Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بی.ام.و i3، سبزترین خودروی جهان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خودورهای خارجی
Konu Başlığı بی.ام.و i3، سبزترین خودروی جهان
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :




سازگاری با محیط*زیست از خط تولید i3 آغاز می شود. انرژی مصرفی برای تولید آن باد است، تا 70درصد مصرف آب کمتر شده و 10درصد کربن مصرفی در بدنه بازیافتی است.
بی.ام.و i3 که اولین*بار سال 2011/1390 و در کنار کوپه i8 رونمایی شد، نتوانست به اندازه رقیب خود توجه رسانه*ها و پس از آن هالیوود را به خود جلب کند؛ اما مهندسان آلمانی طی دو سال گذشته تلاش کرده*اند از این کانسپت اولین خودروی تمام*الکتریکی بی.ام.و را تولید کنند که الکتریکی بودن تنها بخش کوچکی از سازگاری آن با محیط*زیست است.

بی.ام.و i3 یک خودروی تمام*الکتریکی درون*شهری برای چهار سرنشین است. این خودرو که از فناوری eDrive بی.ام.و بهره می*برد، می*تواند با هر بار شارژ کامل بین 130 تا 160 کیلومتر حرکت کند و هر دو یا سه روز یک*بار نیاز به شارژ مجدد خواهد داشت. پیشرانه الکتریکی این خودرو توانی معادل 125 کیلووات (170 اسب*بخار) تولید می*کند و گشتاور نیرو 250 نیوتن*متر خواهد بود. شتاب*گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو به 8 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 150 کیلومتربرساعت اعلام شده است.

مطابق اعلام بی.ام.و رانندگان می*توانند با استفاده از حالت EcoPro مسافت طی شده با هر شارژ را بیش از 200 کیلومتر افزایش دهند. شارژ کامل باتری i3 توسط شارژر معمولی به 6 ساعت و شارژ 80درصدی آن توسط شارژرهای سریع به 30 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

باتری*ها
می*دانیم که باتری*ها در دمای اتاق بهترین کارایی را دارند؛ اما از آنجا که کمتر خودرویی وجود دارد که در فضای داخلی خانه استفاده شود، بی.ام.و سیستمی را طراحی کرده که می*تواند دمای باتری را در شرایط تعادل نگه دارد و عمر مفید و بهره*وری آن را به*مراتب افزایش دهد. این سیستم هوشمند در صورت لزوم با تهویه هوا دمای اطراف باتری را کاهش خواهد داد و در فصل سرد با پیش*گرمایش باتری، در زمان شارژ آن شرایط بهتری را فراهم خواهد کرد. متخصصان بی.ام.و می*گویند این سیستم باعث می*شود عمر باتری یون*لیتیوم استفاده شده با عمر مفید خودرو برابر شود.


باتری*ها ضعیف*ترین بخش زنجیره پایداری را تشکیل می*دهند و بازیافت آنها کار ساده*ای نیست. به همین دلیل بی.ام.و پیش*بینی کرده از باتری*های i3 پس از 1000 بار شارژ و سرویس مجدد به عنوان ذخیره موقت انرژی خورشیدی استفاده کند و به این شکل آنها را به چرخه کاربری برگرداند. در مقیاس تجاری می*توان تعدادی از این باتری*ها را به یکدیگر متصل کرد؛ اما برای مصارف خانگی استفاده از یک عدد باتری کافی است.

زمانی که از خودروهای الکتریکی حرف می*زنیم، مسافت طی شده با هر بار شارژ یکی از بزرگ*ترین چالش*های پیش روی آنهاست. بی.ام.و به همین دلیل تلاش کرده با جایگزینی پمپ حرارتی کم*مصرف به جای هیترهای معمول، مصرف انرژی توسط این بخش را در ترافیک تا 30درصد کاهش دهد. علاوه بر این در داخل خودرو نیز از چراغ*های ال.ای.دی استفاده شده که به*مراتب کم*مصرف*تر از چراغ*های معمولی هستند و نور بیشتری تولید می*کنند.

کاهش وزن خودرو و مصرف انرژی
نکته حائز اهمیت دیگر در کاهش مصرف خودرو، کم*کردن وزن آن است. به همین دلیل بی.ام.و میلیون*ها دلار و ساعت*ها وقت صرف کرده تا پلیمر تقویت شده توسط فیبرکربن یا به اختصار CFRP را که تاکنون در اختصار ابرخودروهایی مانند لامبورگینی سستو المنتو بوده وارد چرخه تولید خودروهای الکتریکی کند. بی.ام.و i3 می*تواند عنوان اولین خودروی الکتریکی با قطعات قابل*بازیافت را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این چیزی حدود 10درصد از کربن به کار گرفته شده در بدنه این خودرو از مواد بازیافتی تأمین شده است.




باتری*ها ضعیف*ترین بخش زنجیره پایداری را تشکیل می*دهند و بازیافت آنها کار ساده*ای نیست. به همین دلیل بی.ام.و پیش*بینی کرده از باتری*های i3 پس از 1000 بار شارژ و سرویس مجدد به عنوان ذخیره موقت انرژی خورشیدی استفاده کند و به این شکل آنها را به چرخه کاربری برگرداند. در مقیاس تجاری می*توان تعدادی از این باتری*ها را به یکدیگر متصل کرد؛ اما برای مصارف خانگی استفاده از یک عدد باتری کافی است.

زمانی که از خودروهای الکتریکی حرف می*زنیم، مسافت طی شده با هر بار شارژ یکی از بزرگ*ترین چالش*های پیش روی آنهاست. بی.ام.و به همین دلیل تلاش کرده با جایگزینی پمپ حرارتی کم*مصرف به جای هیترهای معمول، مصرف انرژی توسط این بخش را در ترافیک تا 30درصد کاهش دهد. علاوه بر این در داخل خودرو نیز از چراغ*های ال.ای.دی استفاده شده که به*مراتب کم*مصرف*تر از چراغ*های معمولی هستند و نور بیشتری تولید می*کنند.

کاهش وزن خودرو و مصرف انرژی
نکته حائز اهمیت دیگر در کاهش مصرف خودرو، کم*کردن وزن آن است. به همین دلیل بی.ام.و میلیون*ها دلار و ساعت*ها وقت صرف کرده تا پلیمر تقویت شده توسط فیبرکربن یا به اختصار CFRP را که تاکنون در اختصار ابرخودروهایی مانند لامبورگینی سستو المنتو بوده وارد چرخه تولید خودروهای الکتریکی کند. بی.ام.و i3 می*تواند عنوان اولین خودروی الکتریکی با قطعات قابل*بازیافت را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این چیزی حدود 10درصد از کربن به کار گرفته شده در بدنه این خودرو از مواد بازیافتی تأمین شده است.
 
بالا پایین