقف 25 هزار ميليارد تومان شد


سرويس پارلماني: رسيدگي به جزئيات لايحه «اصلاح قانون بودجه سال 1392 كل كشور»، در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي ادامه يافت و در پي تصويب تبصره*هاي 3،4 و 7، بررسي تبصره8 اين لايحه به جلسه علني آينده، موكول شد.

به موجب تبصره3، دولت، اجازه يافت با رعايت قانون اجراي سياست*هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، مصوب 25/3/87 تا سقف 250هزار ميليارد ريال نسبت به فروش سهام، سهم**الشركه: اموال، دارايي*ها و حقوق مالي و نيروگاه*هاي متعلق به دولت و مؤسسات و شركت*هاي دولتي تابع و وابسته اقدام و منابع حاصل را به رديف درآمدي مربوط واريز كند.

از محل وجوه واريز شده، مطالبات ايثارگران، هزينه*هاي مربوط به بازنشستگان و پيشمرگان كرد مشمول طرح شهيد كاظمي و اعتبارات طرح*هاي عمراني تأمين و پرداخت خواهد شد.

دولت، مي*تواند با رعايت قوانين مربوط، نسبت به تهاتر در سقف مصوب هر طرح، براي اجراي طرح*هاي عمراني اقدام كند.

براساس تبصره 4، صددرصد وجوه واريزي حاصل از فروش اموال منقول و غيرمنقول مازاد وزارتخانه*ها و مؤسسه*هاي دولتي از محل اعتبارات رديف*هاي متفرقه، با تصويب هيات وزيران حسب مورد در اختيار دستگاه اجرايي ملي يا استاني مربوط قرار مي*گيرد تا صرف اجراي تعهدات طرح*هاي عمراني نيمه تمام يا جايگزيني اموال فروخته شده شود.

رقم درآمدي حاصل از اجراي قانون هدفمندي يارانه*ها براي 12ماه است و از ارقام هزينه*اي، به طور ماهانه، بايد يك دوازدهم تخصيص يابد و هزينه شود. هرگونه جابجايي رديف*ها ممنوع خواهد بود.

خصوصي*سازي

به گزارش خبرنگار پارلماني اطلاعات: در بررسي تبصره 3، محمدرضا پورابراهيمي، نماينده كرمان، خواستار* آن شد كه با حذف اين تبصره، شركت*هاي زيرمجموعه وزارت نيرو هرچه زودتر به بخش خصوصي واگذار شود.

وي سپس پرسيد: چرا دولت، شركت هلدينگ خليج*فارس، شركت مپنا و شركت حفاري نفت را واگذار نمي*كند؟

نماينده كرمان ارزش شركت هلدينگ خليج*فارس را 37هزار ميليارد تومان برآورد كرد و واگذاري آن را در چارچوب سياست*هاي كلي اصل44 قانون اساسي دانست.

در دفاع از عملكرد دولت، محمدباقر نوبخت معاون برنامه*ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري، گفت: تحقق درآمد 37هزار ميليارد توماني از محل فروش اوراق مشاركت و سهام در 4 ماه پاياني سال 92 امكانپذير نيست.وي اضافه كرد: دولت، اراده و عزم خصوصي*سازي به ويژه در چارچوب اصل 44 قانون اساسي دارد، اما «خصوصي*سازي»، يعني واگذاري به بخش شبه دولتي را قبول ندارد، زيرا ما نمي*توانيم اموال مردم را به گروهي غير از آنان واگذار كنيم.نوبخت سپس تأكيد كرد: زماني كه رهبر معظم انقلاب، سياست*هاي اصل 44 را ابلاغ كردند، بر 8 هدف تاكيد كردند و قرار نبود واگذاري*ها به بخش*هاي غيردولتي كه خود نوعي دولتي تلقي مي*شوند، انتقال يابد.

تغيير دستور

در ادامه اين جلسه: نمايندگان موافقت كردند كه لايحه استرداد مجرمين بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خلق چين و لايحه اساسنامه كميسيون دامپزشكي سازمان همكاري*هاي اقتصادي (اكو)، در جلسه علني يكشنبه آينده مورد بررسي قرار گيرد.
 
بالا پایین