Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تلاش آمریکا برای جلوگیری از فعالیت گسترده شرکت*های اروپایی در ایران

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار اقتصادی
Konu Başlığı تلاش آمریکا برای جلوگیری از فعالیت گسترده شرکت*های اروپایی در ایران
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

مقامات آمریکایی با سفر به کشورهای مختلف، به طور خصوصی به مدیران شرکت*های بین*المللی هشدار می*دهند فعالیت تجاری گسترده*ای با ایران نداشته باشند.


تلاش برای دلسرد کردن شرکت*هایی که با به اجرا درآمدن توافق هسته ای شش ماهه میان ایران و گروه 1+5 و لغو شماری از تحریم*ها، مایلند فعالیت تجاری با ایران را از سر بگیرند، در بعضی از بیانیه*های مقامات آمریکایی در چند هفته گذشته منعکس شده است. در این بیانیه*ها به شرکت*ها در مورد محدود و موقتی بودن تحریم*های لغو شده و همچنین خطر مجازات در صورت نقض تحریم*های پابرجا هشدار داده شده است.


مقامات بلندپایه آمریکایی در روزهای اخیر سفر به پایتخت*های تجاری جهانی از جمله لندن، پاریس و دوبی را آغاز کرده و با نمایندگان شرکت*های بزرگ دیدار کرده اند تا آنها را برای این منظور متقاعد کنند.


جیکوب لیو، وزیر خزانه داری آمریکا جمعه در مصاحبه ای اظهار کرد در دیدارهایی که طی هفته*های گذشته با صدها مدیر تجاری آمریکایی و بین المللی داشته، شخصا به این موضوع پرداخته است. این تلاش شامل دیدارهایی بوده است که وی در حاشیه نشست امسال مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس داشت.

لیو در این باره گفت: شرکت*ها باید بدانند که ما همچنان مبادلات را تحت کنترل داشته و تحریم*ها را اعمال می*کنیم.

قدرت*های غربی و ایران در ژانویه توافق موقت برای کاهش شماری از تحریم*ها در قبال بازرسی بین المللی از برنامه هسته*ای ایران را کامل کردند. تحت این توافق که موعد آن تا ژوییه است، تحریم تجارت قطعات خودرو و هواپیما و مواد پتروشیمی لغو شده و همچنین تجارت کالاهای بشردوستانه شامل غذا و دارو تسهیل می*شود.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه در گزارشی نوشت: پیتر هارل، معاون وزارت خانه آمریکا در امور مالی و تحریم*ها هفته گذشته در سفارت آمریکا در لندن با مدیران فرانسوی و انگلیسی که شامل نمایندگانی از رویال داچ شل، توتال و رولز رویس بودند دیدار کرد تا برای آنها روشن کند هر گونه تجارت با ایران باید به مدت شش ماه مورد توافق محدود شود.

این مدیر که در دیدار لندن حضور داشت، گفت: پیامی که ما گرفتیم این است که نمی*توانید هیچ تعهد بلندمدتی را امضا کنید.

در این بین گروهی از مدیران فرانسوی روز جمعه برای نشست مشابهی به سفارت آمریکا در پاریس دعوت شدند. این نشست در حالی ترتیب داده شد که قرار است هیاتی متشکل از ده*ها مدیر فرانسوی هفته جاری به ایران سفر کند.

بر اساس این گزارش، مخالفان توافق هسته*ای که شماری از نمایندگان مجلس آمریکا را شامل می*شوند، به امتیازهای اقتصادی قابل توجهی که ایران از این توافق به دست آورده معترض هستند و برای این ادعا به قوی شدن ارزش ریال از زمان اعلام توافق در نوامبر گذشته اشاره می*کنند.

مقامات وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهارنظر در مورد این دیدارها نیستند اما یک مقام گفته است واشنگتن با بخش خصوصی در سطح جهانی تماس می*گیرد تا اطمینان کسب کنند که شرکت*ها به محدود بودن کاهش تحریم*ها واقفند.

مقامات آمریکایی می*گویند از این نگرانند که برخی از مدیران ماهیت لغو محدود تحریم*ها را به طور کامل درک نکرده اند و تلاش می*کنند برای آنها روشن کنند که واشنگتن همچنان آماده اجرای باقی تحریم*ها است.

جک لیو در مصاحبه خود تاکید کرده فشارها علیه تهران شدید باقی خواهد بود زیرا اکثر تحریم*ها همچنان برقرار هستند.

دیوید کوهن، رییس دایره تحریم*های وزارت خزانه داری آمریکا در مصاحبه ای که در جریان سفر به دوبی داشت، اظهار کرد: علاقه شرکت*های بین المللی برای بازگشت به ایران و تلاش ایرانی*ها برای بهره برداری از این علاقه را درک می*کنم. تا حدودی این نظر وجود دارد که توافق موقت به کاهش قابل توجه تحریم*ها منجر شده اما این طور نیست و من تلاش می*کنم مطمئن شوم سوءبرداشتی وجود ندارد.

در این بین شرکت*های خودروسازی و هواپیمایی غربی گرفتار شده اند که از گشایش بازار ایران بزرگ*ترین سود را خواهند برد.

انتهای پیام
 
بالا پایین