Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

در ستایش تاریکی و عشق به زنی که مرده است

اطلاعات موضوع

Kategori Adı معرفی کتاب
Konu Başlığı در ستایش تاریکی و عشق به زنی که مرده است
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :

14-2-15-91123mpda83cc.jpg
انتشارات کتاب پارسه دو کتاب ادبی ترجمه با عناوین «زنده*تر از زندگی» نوشته کریستین بوبن و «در ستایش تاریکی» نوشته خورخه لوئیس بورخس را روانه بازار کتاب کرد.

«زنده*تر از زندگی» نوشته کریستین بوبن با ترجمه دل*آرا قهرمان درباره عشق به زنی است که مرده است و کتاب، پس از مرگ او نوشته شده است؛ «زنده*تر از زندگی» از یک تجربه عمیق عاطفی برخاسته است.

مترجم آثار پائولو کوئیلو با اشاره به این*که قرار است 6 داستان از داستان*های بوبن را به فارسی برگرداند، گفت: انتشارات «کتاب پارسه» از من خواست تا شش داستان از آثار بوبن را به فارسی برگردانم و من تاکنون سه عنوان از کتاب*های این نویسنده را از فرانسه به فارسی ترجمه کرده*ام که نخستین آن «زنده*تر از زندگی» است.

قهرمان به اینکه ترجمه*های مختلف از بوبن را دیده و خوانده است، اشاره و بیان کرد: بیشتر این ترجمه*ها از انگلیسی به فارسی برگردانده شده*اند در حالی*که بوبن یک نویسنده فرانسوی است از سوی دیگر بیشتر مترجمان، شان و منزلت بوبن را پایین آورده و داستان*های او را بسیار رمانتیک ترجمه کرده*اند در حالی*که بوبن، انسان عمیقی است و فلسفه خاص خود را دارد اما بعضی فکر می*کنند پرداختن به شادی، عشق و احساسات لطیف از عمق آنان می*کاهد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «باید دوباره به دنیا آمد تا بشود کمی زندگی کرد، حتی کمی. باید جسما به دنیا بیاییم و بعد روحا. هر دو این تولدها همچون کندن می*ماند. اولی جسم را به دنیا پرتاب می*کند و دومی روح را تا آسمان پرتاب می*کند. تولد دوم من زمانی آغاز شد که تو وارد اتاقی شدی، چهارشنبه شبی در اواخر ماه سپتامبر 1979، حدود ساعت ده شب. آن شب تو را در خانه همسر اولت دیدم، تو وارد شدی وقتی من داشتم می*رفتم...

کریستین بوبن متولد 1951 در فرانسه است. او پس از تحصیل در رشتۀ فلسفه به نویسندگی روی آورد. بوبن بیش از هر چیز مفتون عشق و زندگی است. برای او تجربه*های به*ظاهر سادۀ زندگی ـ همچون کودکی، عشق و تنهایی ـ دستمایۀ خلق آثاری عاشقانه با مایه*های فلسفی *است. نوشته*های او سرشار از شعر و اندیشه*اند؛ از همین رو خواندن آثارش برای مخاطبان زبان*ها و فرهنگ*های مختلف هم آسان است و هم دلنشین.

«زنده*تر از زندگی» در 90 صفحه با قیمت 5500 تومان روانه بازار نشر شده است.

همچنین این ناشر، رمانی از خورخه لوئیس بورخس با ترجمه مانی صالحی علامه و عنوان «در ستایش تاریکی» را روانه بازار نشر کرده است. این کتاب از مجموعه «هزارتوی بورخس» منتشر شده است؛ مجموعه*ای که شامل داستان*ها و نوشته*هایی است که خواننده را وارد هزارتوهای معنایی و تصویری می*کند. بورخس استاد تلفیق مضامینی همچون رویاها، ادیان، افسانه*ها و اساطیر، حیوان*ها، کتاب*ها و کتابخانه*ها و ... بود.
در دیباچه کتاب می خوانیم: شعر کمتر از سایر عناصر این کره، مرموز نیست. یک بیت موفق در اینجا یا آنجا نباید باعث شود خودمان را برتر بپنداریم، زیرا چنین ابیاتی هدیۀ شانس یا روح است؛ فقط خطاها از آن ماست. امیدوارم خواننده در صفحات کتاب من چیزی بیابد که سزاوار به* یاد ماندن باشد. در این دنیا زیبایی بسیار رایج است...

خورخه لوئیس بورخس، نویسنده، شاعر و ادیب آرژانتینی و یکی از برجسته*ترین نویسندگان آمریکای لاتین بوده است. شهرت او بیشتر به خاطر نوشتن داستان کوتاه است. بسیاری از منتقدین از وی به عنوان نویسنده*ای پست مدرن نام برده*اند. بورخس که در سال*های پایانی عمر به مرور بینایی خود را از دست می*داد، قبل از مرگ کاملاً نابینا شد.



«در ستایش تاریکی» در 160 صفحه و با قیمت 7500 تومان به بازار عرضه شده است.
 
بالا پایین