Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

3 روش اصولی برای نگهداری انجیر

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پزشکی و سلامت
Konu Başlığı 3 روش اصولی برای نگهداری انجیر
نویسنده موضوع jomong
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan jomong

jomong

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 21, 2023
ارسالی‌ها
3
پسندها
0
امتیازها
1
وب سایت
palezz.ir
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت

اعتبار :

انجیرتازه بر خلاف انجیر خشک بسیار زود خراب شده و فاسد می شود. بنابراین بعضی از افراد از آن تنها در تهیه مربا یا مارامالاد یا شربت استفاده می کنند. اما خوب است بدانید راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید انجیر را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید. در این مقاله ما با 3 روش نگهداری انجیر آشنا خواهیم شد

ماندگاری انجیر چقدر است؟

اگر انجیر تازه را در دمای اتاق در جای خشک نگهداری کنید تنها دو تا سه روز دوام می آورد. اگر انجیرها را در یخچال نگهداری کنید تا یک هفته قابلیت نگهداری دارد ولی اگر انجیر را به روش اصولی فریز یا خشک کنید تا یک سال ماندگاری دارد.

نگهداری انجیر تازه در یخچال

انجیرهای کپک زده و خراب شده را از انجیرهای سالم جدا کرده و آنها را دور بریزید. انجیر باید پوست روشن و کمی نرم و انعطاف پذیر داشته باشد اما نه خیلی نرم. سپس انجیرهای سالم را درون یک سینی قرار دهید. می توانید انجیرها را درون دستمال کاغذی قرار دهید تا مستقیماً با هم تماس نداشته باشند. دستمال کاغذی مقداری از رطوبت میوه ها را جذب کرده و آنها را تازه نگه می دارد. ظرف حاوی انجیر را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا انجیرها از هوازدگی محافظت شوند. سپس می توانید انجیرها را در کشوی میوه ها قرار دهید اگر از این روش استفاده کنید می توانید انجیر تازه را به مدت یک هفته و حتی شاید بیشتر در یخچال نگهداری کنید.

منجمد کردن انجیر

یکی دیگر از روش های نگهداری انجیر منجمد کردن آن است. البته استفاده از این روش ممکن است مقداری از کیفیت انجیر را کاهش دهد و انجیرها دیگر آن طعم اولیه خود را نداشته باشند. این مراحل را برای انجماد کامل انجیر دنبال کنید.

ابتدا انجیرها را زیر آب سرد بشویید و سپس درون آبکش بریزید تا آب آن کاملا جدا شود. سپس انجیرها را با دستمال خشک کنید. انجیرهای شسته شده را به صورت یک لایه روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده اید بچینید. به هر انجیر کمی فضا بدهید تا با هم تماس نداشته باشند. انجیرها را به مدت دو تا چهار ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا منجمد شوندسپس ورقه پخت را از فریزر خارج کنید. انجیرهای منجمد را در ظرف دربسته یا کیسه فریزر ریخته و در فریزر نگهداری کنید. انجیرها تا یک سال به همین شکل قابلیت نگهداری دارند. روی ظرف یا کیسه خود برچسب تاریخ بزنید تا بدانید چه زمانی انجیرها را منجمد کرده و تا چه مدت می توانید از انجیر استفاده کنید.

خشک کردن انجیر

خشک کردن انجیر یک روش خوب دیگر برای افزایش ماندگاری میوه تازه است. بهترین روش خشک کردن انجیر آن است که اجازه دهیدمیوه به صورت طبیعی بر روی درخت خشک شود. خشک شدن طبیعی انجیر بر روی درخت باعث حفظ کیفیت میوه می شود. ولی اگر انجیر را از درخت چیده اید می توانید آنها را روی یک پارچه تمیز ریخته و چند روز جلوی آفتاب قرار دهید تا خشک شود. البته از دستگاه های مخصوص خشک کردن میوه و یا فر نیز می توانید استفاده کنید.

برای تهیه انجیر خشک در فر مراحل زیر را دنبال کنید:

فر را روی کمترین درجه تنظیم کرده و اجازه دهید تا کاملا گرم شود دمای ایده آل 140 درجه فارنهایت یا کمتر می باشد. انجیرها را با آب سرد کاملا تمیز بشویید و سپس آبکش کرده و با دستمال خشک کنید. در مرحله بعد انجیرها را از وسط برش دهید. انجیرهای بریده شده را در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید. بهتر است انجیرها را طوری درون سینی قرار دهید که از هم مقداری فاصله داشته باشند. سینی حاوی انجیر را در فر قرار دهید. انجیرها را به مدت حداقل 2 ساعت بگذارید تا کاملا خشک شوند. می توانید در این مدت هر از چند گاهی سری به فر بزنید و بررسی کنید تا ببینید انجیرها خشک شده اند یا خیر
پس از خشک شدن انجیر ها آنها را از فر خارج کنید. می توانید انجیر خشک را در ظرف در بسته و در دمای اتاق نگهداری کنید. انجیر خشک برای شش تا دوازده ماه قابلیت ماندگاری دارد.

خرید انجیر خشک

فروشگاه اینترنتی پالیز عرضه کننده بهترین و باکیفیت ترین انجیر خشک کشور است. شما می توانید براحتی انجیر مورد نیاز خود را از این فروشگاه تهیه کنید و با خرید انجیر خشک از فروشگاه پالیز از تخفیفات ویژه آن بهره مند شوید.
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین