Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نفوذ چین در صنعت خودرو آمریکا

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مباحث عمومی خودرو
Konu Başlığı نفوذ چین در صنعت خودرو آمریکا
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :




پرشین خودرو: چینی ها آرام و آهسته در حال سرمایه گذاری در شهر دیترویت آمریکا هستند، شهری که قیمت املاک و مستغلات در آن ارزان است و استعدادهای صنعت خودرو در آن جمع است.
به گزارش «پرشین خودرو»، هر چند که سرمایه گذاری چین در شهر دیترویت نسبتا مختصر و آرام است و هنوز به حوزه تولید خودرو نرسیده اما بعید است به همین سیاق باقی بماند.
در حالی که صنعت خودروی آمریکا مشغول بازسازی بعد از نجات از ورشکستگی است، چینی ها به بسط و گسترش حضور خود در بازار خودروی آمریکا ادامه می دهند و این کار را با افزایش حضور در دیترویت آغاز کرده اند. قیمت املاک و متسغلات دیترویت خیلی بالا نیست در عوض این شهر و به طور کلی ایالت میشیگان آمریکا مملو از استعداد در زمینه های مختلف مهندسی است. یک دوجین از خودروسازان چینی در حال خرید و ساخت دفتر و سوله و کارخانه در این شهر هستند. امید آنها این است که روزی در بازار آمریکا خودرو بفروشند.
تا به حال بیشتر تمرکز سرمایه گذاران چینی روی بخش زنجیره تأمین بوده است. مقام های مسئول در ایالت میشیگان و حتی ریک اسنایدر فرماندار این ایالت هم بعد از اعلام ورشکستگی شهر دیترویت بی علاقه نیستند که چینی ها نقش مهمی در بازسازی این شهر ورشکسته ایفا کنند.
اسنایدر اوایل سال 2013 به خبرنگاران گفته بود: شرکت های چینی می خواهند گسترش جهانی داشته باشند و برای این کار باید نگاهی به آمریکای شمالی داشته باشند. در آن صورت ایالت میشیگان نقطه آغاز مناسبی است.
اسنایدر فرماندار میشیگان دروازه های این ایالت را به روی چینی ها گشوده است. وی در ماه سپتامبر (شهریور امسال) برای سومین بار سفر تجاری به چین داشته تا سرمایه گذاران چینی به ویژه سرمایه گذاران در صنعت خودرو را ترغیب به سرمایه گذاری در این ایالت کند. به گفته ی وی تا به امروز چینی ها حدود 1 میلیارد دلار در این ایالت سرمایه گذاری کرده اند که 95 درصد آن به صنعت خودرو مرتبط است. شرکت های ایالت میشیگان هم در سال 2012 موفق شدند صادرات به چین را 22 درصد افزایش دهند.
جنرال موتورز، فورد و کرایسلر در چند دهه گذشته سرمایه گذاری سنگینی را در خاک چین انجام داده اند و سهم بزرگی از بازار آن را در اختیار دارند. بر اساس مطالعات مرکز تحقیق خودروی دانشگاه وندزور، 60 درصد از سرمایه گذاری های جدید در کارخانه های چین صورت پذیرفته است و به همین دلیل این کشور به بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده خودرو در جهان تبدیل شده است. در 11 ماه اول 2014 فروش خودرو در چین از 20 میلیون دستگاه گذشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد کرده است. در حالی که در همین مدت در ایالات متحده 16 میلیون خودرو فروخته شده که 3 درصد رشد داشته است.
با این حال همه می دانند که از لحاظ توسعه محصول، تحقیق و تولید، قلب صنعت خودرو هم نزد آمریکایی ها و هم برای چینی ها ایالت میشیگان و شهر دیترویت است. به علاوه دسترسی به استعدادهای جهانی در صنعت خودرو در این ایالت در بالاترین حد ممکن است و این موضوع برای چین از اهمیت خاصی برخوردار است. در حالی که آمریکایی ها در حال فرار از دیترویت و ایالت میشیگان هستند و هکتارها زمین را به راحتی واگذار می کنند، چینی ها آن را فرصت می بینند. تعجبی ندارد که دولت چین در سراسر جهان 440 مدرسه کنفوسیوس دایر کرده تا زبان چینی به مردم دنیا بیاموزد.
در حال حاضر بیش از 50 هزار چینی در اطراف شهر دیترویت استقرار یافته اند. بیش از 15 هزار نفر از آنان در زمینه های مرتبط با خودرو مهندس هستند و گسترش شبکه های کسب و کار خود را دنبال می کنند. حتی تعداد کارگران چینی در سه غول خودروسازی آمریکا رو به گسترش است. به عنوان نمونه انجمن چینی های شرکت فورد با افتخار اعلام کرده است که 650 کارمند چینی در شرکت فورد در حال فعالیتند. بیش از 100 شرکت مرتبط با صنعت خودرو در دیترویت چینی هستند. از جمله A123 System، چانگان اتومبیل، بریلیانس و غیره. در حال حاضر استراتژی این شرکت ها ایجاد شراکت با سازندگان و تأمین کنندگان سه غول خودروساز آمریکا است. با این کار چینی ها در حال سرمایه گذاری روی منابع انسانی و مخزن استعدادهای مهندسی خود هستند. اما در نهایت این شرکت ها به سمتی پیش می روند که خودرو بسازند و در آمریکا بفروشند. در حال حاضر 40 درصد بازار خودروی آمریکا در دستان چینی ها و کره ای هاست و قطع به یقین چینی ها از این بابت خرسند نیستند.
صادرات خودروی چین به آمریکا هم کمتر از 900 هزار دستگاه در سال است که زیر 7 درصد سهم بازار این خودرو است. خودروهای صادراتی چینی بیشتر به سمت آفریقا و خاورمیانه می روند.
نایجل فرانسیس که از سوی اسنایدر به عنوان «سزار خودرو» انتخاب شده و چند بار در رأس هیئتی به چین سفر کرده می گوید: چینی ها در «فاز آماده سازی» در توسعه روابط با بازیگران اصلی هستند: بازیگرانی از زنجیره تأمین گرفته تا قانون گذاران. هدف آنان فروش خودرو در بازار آمریکا است.
آنها در حال یاد گرفتن مهندسی و شناخت نیازهای بازار آمریکا هستند تا به یک برند مطلوب شکل و قوام بدهند. بزرگترین مانع آنها استانداردها و قوانین زیست محیطی و ایمنی خودرو است. ضمن آن که فناوری های صنعت خودرو می تواند با هدف کاربردهای نظامی هم گسترش پیدا کند و کنگره آمریکا از این بابت نگران است و برای همین مانع تراشی می کند.
نکته این جا است که چین هنوز بازار رو به گسترش خود را دارد اما امان از زمانی که بازار خودش اشباع شود، در آن صورت برای ادامه توسعه باید بازارهای جهان را هدف قرار دهد که در آن صورت خیلی ها را از میدان به در خواهد کرد.

 
بالا پایین