Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

هنگام سفر مراقب دزدان در کمین باشید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش اطلاعات گردشگری و سفر
Konu Başlığı هنگام سفر مراقب دزدان در کمین باشید
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,083
پسندها
913
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :


پشت سرگذاشتن مشکلات و دلمشغولی*های روزمره گاه سبب می*شود که افراد به همه چیز دید مثبت داشته باشند و خطرات را احساس نکنند. بر این اساس در هر شهر و منطقه*ای، گردشگران یکی از بهترین طعمه*ها برای دزدان و سارقان محسوب می*شوند. این شماره توصیه*هایی برای محافظت در برابر هر گونه دزدی و سرقت نوشتیم که اجرایش هزینه*ای ندارد و اجرا نکردنش بسیار هزینه*بر است.


[h=2]همیشه از آنچه در اطراف و پشت سرتان می*گذرد آگاه باشید[/h] بهتر است در هر موقعیتی که هستید از آنچه در اطرافتان می*گذرد با اطلاع باشید. همواره ممکن است در سایت*های تفریحی، مراکز اقامتی، رستوران*ها، وسایل نقلیه و مراکز خرید، سارقان مدت طولانی شما را تحت نظر بگیرند تا در یک فرصت مناسب از شما دزدی کنند. هنگامی که قصد خروج از هر جا یا وسایل نقلیه*ای را دارید، بهتر است وسایل خود را چک کنید تا چیزی جا نگذارید.
گاه کارکنان و افرادی که به شما خدمات می*دهند ممکن است از حواس*پرتی شما استفاده کرده و منکر وجود آنچه بر جا گذاشته*اید، شوند. پس بهتر است بررسی لوازم و وسایل خود خصوصا موارد مهمی چون گذرنامه، کیف پول، بلیط و غیره را در طول سفر با دقت بیشتر و چند بار انجام دهید.

[h=2]از اتفاقات غیرمنتظره به سادگی نگذرید[/h] برای بسیاری تنه خوردن در اماکن عمومی و خیابان*ها، کمک کردن به افراد ناتوان یا سالمند، نزاع*های خیابانی و غیره حداقل یکبار اتفاق افتاده است. اما بهتر است در طول سفر به این اتفاقات غیرمنتظره اندکی با شک نگاه کنید. بهتر است در صورت وقوع هر رویداد پیش*بینی نشده*ای در اطرافتان، سریع لوازم و وسایل شخصی را که به همراه دارید بررسی کنید و از وجود آنها مطمئن شوید. در سفر به دیگر کشورها نیز هر رویداد عجیب و متفاوتی را نشانه*ای بر تفاوت فرهنگی نگذارید. معمولا گردشگران خارجی به سبب تفاوت*های میان فرهنگ*ها، طعمه شده و با صحنه*سازی*های بسیار ساده اما هوشمندانه مورد دزدی و کلاهبرداری قرار می*گیرند.

[h=2]از محلی*ها در خصوص مناطق ناامن اطلاعات بگیرید[/h] بهتر است در مقصد سفر خود با افراد محلی کمی مشورت کنید. معمولا محلی*ها از خیابان*ها و محله*های ناامن و مراکزی که محل تجمع کیف*قاپ*ها و تبانی آنها با مغازه*دارهاست، آگاهی دارند. پس پیش از آن که خوشبینانه با یک کوله بر دوش و یک دوربین به دست راهی کشف مناطق ناآشنا شوید، کمی در مورد آن اطلاعات کسب کنید.

[h=2]سایر توصیه*های راهگشا[/h] • بهتر است تمام پول*ها و کارت*های اعتباریتان را در یک کیف پول قرار ندهید. با این کار در صورت وقوع هر گونه سرقت می*توانید حداقل خود را به اداره پلیس یا محل اقامتتان برسانید.
• اگر با ماشین شخصی در سفر هستید، بهتر است درها را قفل کرده و هرگز در جاهایی چون پمپ*های بنزین و سایت*های گردشگری، خودروی خود را بدون رعایت نکات ایمنی رها نکنید.
• بیمه سفر شاید از نظر برخی خرج اضافی باشد اما در صورت بروز مشکلات احتمالی می*تواند زیان*های وارده را جبران کند.
بهتر است در مقصد سفر خود با افراد محلی کمی مشورت کنید. معمولا محلی*ها از خیابان*ها و محله*های ناامن و مراکزی که محل تجمع کیف*قاپ*ها و تبانی آنها با مغازه*دارهاست، آگاهی دارند​

[h=2]سرقت اطلاعاتی[/h] اگر مسافرتی در پیش دارید و می*خواهید با گوشی یا تبلت و یا لپ*تاپ خود راهی سفر شوید، چند نکته*ی مهم امنیتی وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنید. شاید وسایل دیگری هم لازم باشد، سرگرمی*ها، نقشه*های لازم برای سفر، یک سیم کارت جدید و در نهایت چند نکته*ی مهم امنیتی را یادآوری می*کنیم.
گم کردن یک گوشی پر از اطلاعات مهم و شخصی بسیار خطرناک است، پس آنچه باید بدانید یادآوری می*کنیم تا مشکل بزرگی برای شما به وجود نیاید.

[h=2]چه اتصالاتی نیاز دارید؟[/h] وقتی به یک کشور خارجی سفر می*کنید، در ابتدا تحقیق کنید که چه اتصالاتی در آنجا مورد نیاز است. برخی وب*سایت*های مفید در این زمینه وجود دارد و انواع اتصالات در کشورهای مختلف را بررسی می*کند، یکی از این وب*سایت*ها PlugsMap است. البته شارژر USB و شارژر مربوط به ماشین را هم یادتان نرود، ممکن است جاهایی در هواپیما یا فرودگاه برای شارژ از این طریق پیدا کنید.

[h=2]از سرویس*های گران*قیمت وایرلس استفاده نکنید[/h] وقتی مسافرت بین*المللی دارید، استفاده از سرویس*های معمولی وایرلس بسیار پر هزینه است. بنابراین سرویس اینترنت سیم*کارت خود را خاموش کنید، حواستان باشد که هشدارهای وسیله*ی همراه خود برای اتصال به اینترنت را به کلی نافعال کنید که به اینترنت متصل نشود. بیشتر کاربران از قیمت سرسام*آور سرویس*های وایرلس بین*المللی تعجب می*کنند.
اگر به کشورهای مختلفی سفر می*کنید، بهتر است یک سیم*کارت بین*المللی تهیه کنید. اگر بیشتر مسافرت*های شما به یک کشور خاص محدود می*شود، تهیه*ی سیم*کارت مربوط به آن کشور مناسب*تر است. از مراکز اتصال به سرویس وایرلس هم می*توانید استفاده کنید گرچه این نقاط محدودند. از شرکتی که از آن سرویس وایرلس تهیه کرده*اید سوال کنید که آیا در کشور مورد نظر شما شرکای خاصی دارند یا نه. در این صورت می*توانید سرویسی تهیه کنید که سرعت بیشتری داشته باشد. انواع سرویس*ها را بررسی کنید و بهترین را انتخاب نمائید.
موقع خرید سیم کارت حواستان باشد که اندازه*ی آن درست باشد! مثلاً iPad و iPhone 4 از یک micro SIM استفاده می*کنند اما سایر وسایل معمولاً از یک سیم کارت در اندازه*ی کامل استفاده می*کنند. ممکن است به ابزاری برای درآوردن سیم کارت نیاز داشته باشید، آن را هم تهیه کنید.
 
بالا پایین