Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اوبونتو امن*ترین سیستم*عامل شناخته شد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı فناوری اطلاعات
Konu Başlığı اوبونتو امن*ترین سیستم*عامل شناخته شد
نویسنده موضوع R Ǿ ღ ღ Ǿ Y A
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan R Ǿ ღ ღ Ǿ Y A

R Ǿ ღ ღ Ǿ Y A

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Aug 26, 2013
ارسالی‌ها
1,139
پسندها
842
امتیازها
113
محل سکونت
همــدان
وب سایت
dreamy95.blogfa.com
تخصص
خــــرابکاری :|
بهترین اخلاقم
مهـــربون
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

اوبونتو 12.04 LTS در ارزیابی امنیتی سازمان امنیت انگلیس که در بخش*های موبایل و دسکتاپ انجام شد، بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داد. شاخه*ی امنیت اطلاعات GCHQ که ارزیابی*های امنیتی لازم را در مورد ابزارهای مورد استفاده در دپارتمان*های دولتی انگلیس اجرا می*کند، یازده عدد از سیستم عامل*های محبوب را در مقابل لیستی دوازده قسمتی از ضوابط امنیتی، مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ اندروید گوگل، Mac OS X اپل و ویندوزهای 7، 8 و RT مایکروسافت، با همراهی اوبونتو کنونیکال، در میان سیستم*عامل*های مورد بررسی قرار داشته*اند.

هدف: راهنمایی
این گزارش به منظور راهنمایی دپارتمان*های دولتی، سرویس*های عمومی که شامل نیروهای مسلح انگلیسی و خدمات سلامت عمومی نیز می*شود، جزئیاتی را در مورد امن*ترین سیستم*ها برای عملیات*های راه دور، شامل دسترسی به داده*ها، سرویس*های اینترنتی، ایمیل و... بعنوان سطوح رسمی ضوابط این بررسی در اختیار عموم قرار می*دهد.



ارائه اطلاعات جزء به جزء در مورد اینکه ویژگی*های هر سیستم*عامل تا چه میزان امنیت داشته و همچنین راهنمایی مدیران سیستم، برای پیکربندی سیستم*ها به بهترین نحو و به منظور دستیابی به استانداردهای امنیتی دولت، از وظایف این گزارش محسوب می*شود. ولی با این حال پیشنهاد استفاده از یک سیستم*عامل خاص، جزء اهداف این گزارش نبوده و راهنمایی*های لازم برای ایمن*سازی حداکثری تمامی سیستم*عامل*ها در دستور کار این نهاد قرار دارد.

نتیجه: اوبونتو امن*ترین است
در این تست همه سیستم*عامل*ها در برابر مجموعه*ای از ضوابط، از قدرت کدگذاری و حفاظت دیسک و تعیین هویت گرفته تا خطر بدافزارها، پشتیبانی از Sandbox برنامه*ها و میزان امنیت شبکه*های VPN مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند و در این میان، Ubuntu 12.04 LTS، تنها سیستم*عاملی بود که توانست به ۹ عدد از ۱۲ معیار تعیین شده غلبه کند. اوبونتو در کنار ویندوز 8 و مک او اس ایکس 10.8 هیچ علامت significant risk (خطر جدی) را دریافت نکرد.

این مسأله، خبر خوبی برای گنو/لینوکس اوبونتو و در نهایت خبر فوق*العاده*ای برای دنیای نرم*افزارهای آزاد و متن*باز است؛ اما این تمام ماجرا نیست. کنونیکال می*گوید که اوبونتو از نظر فنی دو مورد از سه موردی که این سیستم*عامل در گزارش CESG، قادر به دستیابی به آن*ها نبود را نیز در اختیار دارد. اوبونتو در موارد VPN و Encryption به این دلیل رد شده است که گفته می*شود هنوز نیاز است پیاده*سازی و برنامه*های مرتبط با آن، توسط یکی از نهادهای مستقل مورد تایید CESG، ارزیابی شود.

در مورد بخش VPN، کنونیکال می*گوید که ارزیابی مستقل، توسط یکی از شرکای این شرکت در حال پیشروی است که احتمالا تا زمان انتشار نسخه LTS 14.04 به سرانجام می*رسد. در مورد بخش Encryption نیز این شرکت در حال جستجو برای حامی مورد نیاز است تا برنامه های مرتبط با این بخش را وارد فرآیند ارزیابی نماید.
 
بالا پایین