Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

لباس سفید بر تن مذاکره کنندگان عزادار! + تصاویر

  • نویسنده موضوع eLOy
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار سیاسی
Konu Başlığı لباس سفید بر تن مذاکره کنندگان عزادار! + تصاویر
نویسنده موضوع eLOy
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan eLOy

eLOy

مدیر کل انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 21, 2013
ارسالی‌ها
8,743
پسندها
14,851
امتیازها
113
سن
41
محل سکونت
TeHrAn
وب سایت
www.biya2forum.ir
تخصص
نقاشی و خوشنویسی
ماه تولد

اعتبار :




فرق ایرانی ها و غربی ها یک کراوات بود!



عدم توجه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) باعث شد تا مهم ترین تفاوت پوشش اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی با طرف غربی در یک کراوات خلاصه شود!

"گروه سیاسی صراط" -اعضای اصلی تیم مذاکره کننده ایران در نشست ژنو در حالی در تمامی مراحل و جلسات مربوط به این مذاکرات، لباس سفید بر تن داشتند که شروع نشست ژنو 5 با سومین روز از محرم، ماه عزاداری سیدالشهدا(ع) همزمان شده بود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، هیچ المانی در نوع پوشش محمدجواد ظریف، سیدعباس عراقچی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده ایران در ژنو دیده نمی شود که دست کم قدری نشان*دهنده ایام سوگواری امام حسین(ع) باشد.

پر واضح است که پوشیدن لباس مشکی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) از نظر شرع اجباری نیست و حتی سیاه پوش نشدن به معنای ضعف در اعتقادات دینی نیست اما بی تردید رعایت این موضوع نشان دهنده عمق ارادت عزاداران حسینی به سالار شهیدان است.

با این وجود موضوع مذکور در خصوص تیم مذاکره کننده ایرانی در ژنو حساسیت دوچندانی دارد. مذاکره کنندگان ایرانی جدا از اعتقادات خود نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و بازتاب دهنده مواضع رسمی نظام و ملت ایران به شمار می روند. آیا با این دیدگاه، انتظار ابراز و اظهار نشانی که نشان دهنده سوگواری ملت ایران به مناسبت ایام محرم باشد، انتظار بی جایی است؟

از طرفی چنین امری بی تردید می توانست نشانه استواری ایران در مواضع انقلابی خود و در نتیجه کوتاه نیامدن بر سر اصول و حقوق قانونی خود تلقی شود. اما عدم توجه به این امر باعث شد تا مهم ترین تفاوت پوشش اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی با طرف غربی در یک کراوات خلاصه شود!

معلوم نیست تیم مذاکره کننده ایران بدون توجه به این مناسبت مذهبی که در تار و پود اعتقادات ملت رخنه کرده به ژنو رفته اند یا اینکه با وجود در نظر گرفتن این موضوع، باز هم ترجیح داده اند از کنار آن به سادگی عبور کنند.







محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات 1+5 ، ژنو








ظریف در جمع خبرنگاران رسانه ها ، ژنو


















ظریف در محل اقامت ، ژنو









  • کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران ، سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده ایران








سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده ایران در جمع خبرنگاران رسانه ها ، ژنو







خروج ظریف از محل نشست سه جانبه در ژنو





 
بالا پایین