Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اخبار داخلي روزايران

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı اخبار داخلي روزايران
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

[h=1]دستگیری تیم ترور دادستان زابل[/h]
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۴۵ : ۳۸ : ۱۶ سایت خبری تحلیلی تابناک ( www.tabnak.ir ) بازدید: ۸۷

ترور ترور دادستان زابل کد N766101
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل خبر داد.


روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل خبر داد.
به گزارش سپاه نیوز به نقل از روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه؛ اعضای تیم ترور دادستان زابل طی یک عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر شدند.
گفتنی است؛ "موسی نوری قلعه نو" دادستان زابل صبح روز چهارشنبه ۱۵ آبانماه جاری به همراه راننده خود در ابتدای جاده زاهدان در مسیر محل کار هدف اقدام تروریستی واقع شده و به شهادت رسیدند.
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران گفت: بررسی های اولیه پس از دستگیری تیم تروریستی دادستان زابل نشان می دهد که این ترور از سوی گروهک های تروریست و معاند نظام نبوده است.
سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، ضمن تایید خبر دستگیری تیم ترور دادستان زابل، گفت: در تماسی که با سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران داشتم وی اعلام کرد که بررسی های اولیه نشان می دهد این گروه ترور هیچ ارتباطی با گروهک های تروریستی و معاند نظام نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد که هدف از این ترور مربوط به بحث قاچاق و انتقام گیری بوده است.
پس از ترور دادستان زابل گروهک تروریستی جیش العدل مدعی شده بود که دادستان زابل را این گروهک ترور کرده است.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

[h=1]چه کسی احمدی نژاد را از جلسه بیرون کرد؟[/h]
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۴ : ۲۵ : ۲۲ خبرگزارى ايسنا ( www.isna.ir ) بازدید: ۸۲

هاشم آقاجری کد N766136
«اندیشه پویا» در تازه ترین شماره خود مصاحبه مفصلی با هاشم آقاجری یکی از تئوریسین های جنجالی سیاست ایران انجام داده است که بخشی از آن به انقلاب فرهنگی و تاثیر حضور محمود احمدی نژاد و چهره های دیگر در آن دوره اختصاص دارد.


«اندیشه پویا» در تازه ترین شماره خود مصاحبه مفصلی با هاشم آقاجری یکی از تئوریسین های جنجالی سیاست ایران انجام داده است که بخشی از آن به انقلاب فرهنگی و تاثیر حضور محمود احمدی نژاد و چهره های دیگر در آن دوره اختصاص دارد.
به گزارش ایسنا، بخش هایی از این گفت وگو به نقل از مثلث آنلاین در پی می آید:
آقای آقاجری! شما پس از عضویت در سازمان در ماجرای انقلاب فرهنگی حضور داشتید. این ایده که با حذف نیروهای چپ و غیر اسلامی از فضای دانشگاه و بستن دانشگاه همراه شد چه نسبتی می توانست با ادعای آزادیخواهی داشته باشد؟ دچار تضاد نمی شدید که قبلا با همین بچه های چپ ذیل یک هدف مبارزه می کردید و حالا که قدرت را در دست دارید آنها را حذف می کنید؟
تحلیل ما این بود که انقلاب شده و دولتی تازه مستقر شده و این دولت باید تثبیت شود. تثبیت دولت انقلاب و عدم بازگشت سلطنت و امپریالیسم هم اصل اول بود و حل مسائل دیگر در گرو آن قرار داشت. مسئله اشغال سفارت برای همه نیروهای انقلابی یک حرکت مترقی مثبت بود زیرا فکر می کردیم در مسیر تکاملی انقلاب ضد سلطنتی باید وارد یک فاز بالاتر شویم و همه پایگاه های امپریالیسم در ایران از بین برود. انقلاب فرهنگی هم از دید من در این رابطه قابل تحلیل است. روایت هایی که از انقلاب فرهنگی شده روایت هایی کاملا گزینشی است. مثلا نیروهایی که در انقلاب فرهنگی بودند، هیچ کدام وحدت فکری و وحدت استراتژیک و تاکتیکی نداشتند.
می شود دقیق تر توضیح دهید؟ کسانی که سفارت را تسخیر کردند می گویند بچه های دانشگاه های علم و صنعت و تربیت معلم، افرادی چون آقای محمود احمدی نژاد، معتقد بودند که مسئله اصلی، شوروی و مارکسیسم است و تسخیر سفارت آمریکا در اولویت نیست. این بچه ها پس از تسخیر سفارت آمریکا، متحد شدند و پروژه انقلاب فرهنگی را پیش بردند.
در انقلاب فرهنگی نیروهای دانشجویی یک بخش نبودند. راست ها علم و صنعتی و تربیت معلمی بودند و برداشت آنها از انقلاب فرهنگی بیرون ریختن استادان و دانشجویان مارکسیست بود. احمدی نژاد عضو شورای مرکزی تحکیم و شورای مرکزی انقلاب فرهنگی نبود. بچه های دانشگاه ملی و پلی تکنیک با دیدگاه های راستگرایانه و ضد شوروی او مخالف بودند. همین روحیه که امروز از آقای احمدی نژاد سراغ داریم آن روز هم داشت. روحیه بی نظم و مداخله گر و بلندپروازی داشت و گمان می کرد خیلی راحت هر کاری را که بخواهد می تواند انجام دهد. از آنجا که عضو شورای مرکزی نبود، گاهی بر خلاف قواعد و ضوابط وارد جلسات می شد.
یک بار من با عصبانیت او را از جلسه بیرون کردم و گفتم حق ندارد سرش را پایین بیندازد و وارد جلسه شود. با دیدگاه های ضد شوروی اش هم موافق نبودیم ولی دیدگاه احمدی نژاد در علم و صنعت و تربیت معلم طرفدارانی داشت و همین ها هم بودند که جرقه درگیری را زدند اما جناح چپ انقلاب فرهنگی، بچه های دانشگاه ملی و پلی تکنیک و تا حدودی هم شریف بودند. برداشت این بچه ها ساختاری بود و انقلاب فرهنگی را در ادامه مبارزه ضد امپریالستی تعریف می کردند. معتقد بودند بخش سیاسی یک نظام سرنگون شده اما همان نظام در ابعاد اقتصادی و اجتماعی و آموزشی ادامه حیات می دهد و اگر قرار باشد انقلاب را تکامل ببخشیم، باید تمام زیرساخت هایی را که نظام امپریالیستی را بازتولید می کند، سرنگون کنیم؛ لذا ما به تنها چیزی که فکر نمی کردیم تصفیه استاد و دانشجوی مارکسیست بود.
این ما چه کسانی هستند؟
بچه های دانشگاه ملی و پلی تکنیک ...
اما بچه های فعال دانشگاه ملی و پلی تکنیک آن زمان در سفارت آمریکا بودند.
اصلا دوگانگی بین سفارت و انقلاب فرهنگی وجود نداشت. پشت سفارت آمریکا، خانه ای بود که در اختیار بچه ها بود و ما بخشی از جلساتمان درباره انقلاب فرهنگی را آنجا برگزار می کردیم. یک روز داشتیم بحث می کردیم که این نظام آموزشی بقایای مناسبات و ساختارهای پیشاانقلابی است که باید یک جا متوقف و متحول شود که درگیری ها از تربیت معلم شروع شد. بچه های تربیت معلم هم مثل بخشی از حاکمیت مسئله شان اتاق گروه ها بود ...
منظورتان از بخشی از حاکمیت چیست؟
مجاهدین انقلاب به صورت سازمان نظر واحدی نداشتند. در سازمان نسبت به انقلاب فرهنگی اختلاف نظر وجود داشت. بخشی از نیروهای راست حاکمیت که هم در سازمان بودند و هم در حزب جمهوری و نیز در شورای انقلاب هم بودند، می خواستند با انقلاب فرهنگی دست به تصفیه سیاسی و جناحی بزنند و لذا اتفاقی که افتاد واقعا بدون برنامه بود و نمی توان گفت که تمام بچه هایی که مشغول بحث و بررسی در شورای مرکزی تحکیم بودند، با آن کار موافق بودند.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

کد خبر: ۳۵۸۶۰۷
تاریخ انتشار:
۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷​
-
18 November 2013​
وزارت خارجه عربستان امروز با صدور بیانیه ای در واکنش به گزارش اخیر روزنامه انگلیسی ساندی تایمز، هر گونه تماس میان ریاض و تل آویو را تکذیب کرد.


مهر به نقل از پایگاه سعودی الحیات نوشت: وزارت خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای گزارش منتشر شده در روزنامه انگلیسی ساندی تایمز درباره همکاری ریاض و تل آویو برای حمله نظامی به ایران را تکذیب کرد.


در این بیانیه آمده است: ادعاهای این روزنامه درباره تماسهای عربستان سعودی و اسرائیل هیچگونه صحتی ندارد و عربستان هیچ گونه تماس یا روابطی با اسرائیل در سطوح مختلف ندارد.


خاطرنشان می شود روزنامه ساندی تایمز به تازگی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که مقامات عربستان از توافق احتمالی با ایران عصبانی شده*اند و آماده*اند که به رژیم صهیونیستی هر کمکی که لازم است بدهند.


این روزنامه گزارش داد در صورتی که برنامه هسته ای تهران در توافق احتمالی با کشورهای 5+1 به اندازه کافی به عقب رانده نشود موساد همکاری با مقامات عربستان در زمینه برنامه*های احتیاطی برای حمله احتمالی به ایران را ادامه خواهد داد.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جلسه دیشب این کمیسیون با تیم مذاکره کننده هسته*ای کشورمان گفت: «آقای ظریف و دیگر اعضای جلسه تاکید کردند اگر آمریکا تحریم*های جدیدی علیه کشورمان وضع کند دیگر دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت و مذاکرات تعلیق خواهد شد.»
کد خبر: ۳۵۸۶۵۲
تاریخ انتشار:
۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵​
-
18 November 2013​
احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «در جلسات قبلی کمیسیون نگرانی*هایی از سوی برخی اعضاء نسبت به روند مذاکرات هسته*ای و اینکه نمایندگان در جریان جزئیات این مذاکرات نیستند ابراز شده بود. منتهی آقای ظریف و تیم مذاکره کننده اعلام کرده بودند که با طرف مقابل توافق کردند که جزئیات مذاکرات محرمانه بماند.»


به گزارش فرارو، وی ادامه داد: «حتی قرار شد که یکی از اعضای کمیسیون در مذاکرات شرکت داشته باشد که ابتدا آقای ظریف پذیرفته بودند اما سپس دولت این درخواست را رد کرد.»
وی افزود: «لذا برای رفع این سوء تفاهمات جلسه دیشب میان اعضای کمیسیون و تیم مذاکره کننده ترتیب داده شد. در ابتدای این جلسه آقای ظریف حضور نداشتند و آقای عراقچی گزارش کاملی از مذاکرات استانبول تا مذاکرات اخیر در ژنو ارائه دادند و درباره کلیات مذاکرات صحبت کردند.»


این نماینده مجلس اظهار کرد: «سپس آقای ظریف وارد جلسه شدند و به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ دادند. ایشان بر دغدغه*های نمایندگان تاکید کردند و عنوان نمودند حقوق ملت قابل مذاکره نیست و خطوط قرمز حتما رعایت می*شود و منافع ملی مدنظر است و نگرانی*ها بی*مورد است.»


وی ادامه داد: «منتهی در این جلسه به هیچ وجه درباره جزئیات مذاکرات ژنو صحبتی نشد که موجب نگرانی اعضای کمیسیون امنیت ملی هم شد؛ اما آقای ظریف اعلام کردند حاضرند استیضاح و برکنار بشوند اما جزئیات مذاکرات را فاش نکنند.»
وی افزود: «همچنین آقای ظریف عنوان کردند در شورای عالی امنیت ملی توافق شده که جزئیات مذاکرات را نگویند.»


شوهانی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجلس از استدلال آقای ظریف قانع شدند؟، گفت: «خیر؛ به نظر من اکثر نمایندگان قانع نشدند، چون عنوان می*کردند اسرائیلی*ها، کانادا و کنگره آمریکا از جزئیات مذاکرات خبر دارند، اما ما نمایندگان مردم از جزئیات خبر نداریم. بنده هم قانع نشدم.»


شوهانی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است علت این تصمیم آقای ظریف این باشد که دفعه قبل یکی از اعضای کمیسیون جزئیات جلسه محرمانه با ایشان را فاش کرده بود؟، گفت: «بله؛ آن کاری اشتباه بود که صورت گرفت. بنده دیروز هم در جلسه عنوان کردم در این اعتمادسوزی میان کمیسیون و تیم مذاکره کننده ما هم مقصر هستیم. وقتی عنوان می*شود مطالب محرمانه است دیگر نباید به بیرون درز کند.»


شوهانی در پاسخ به این سوال که در جلسه دیشب درباره برخورد ایران با احتمال تصویب تحریم*های جدید توسط آمریکا چه صحبتی شد؟، گفت: «در این باره آقای ظریف و دیگر اعضای جلسه تاکید کردند اگر آمریکا تحریم*های جدیدی علیه کشورمان وضع کند دیگر دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت و مذاکرات تعلیق خواهد شد.»


شوهانی درباره جو جلسه و امیدواری نسبت به مذاکرات پیش رو گفت: «به نظر من فضای مذاکرت اکنون کمی پیچیده شده است. فرانسه، اسرائیل و جدیدا کانادا وضعیت را پیچیده کردند.»


وی ادامه داد: «در این جلسه آقای دکتر ظریف عنوان کردند شاید علت ناراحتی فرانسه این بود که ایران با آمریکا به صورت دو جانبه مذاکره کرد و فرانسوی*ها ناراحت بودند که به حاشیه رانده شدند.»


وی افزود: «آقای ظریف گفتند با جان کری تا ۹۰ درصد درباره محور بیانیه توافق کرده بودند و تنها ۱۰ درصد باقی مانده بود که آن هم در حال توافق بود؛ اما فرانسوی*ها کار را خراب کردند و موضوعات جدیدی به بیانیه اضافه کردند که مورد قبول ایران نبود. لذا توافقی صورت نگرفت و مذاکرات به دوره بعد که قرار است از چهارشنبه آغاز شود موکول شد.»


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: «آقای ظریف نسبت به مذاکرات پیش رو امیدوار بودند. البته ایشان عنوان کردند در مذاکرات گذشته توافق میان ایران و آمریکا و به صورت دو جانبه بود و آمریکا تضمین داده بود که سایر کشور*ها را راضی می*کند که نتوانست و حداقل فرانسه راضی نشد.»


وی ادامه داد: «لذا متنی که روی آن توافق شده بود کنار گذاشته شد و غربی*ها متن جدیدی که مورد توافق همه آن*ها بود به ایران ارائه کردند و قرار شد ایران روی این متن کار کند و در مذاکرات پیش رو درباره این متن جدید مذاکره کنند.»


شوهانی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه دیشب این موضوع مطرح شد که ممکن است اقدام فرانسه با آگاهی آمریکا صورت گرفته باشد؟، گفت: «در این جلسه دو بحث مطرح شد. یکی اینکه فرانسه احساس کرد در حال کنار گذاشته شدن از فرایند مذاکرات است و نقش اصلی را ندارد و دوم اینکه ممکن است این اقدام فرانسه یک بازی است که از سوی آمریکا انجام گرفت تا بتواند ۱۰ درصد مابقی توافق که مورد اختلاف بود را از ایران امتیاز بگیرد.»
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

[h=1]محورهای گزارش ۱۰۰ روزه و ۳ بخشی رئیس جمهور به مردم مشخص شد[/h]
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۳۰ : ۱۷ : ۱۱ خبرگزارى مهر ( www.mehrnews.com ) بازدید: ۷۸

گزارش ۱۰۰ روزه دولت کد N766041
پس از اعلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای ارائه گزارش ۱۰۰ روزه دولت به مردم از وضعیت موجود، گمانه زنی های بسیاری در خصوص محتوا و چگونگی ارائه این گزارش در فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مطرح شد، اما امروز رئیس دفتر رئیس جمهور به طور رسمی اعلام کرد که این گزارش در ۳ بخش به مردم ارائه خواهد شد.


پس از اعلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای ارائه گزارش ۱۰۰ روزه دولت به مردم از وضعیت موجود، گمانه زنی های بسیاری در خصوص محتوا و چگونگی ارائه این گزارش در فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مطرح شد، اما امروز رئیس دفتر رئیس جمهور به طور رسمی اعلام کرد که این گزارش در ۳ بخش به مردم ارائه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر پس از پیگیری ها و بررسی های بسیار در خصوص چند و چون گزارش ۱۰۰ روزه ، به محورهای گزارش مورد نظر دولت برای ارائه به مردم در بخش های گوناگون رسید که آنچه در ادامه مورد اشاره قرار می گیرد، سه بخشی است که دولت طی آن شرایط کشور، ایده ها و سیاست ها برای حل مشکلات و معضلات پیش رو و اقداماتی که برای حل فوری و مهار برخی مشکلات و بهبود شرایط انجام داده است را تشریح می کند.
در وهله اول بر اساس آنچه امروز محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد، گزارش ۱۰۰ روزه مورد نظر دولت در ۳ بخش و مفهوم به مردم ارائه خواهد شد. بر اساس گفته های نهاوندیان شفافیت و پاسخگویی یکی از اصول دولت تدبیر و امید در پیمانی است که با خود و مردم بسته و در این راستا وزرا موظفند هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد و دستاوردهای خود را به مردم و رییس جمهور ارائه کنند که پایش و پیگیری این کار بر عهده روابط عمومی دستگاه های اجرایی است.
رییس دفتر رییس جمهور ادامه داده است که در گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت به مردم، قرار است تصویری از وضعیت کشور و دولت در سه بخش، شرایط تحویل مسئولیت، عملکرد مجموعه قوه مجریه طی ۱۰۰ روز و افق آینده و برنامه هایی که در دستور کار دولت قرار دارد، به مردم ارائه شود.
اما بخش اول اولین گزارش ۱۰۰ روزه دولت که توسط رئیس جمهور به مردم ارائه خواهد شد، شامل این نکته است که کشور در حال حاضر از حیث سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... در چه شرایطی قرار دارد و دولت یازدهم در چه شرایطی دولت و کشور را از دولت دهم تحویل گزفته است. در این بخش دولت در اولین گزارش ۱۰۰ روزه خود به تبیین وضعیت و شرایط واقعی کشور خواهد پرداخت و بر اساس انتظاری که افکار عمومی دارند شرایط را برای آنها تبیین و تشریح خواهد کرد.
بخش دوم اولین گزارش ۱۰۰ روزه دولت یازدهم به نکته ها، ایده ها و سیاست های مورد نظر دولت برای حل و فصل مشکلات و معضلات پیش روی کشور اختصاص خواهد داشت.
این بخش از گزارش دولت برای اطلاع و آگاهی مردم از سیاست ها و اقداماتی که برای حل مشکلات در نظر دارد، بیان می شود و طی آن سعی خواهد شد که وظایف، تعهدات و اقداماتی که دولت برای حل معضلات، در نظر دارد، تشریح شود.
و اما سومین بخش از گزارش رئیس جمهور به مردم به برخی اقداماتی که دولت آنها را در ۱۰۰ روزه گذشته یعنی پس از تحویل گرفتن مسئولیت از دولت دهم انجام داده است، اختصاص خواهد داشت؛ چرا که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم اقدامات گوناگونی در بخش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... برای رفع مشکلات حداقل در کوتاه مدت انجام شده است که این موضوعات نیز بخش سوم و پایانی گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور به مردم را شامل خواهد شد. این بخش در حقیقت اقداماتی است که در جهت مهار برخی مشکلات و بهبود وضعیت کشور و مردم انجام شده است.
یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تائید تهیه گزارش ۱۰۰ روزه دولت حول محورهای ذکر شده و ارائه آن بر اساس این سه بخش به مردم گفت: اگرچه پس از مطرح شدن ارائه گزارش ۱۰۰ روزه دولت به مردم، حرف و حدیث های بسیاری درباره چند و چون این گزارش عنوان شد، اما قطعا این گزارش در راستای شفافیت عملکرد و اقدامات دولت و تبیین شرایط فعلی کشور برای مردم انجام خواهد شد.
وی در عین حال درباره زمان ارائه این گزارش از سوی رئیس جمهور به مردم نیز اظهار کرد: به احتمال فراوان و در صورتی که مشکلی پیش نیاید، اولین گزارش ۱۰۰ روزه دولت به افکار عمومی اوایل آذرماه از سوی رئیس جمهور محترم ارائه خواهد شد.
گفته می شود این گزارش هم به صورت گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم و هم به صورت مکتوب ارائه خواهد شد و جزئیات آن از علاوه بر رئیس جمهور از سوی برخی دیگر از اعضای دولت برای مردم تشریح خواهد شد.
همانطور که در این گزارش هم اشاره شد این اولین گزارش ۱۰۰ روزه دولت از عملکرد و اقدامات صورت گرفته خواهد بود و بر اساس اعلام رئیس دفتر رئیس جمهور دولت بنا دارد هر ۱۰۰ روز یکبار از دستگاه ها، وزارتخانه ها و نهادهای دولتی گزارش عملکرد دریافت کند.
نهاوندیان گفته است که دولت به طور محصول گرایانه به دنبال ارائه گزارش خواهد بود و یکی از فواید این کار این است که طی هر ۱۰۰ روز بخش های مختلف دولت فرصت مرور اقداماتی که انجام داده اند را داشته و درخصوص نقاط ضعف و کاستی های خود چاره اندیشی خواهند کرد.
به هر حال برای اطلاع یافتن از جزئیات بیشتر و چند و چون اولین گزارش ۱۰۰ روزه دولت یازدهم به مردم باید تا اوایل آذرماه زمان ارائه این گزارش از سوی رئیس جمهور صبر کرد.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

[h=1]پهپاد راهبردی فطرس" بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور رونمایی شد[/h]
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۲۲ : ۱۰ : ۱۲ خبرگزارى مهر ( www.mehrnews.com ) بازدید: ۳۶

پهپاد راهبردی فطرس کد N766047
در ایام سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان "پهپاد فطرس" بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع رونمایی شد.


در ایام سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان "پهپاد فطرس" بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، در مراسم رونمایی از پهپاد فطرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد و پاسداشت یاد و خاطره شهدای عظیم الشأن این حماسه جاوید، با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در روزآمدسازی تجهیزات و امکانات موردنیاز نیروهای مسلح گفت، هواپیمای بدون سرنشین فطرس که امروز شاهد رونمایی از آن بودید، بدست توانمند متخصصان اقتدارآفرین شرکت صنایع هواپیماسازی ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با همکاری شرکتهای دانش بنیان و مراکز دانشگاهی کشور، متناسب با نیازهای نیروهای مسلح کشورمان طراحی و ساخته شده است.
وزیر دفاع افزود: این پهپاد راهبردی با محموله خود دارای شعاع عملیاتی تا ۲۰۰۰ کیلومتر ، سقف پرواز ۲۵۰۰۰پا و قابلیت ۱۶ تا ۳۰ ساعت پرواز مداوم قادر است علاوه بر مأموریت های شناسایی و مراقبت با مسلح شدن به موشک های هوا به سطح و انواع راکت ها، مأموریت های رزمی را انجام دهد.
سردار دهقان گفت: مواظبت از مرزهای دریایی و خشکی، دیده بانی از خطوط لوله های نفتی، مخابراتی، کنترل ترافیک جاده ها، دیده بانی مناطق حادثه دیده در زلزله، آتش سوزی و سیل ، محیط بانی برای حفاظت از محیط زیست و ارسال فیلم و عکس های دقیق در تمام طول مدت مأموریت از قابلیت های پهپاد فطرس می باشد.
وزیر دفاع با بیان اینکه اعتبارسنجی این هواپیما در تخصصی ترین آزمایشگاه ها و مراکز تست در کشور با موفقیت صورت گرفته است گفت: تست های زمینی استاندارد بین المللی، در سرعت کم، متوسط و بالا و تست پروازی با موفقیت و فراتر از اهداف طراحی، حاصل شده است.
سردار دهقان، این دستاورد مهم و افتخارآفرین را که در سایه اتکا به توانمندی بومی کشور به منصه ظهور رسیده نماد دیگری از اراده فرزندان دانشمند و مجاهد ملت ایران در وزارت دفاع دانست که با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (سلام الله علیهم)، نبوغ و خلاقیت خود گام بلند دیگری در عرصه فناوری هواپیمای بدون سرنشین در کشور برداشتند و نشان دادند تحریم های دشمنان نمی تواند مانعی در مسیر تعالی و پیشرفت صنایع دفاعی ایجاد کند.
وی با اشاره به نقش پهپادها بعنوان مهم ترین عناصر صحنه نبرد آینده تصریح کرد: وزارت دفاع امروز با طراحی و ساخت انواع پهپادهای آفندی، پدافندی و شناسایی در این فناوری پیچیده به خودکفایی رسیده است.
وزیر دفاع با قدردانی از تلاش در خور تحسین و همت بلند متخصصین زبده و کارآمد سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در طراحی و ساخت انواع پرنده های مورد نیاز کشور بویژه دست اندرکاران طراحی و ساخت پهپاد فطرس این موفقیت درخشان را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت و افزود: مدل ها و طرح های متعددی را در حوزه پهپاد در دست تحقیق و بررسی داریم که متناسب با نیاز دفاعی کشور آن را به محصول تبدیل خواهیم کرد.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس،* محمحدکاظم انبارلویی امروز دوشنبه 27/8/92 طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: دولت دهم در آخرین روزهای عمر خود در صدد برآمد بدهی*های خود به بانک مرکزی را مستند به بند «ب» ماده 26 قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال 51 تسویه یا به عبارتی تسویه کند.
این قانون خاص در سه بند تکلیف سود و زیان حاصل از تغییر برابری نرخ مثبت و منفی ارز و طلا را در بانک مرکزی معین کرده بود و به دولت اجازه می*داد مابه*التفاوت ناشی از تسعیر نرخ ارز و طلا اگر زیان بود با صدور اسناد سر رسید معین برعهده خزانه جبران نماید و اگر این مابه*التفاوت مثبت بود بانک مرکزی مبلغ مازاد را به خزانه واریز کند تا به حساب درآمد عمومی منظور شود.
مجلس با تصویب قانون لاحق تعیین تکلیف بدهی*های ارزی جلوی اجرای قانون سابق را گرفت و بند «ب» ماده 26 قانون پولی و بانکی کشور را نسخ کرد. بدون اینکه تکلیف مانده منفی یا مثبت این تغییرات را مشخص کند. مجلس با عبور از وظایف تقنینی خود وارد تعاریف علمی مالی و محاسباتی شد و درماده واحده قانون مذکور تصریح کرد تفاوت ناشی از تسعیر دارایی*ها و بدهی*های ارزی بانک مرکزی که از تغییر نرخ برابری ارز، طلا و جواهر ایجاد می*شود صرفا ناشی از ارزیابی حسابداری است و سود تحقق یافته تلقی نمی*شود. لذا حکم کرد وجوه حاصل از مابه*التفاوت ناشی از تسعیر دارایی*ها و بدهی*های ارزی تحت عنوان اندوخته*ها در ترازنامه بانک مرکزی انعکاس یابد. مفهوم این کار آن شد که مابه*التفاوت از صورت حساب سود و زیان بانک خارج شود و در ترازنامه بانک مرکزی انعکاس یابد. که چه بشود؟ خوب انعکاس بیابد چه شود؟! اکنون مابه*التفاوت مثبت است. اگر منفی شد تکلیف چیست؟
همین قانون می*گوید؛ مانده این حساب صرفا بابت جبران زیان*های احتمالی آتی بانک مرکزی ناشی از تغییر (کاهش) برابری*های قانونی(تعسیر) قابل استفاده است. یعنی اگر افزایش بود ربطی به حساب سود و زیان ندارد و باید آن را از حساب سود و زیان خارج کرد و در ترازنامه ذیل حساب اندوخته*ها انعکاس داد. اما اگر کاهش بود دوباره برگردد به حساب سود و زیان آنجاعمل شود! چرا؟ هیچ کس تا کنون در مجلس پاسخ این چرا را نداده است! لزوم پاسخگویی به این سئوال از آن جهت که این مبلغ در سرفصل حقوق صاحبان سهام در تراز درج می*شود حائز اهمیت است.با افزایش قیمت ارز و طلا نهادهای اقتصادی چه در بخش دولتی چه در بخش خصوصی و عمومی بسیاری از بدهی*های خود را صاف کرده*اند و حتی برخی حق سنوات گذشته کارگران را هم داده*اند! اما دولت به مفهوم خزانه به حکم جدید مجلس نمی*تواند دست به آن بزند! جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم قانون مذکور را در 5 آبان ابلاغ کرد.بند ب ماده 26 قانون پولی و بانکی کشور مصوب 51 این مابه*التفاوت را در آمد عمومی دولت تلقی می*کند. که پس از تهاتر لاجرم باید به خزانه واریز شود در حالی*که رئیس دولت سخن از خزانه خالی به میان آورده، معلوم نیست چگونه به این قانون رضایت داده است و می*خواهد بخش عظیمی از درآمد عمومی را در یک سرفصل حساب مجعول ذیل حساب اندوخته*ها در بانک مرکزی بلوکه کند!
بر فرض که تعریف جدید مجلس از تفاوت ناشی از تسعیر دارایی*های ارزی متاثر از افزایش قیمت ارز درست باشد. آیا این تعریف و آن حکم در مورد طلا و مسکوکات هم صدق می*کند؟!دولت نهم و دهم با تدبیر و هوشمندی ذخایر ارزی موجود در خارج از کشور را در یک برهه زمانی تبدیل به شمش طلا کرد و به داخل منتقل و در خزانه کشور متمرکز نمود. قمیت طلا در آن سال*ها انسی 800 دلار بود. امروز طلا در خارج انسی 1385 دلار است اینکه ربطی به سیاست*های ارزی و ریالی دولت و نیز قیمت طلا در داخل ندارد. آیا مابه*التفاوت طلای انسی 800 دلار تا 1385 دلار هم سود تلقی نمی*شود؟! اگر نمی*شود چرا، اگر می*شود این سود متعلق به کیست؟
مگر می*شود مجلس وارد مباحث علمی در حوزه محاسبات مالی شود و حکم به یک قاعده بدون هیچ استثنایی بدهد. مگر می*شود در مجلس رای*گیری کنند و بگویند از امروز دیگر H2O فرمول آب نیست بلکه SO4H2 فرمول آب است. و این را در معرض رای*گیری قراردهد؟ مجلس بی*مهری با رئیس دولت گذشته داشته یا نداشته تمام شده است. امروز باید به دولت جدید یاری کرد تا با اتخاذ تصمیمات مقتضی برای حل مشکلات اقدام کند.
این چه بودجه*ریزی و بودجه*بندی است که اگر در طول سال کسری داشتیم هوار بزنیم و آبروی کشور را با دروغ خزانه خالی است، ببریم. و اگر مازاد درآمد داشتیم آن را بلوکه کنیم یا در حسابی غیر از حساب خزانه متمرکز کنیم به بهانه اینکه آن را برای جبران زیان*های احتمالی ناشی از تغییر برابری قانونی (تسعیر) ذخیره کرده*ایم بعد هم قانون پولی و بانکی را که یک قانون مادر است بی*هیچ دلیلی تغییر دهیم.
قانون پولی و بانکی برای کاهش و جبران زیان*های احتمالی تدبیر کرده است لزومی برای تدبیر جدید نیست.
آقای روحانی که قانون تعیین تکلیف بدهی*های ارزی را اکنون ابلاغ کرده است می*توانست لایحه اصلاح این قانون را ارائه کند و با احتساب این افزایش در مورد شمش طلا و سکو کات بخشی از درآمدعمومی مکتسبه از این طریق را در خزانه احیا و تمام یا بخشی از آن را به کسری بودجه در اصلاحیه بودجه 92 تخصیص دهد.
متاسفانه تیم اقتصادی دولت به این چنین تدابیری اعتقاد ندارد صرفا به این دلیل که شاید مردم فکر کنند تدابیر دولت گذشته درست بوده، از این کار پرهیز می*کنند.
معلوم نیست چرا رئیس دولت یازدهم و برخی وزرا اصرار دارند گذشته مالی کشور را سیاه و تاریک نشان دهند و در سخنرانی*های خود به باز نشر آن اصرار دارند. این مقال را با پرسشی از تیم اقتصادی دولت و دستگاه نظارت مسئول به پایان می*بریم، سئوال این است با اجرای این قانون 740 هزار میلیارد ریال در ذیل سرمایه 28 هزار میلیارد ریالی بانک مرکزی (1) تحت عنوان حقوق صاحبان سهام حسابدهی خواهد شد پرسش این است چگونه می*توان پذیرفت حقوق صاحبان سهام در یک بنگاه اقتصادی در ابعاد بانک مرکزی کشور 5/26 برابر سرمایه آن بنگاه گردد بدون آنکه یک ریال سرمایه آن افزایش یابد!؟
 
بالا پایین