Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

۵ دلیل برای پایین بودن امنیت آنلاین اندروید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı هک و امنیت
Konu Başlığı ۵ دلیل برای پایین بودن امنیت آنلاین اندروید
نویسنده موضوع Mehrnoosh
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Mehrnoosh

Mehrnoosh

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 14, 2013
ارسالی‌ها
683
پسندها
458
امتیازها
63

اعتبار :

بر اساس گزارش «گارتنر» در طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ گوشیهای اندروید ۷۹ درصد از بازار تلفنهای هوشمند را به خود اختصاص دادهاند. این میزان ۶۴ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته میلادی است.

پنج دلیل این موضوع عبارتند از :

۱٫جذاب برای هکرها

اندروید برای هکرها به همان میزان ویندوز جاذبه دارد . بر اساس گزارش «گارتنر» در طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ گوشیهای اندروید ۷۹ درصد از بازار تلفنهای هوشمند را به خود اختصاص دادهاند. این میزان ۶۴ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته میلادی است. از آنجایی که بزرگترین پایگاه کاربران اینترنت را ویندوز تشکیل میداد، ویندوز تبدیل به بزرگترین هدف خرابکاران نرم افزار و هکرها قرار گرفت.



این روزها اما اندروید محبوبترین و بیشترین کاربرها را به سوی خود فراخوانده است، از همین روست که تمرکز هکرها بیشتر به سمت اندروید جلب گردیده و بی دلیل نیست که ۹۷ درصد از تهدیدات تلفنهای همراه برای مقابله و هک پلت فرمهای اندروید طراحی شده است و نه آی او اس، بلک بری و یا ویندوز تلفن.

۲٫پلت فرم باز؛ همچون ویندوز

ویندوز همواره یک هدف وسوسه برانگیز است، زیرا هر کس میتواند برنامهای بنویسد و طراحی کند که بر روی پلت فرم ویندوز قابل اجرا شدن و پیاده شدن باشد. در حالی که برنامههای اندروید که شما میتوانید از اپلیکیشن «گوگل پلی» تهیه کنید – جایی که جدیدترین برنامهها را میتوانید از طریق شخص ثالث دریافت نمایید – همچنان سادهترین راه برای دریافت برنامهها، دانلود کردن و نصب این برنامهها بر روی آن است. بسیاری از این برنامه ها غیرقانونی و ناسالم هستند و بسیاری از آنها میتواند مخرب باشد و صدماتی به گوشی شما وارد کند. از این رو هم اندروید و هم ویندوز هر دو از پلت فرمهای باز استفاده میکنند که معایب و مزایایی دارند اما در باز بودن و آسیب پذیر بودن هر دو، جای تردیدی نیست.

بنابراین بهتر هست همیشه نسخههای اصلی را تهیه کنید٬به یاد داشته باشید که تهیه از مراکزی که مورد اطمینان نیستند بسیار خطر ناک هست.

۳٫امنیت غیرمتمرکز و پراکنده اندروید

تا پیش از آنکه«ویندوز ۸» پا به عرصه وجود بگذارد هیچ امنیت کاملی در درون ویندوز ساخته و پرداخته نشده بود. خود کاربران اقدام به نصب آنتی ویروسها میکردند و حواسشان جمع بود که رایانههایشان و ویندوزهایشان دچار مشکل و تروجانها نشود. حتی پس از آنکه مایکروسافت سیستم آپدیت خودکار خود را معرفی کرد، بازهم مسئولیت به عهده کاربر و دارنده ویندوز و کامپیوتر بود که از امنیت محیط مجازی خود مطمئن باشد.

اندروید اما وضعش از این هم بدتر است. گرچه اندروید دارای برنامههای سودمند و مفیدی برای محافظت از امنیت اینترنتی و محیط مجازی است. اما باید آنها را به طور مستقل نصب و بر روی گوشی اجرا کرد. چیزی که بسیاری از کاربران آن به اهمیت و لزومش پی نبردهاند.

در حالی که گوگل به سختی مشغول است تا بتواند بر روی این مشکلات فارغ آید و همه مرکز امنیت را در یک جا خلاصه کند، در اندروید و گوشیهای هوشمند آن هنوز باید به صورت جداگانه و پراکنده و به صورت دستی برنامههای امنیت را نصب و راه اندازی کرد. همین رویکرد پراکنده در امنیت اندروید است که موجب شده تا اندروید به هدفی بزرگ برای هکرها تبدیل شود.

پس به یاد داشته باشید همیشه باید از یک فایروال و یک آنتیویروس مناسب استفاده کنید.

۴٫نرم افزارهای مخربی که پیچیدهتر میشوند

نرم افزارهای مخرب اندروید تمرکز ویژه و خاصی بر روی نقاط ضعف اندروید داشتهاند، این موضوع به خصوص در مورد نقاط ضعف گوشیهای اندروید دیده میشود. مثلا تقلب در خط اسام اس این گوشیها.

این روزها اما بیشترین تمرکز نرم افزارهای مخرب دزدیدن اطلاعات است. تروجانها و نرم افزارهای شنود و جاسوسی در هر جا دیده میشوند. تلاش گستردهای برای پس زدن و کوتاه کردن دست هکرها و تروجانهای مخرب در جریان است اما همین تلاشها خود تبدیل به درسهایی شدهاند برای ساخت و تولید تروجانهای پیچیدهتر که مقابله با آنها سختتر هم گردیده است.

۵٫ابزار تبلیغاتی مخرب

ویندوز مرکز و محل تبلیغات مزاحم بود اما این روزها اندروید دست ویندوز را هم از پشت بسته و محیط آن پر است از تبلیغات. تبلیغاتی که گاه در چین و تایوان و مالزی ساخته میشوند و همراه با نرم افزارهای مخرب هستند. حتی نرم افزارها و اپلیکیشنهای موجود در «گوگل پلی» – فروشگاه اصلی عرضه کننده اپلیکیشنهای اندروید – دیگر محل سالمی نیست و پر است از اپلیکیشنهای مخرب. تعجب آور نیست که هر فروشنده و عرضه کنندهای در فروشگاه «گوگل پلی» نگران امنیت و خطرات بدافزارها است.

آیا اندروید خواهد توانست تا خود را از هدف اصلی بودن هکرها و نرم افزارهای مخرب دور کند؟ همان اتفاقی که اکنون برای ویندوز افتاده است و نرم افزارهای مخرب آن را محاصره کردهاند. موبایلهای هوشمند به سرعت در حال افزایش تولیدات خود هستند؛ مردم علاقه دارند تا تبلت بخرند و بازار رایانهها و لپ تاپها آهسته آهسته کم رونقتر میشود. همه اینها به ما یک پیام میدهند اینکه ما باید همچنان از هشدارهای اولیه بهره بگیریم از جمله داشتن رمز عبورهای قدرتمند، توجه به اینکه از کجا اپلیکیشنهای خود را دریافت میکنیم و اینکه مراقب باشیم تا نرم افزارهای مفیدی را نصب کنیم که بتواند از امنیت و اطلاعاتمان محافظت کنند.

 
بالا پایین