Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

صحبت های طراح مقر جدید اپل با نام iSpaceship

  • نویسنده موضوع dada64
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تازه ترین اخبار اپل ، سامسونگ و سایر برندها
Konu Başlığı صحبت های طراح مقر جدید اپل با نام iSpaceship
نویسنده موضوع dada64
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan dada64

dada64

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 7, 2013
ارسالی‌ها
777
پسندها
125
امتیازها
0
محل سکونت
تهرون
تخصص
تراشكاري - محصولات اپل
دل نوشته
دلم دل نيست دلم درياست!
بهترین اخلاقم
صبر
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

پل پس از دریافت مجوز ساخت iSpaceship از شورای شهر کوپرتینو در نوامبر سال گذشته به تازگی کار تخریب ساختمان های داخل زمینی که قرار است سایت شماره ی ۲ این شرکت در آن واقع شود را به پایان رسانده است. زمانی که کار ساخت و ساز آن در سال ۲۰۱۶ به پایان برسد ۱۲۰۰۰ کارمند شرکت اپل به این ساختمان ۲٫۸ میلیون فوت مربعی دایره شکل نقل مکان خواهند کرد.


سوال اینجاست که این سازه ی بزرگ شیشه ای و فلزی چگونه طراحی شده است؟ نقش استیو جابز در طراحی این سازه چه بوده است؟ و چه عاملی باعث شده که طراحی منحصر به فرد این سازه باعث شود به آن نام iSpaceship داده شود؟
نورمن فاستر رییس شرکت فاستر در مصاحبه با روزنامه ی Architectural Record به تمامی سوالات بالا پاسخ داده است که خلاصه ی آن به شرح زیر است
سازه ی iSpaceship در محل قبلی شرکت HP در حال ساخت است.در ماه گذشته اپل تقریباً تمام ساختمان هایی که در این زمین وجود داشته اند را تخریب کرده است و با توجه به گفته های فاستر سازه ی جدیدی که اپل بنا است بسازد ۱۳% از کل این زمین را شامل خواهد شد و ۱۲ ساختمان قبلی که متعلق به شرکت HP بودند به دلیل کارایی نامناسب و ناکافی تخریب شده اند.اندازه ی کل این سازه که با نام iSpaceship شناخته می شود در حدود یک دانشگاه ۱۷ طبقه می باشد.
فاستر می گوید:
پیشرفت این پروژه بسیار جالب است، در طرح ابتدایی زمین کوچکی مدنظر بود و همزمان با پیشرفت پروژه زمین شرکت HP خریداری و وارد طرح پروژه شد و تمام معادلات را عوض کرد. همزمان، منطقه ی مورد نظر استیو جابز همیشه همین منطقه بوده است که جابز آن را به خوبی می شناخته است و او را به یاد زمانی می انداخته است که جوان بود و این منطقه از کالیفرنیا تماماً باغات بوده است و به عنوان سبد میوه ی آمریکا شناخته می شده است.
مطالعات سازه ای که انجام شد متخصصین به این نتیجه رسیدند که سازه ی مورد نظرشان باید یک سازه ی دوار باشد که بتواند یک محیط جداگانه در وسط سازه به وجود بیاورد و که بصورت پارکی جهت بازسازی محیط سرسبز کالیفرنیا و باغ های قدیم آن منطقه در خواهد آمد.
در این منطقه خودرو ها اجازه ی تردد نخواهند داشت و جاده های آسفالت جای خود را به زمین های سرسبز و خودرو ها جای خود را به پیاده روی و دوچرخه سواری خواهند داد.




چند نکته ی کوچک راجع به این مقر:
-مسیر های ویژه برای پیاده روی و دوچرخه سواری وجود خواهد داشت
-حدود ۱۰۰۰ دوچرخه در این شرکت جهت استفاده ی کارکنان نگهداری خواهد شد
-رستوران این شرکت دارای دید ۳۶۰ درجه کامل به طبیعت محوطه ی این شرکت است
علاوه بر خود ساختمان که ۱۲۰۰۰ کارمند این شرکت را در خود جای خواهد داد، این مرکز خدماتی از قبیل مرکز ورزشی و فیتنس، یک پارکینگ زیرزمینی خیلی بزرگ و یک سالن کنفرانس با سقف و دیوار های شیشه ای بزرگ خواهد داشت که عکس آن را در پایین مشاهده می کنید




 
بالا پایین